wielki problem....z essim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

To już mi zalatuje awarią elektryki. poczekaj na opinie kolegów co znają się na elektryce.
Co do odpalania to sprawdź jakie masz napięcie na świecach żarowych. Może masz za małe napięcie i świece są nie dogrzane i to jest problem z odpaleniem. Weź miernik i sprawdź. Jak mnie pamięć nie myli to ma być ok 11-12V. Ja mam 10.5V i to troche za mało. Nie wiem czy pisałeś już o tym ale sprawdź świece osobiście czy są ok.
Jeszcze jedno, ty masz jeden wtrysk sterujący? Czy wszystkie są takie same? Może ten sterujący jest jakiś wadliwy i zakłuca pracą silnika?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
wojtass123

Post autor: wojtass123 »

Jest jeden sterujący wtrysk , jak można sprawdzić czy działa poprawnie ?
świece wydaje mi sie ze są ok bo zaraz jak mi oddał go pompiarz to palił jak zawsze nie na tyk ale przekręci dwa razy i łapie i tak łapał zawsze zima czy lato bez różnicy, a teraz nawet jak jest silnik jeszcze ciepły a autko postoi troche dłużej to nie chce złapać :/ no ale sprawdze te świece i napięcie tez pomierzę długo nie zejdzie a pewność będe miał .

Elektryka by miała taki wpływ na prace silnika?? ja wiem ze jest niby ten komputer ale w tych modelach nie jest chyba aż tak rozwinięty żeby do tego stopnia wpływał na prace silnika
wojtass123

Post autor: wojtass123 »

Znalazłem właśnie na innym forum miał ktoś podobne objawy z tą kontrolką i spadkiem obr i po wymianie wtrysku sterującego wszystko było ok .. nowy wtrysk podono 700zł :/
odpiołem kabelek od tego wtrysku na pracującym silniku i nic się nie zmieniło w pracy silnika jak go wpiołem z powrotem to jak by go przydusiło chwilke i później chodził silnik troszke inaczej i jak zrobiłem próbe z dosunieciem szyb było ok , przejechałem się kawałek i było ok .
Późnij zgasiłem silnik odpiołem z nowu i próbowałem odpalić , nie chciał bardzo złapać i go dusiło jak odpalił , po wpięciu łapał od razu tak ze pewnie to jego wina i pewnie nie potrzebna była ta regeneracja ...

Zmierzyłem jaki opór jest na tym wtrysku na tamtym forum pisało ze dobry wtrysk powinien sie mieścić w zakresie 90-120 Ohm ktoś tam pisał ze wymieniał i ten padnięty wtrysk nie pokazywał mu żadnej wartości, a mi pokazuje 400 Ohm :?: juz nie wiem nic teraz...
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

No to kurna wykrakałem z tym wtryskiem :/
Tak później zobaczyłem że masz nowego escorta i tam był ten wtrysk :/
Może da się jakoś go zregenerować czy coś????

edit
Ale to i tak jest coś nie halo. oddajesz pompe do regulacji i jest przez tydzień ok a później wszystko wraca do złego :/
Ja tam się na tym endura de nie znam ale coś jest nie halo. Jak/kto/co/czym steruje ten wtrysk? Czy pompa ma coś do wtrysku czy wtrysk do pompy? Ciekawe zagadnienie jak dla mnie.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
wojtass123

Post autor: wojtass123 »

Wtrysk sterujący ma tam w sobie czujnik polozenia iglic wtryskiwaczy jest używany do ustalania początku wtrysku i dynamicznej regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku tyle się dowiedziałem z różnych źródeł

wiem ze jest coś nie halo bo jak tylko odepne i podepne ten wtrysk to jest poprawa na chwile bo na chwile ale jest
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Jest jeszcze jeden taki silnik na forum- ma go Mikosz. Napisz do niego niech on sprawdzi jakto jest u niego z tym wtryskiem. Ja to już nie wiem :/
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Owszem mam ten kabelek na trzecim wtrysku w Endura De. Bardzo chętnie sprawdziłbym czy działa sprawnie i także sprawdzę oporności ale w tej chwili miernik jest zepsuty :(. Na mierniku cały czas pokazuje zero :(
Nie mam pojecia jakie oporności powinno być. Trzeba nieźle potrzepać Fora mondka i FCP aby odnaleźć tematy o oporności...
Jak zdobędę nowy miernik to sprawdzę oporności na zimnym silniku i ciepłym. Posprawdzimy porównania :)
Niestety na pracującym silniku nie dam rady odsluchać jak pracuje na odłączonym wtrysku sterującym z powodu głuchoty :( W ciągu 2 tygodni się dowiem. Teściu mi pomoże ;-) Wtedy z wynikami tutaj Wam napiszę ;-) Cierpliwości :P
wojtass123

Post autor: wojtass123 »

Na forum FCP piszą że powinno być między 90 - 120 Ohm , a po kilkukrotnym odpinaniu tego kabelka narazie dwa czy trzy dni chodzi jak trzeba ... a tak jak juz pisałem u mnie tam na wtrysku jest 400 Ohm
wojtass123

Post autor: wojtass123 »

http://www.allegro.pl/item755604170_for ... ujacy.html
coś takiego znalazłem i mam pytanie czy w 1998 roku escorty wychodziły tylko z silnikami endura de czy tez inne i czy jeśli by to nie był wtrysk z endura de czy by mi spasował ?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

wojtass123 pisze:czy jeśli by to nie był wtrysk z endura de czy by mi spasował ?
wtryski sterujące są tylko w endura de. ja mam zwykły diesel i nie mam tego sterującego.
od końca 96 robili te endura de.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Tak wtrysk sterujący występuje tylko i wyłącznie w endura de. Nigdzie nie widziałem zwykłe turbodiesle z wtryskiem. Nie wiem od którego roku zaczęli produkować silniki z wtryskiem ale myslę ze wyżej Kupiec dobrze pisze od 96 roku....

Czekam na przesyłke zamówionego porządnego miernika i zacznę zabawy z mierzeniem rezystancji wszlakich czujników, wtryska sterującego itp. i tu będziemy dyskutować ;-)
wojtass123

Post autor: wojtass123 »

Byłem dziś w sklepie z częściami do fordów i pytałem gościa o ten wtrysk ile by kosztował i wogule jak mu opowiedziałem jakie są objawy to stwierdził ze to nie bedzie ten wtrysk tylko zaworek jakiś na pompie on go nazywał zaworek "cykający" ale jaka jest fachowa nazwa to nie wiem i mówił też że to często siada i ze od kąd prowadzi sklep to tych zaworków mu poszło juz sporo a ten wtrysk tylko jeden sprzedał

Później zrobie zdjęcie pompie i zaznacze ten zaworek o którym ten gość mówił
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To jest zaworek zwrotny - on utrzymuje ciśnienie paliwa na pompie i w układzie paliwowym , miedzy pompą a pompką paliwa.
Znajdyje sie na pompie - na wyjściu nadmiaru paliwa z pompy.
Charakteryzuje się tym , że jak pompujesz ręczną pompkę i napompujesz ciśnienia na full to ten zaworek zaczyna puszczać paliwo w kierunku zbiornika a przy tym charakterystycznie bzyka.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
wojtass123

Post autor: wojtass123 »

chyba nie zwrotny , ten reguluje dawkę paliwa podobno ,a zwrotny tylko trzyma żeby nie odpływało jak pompką ręczną raz nacisne to od razu robi sie twarda tak że chyba jest ok
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

wojtass123 pisze:Później zrobie zdjęcie pompie i zaznacze ten zaworek o którym ten gość mówił
może to ten badziewski booster co siada wszystkim :/
zapodasz foty to będziem wiedzieć :/
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ