Strona 1 z 1
Swap do Mk7 1.8 D z Mondeo 2.0 Zetec 136 PS
: 01 wrz 2009, 14:33
autor: Tigerbart
Chcę się was poradzić jakie części muszę kupić do przekładki z diesel'a na benzynę, części, których nie ma w dawcy.
Z tego co się orientuję, to muszę kupić:
- bak paliwa Mk7
- łapy silnika od Mk7 1.6 16v lub 1.8 16v Zetec - tylko które, bo nie są takie same w tych silnikach (pewnie te od 1.8 16v)
- zegary od benzynowego Mk7
- układ wydechowy (wszystkie tłumiki - lub przelotowy z nierdzewki)
To co może zostać to:
- wlew paliwa
- skrzynia biegów
Macie jakieś pomysły?
: 01 wrz 2009, 20:45
autor: KuRowSKi
Przede wszystkim instalacja elektryczna w komorze silnika z escorta przynajmniej 1,6 zetec nie z mondeo, bo się w topisz w gówno, ewentualnie nie które wtyczki z mondeo jeżeli będą się różnic zależy od rocznika. Osprzęt taki jak alternator pompa wspomagania i łapy mocujące z przewodami wspomagania z escorta, kolektor wydechowy z wydechem z escorta. I pewnie jeszcze coś tam się znajdzie.
Szkoda że ten escort to nie zetec tylko td było by łatwiej bo tylko byś zmienił blok z głowicą i EECIV.
Będzie trochę kasy do wydania. I byle by z mondeo nie był EECV
: 02 wrz 2009, 19:38
autor: mikruss
Co do kolektora wydechowego ja od razu bym robił rurowy

: 02 wrz 2009, 21:28
autor: Tigerbart
KuRowSKi pisze:instalacja elektryczna w komorze silnika z escorta przynajmniej 1,6 zetec nie z mondeo
to sie da zrobic - na szrocie nie powino byc problemów
KuRowSKi pisze:alternator pompa wspomagania i łapy mocujące z przewodami wspomagania z escorta, kolektor wydechowy z wydechem z escorta
no przy wiązce z escorta musi byc wtedy alternator z escorta. Może być mój? Łapy to wiadomo, wspomaganie moge zostawić swoje, prawda? kolektor nie moze zostac z mondeo?
: 03 wrz 2009, 06:52
autor: KuRowSKi
Kolektor jest zupełnie inny w mondeo. Chyba ze masz możliwoś zrobienia 2 rurki we własnym zakresie. Początek z mondeo i dospawana reszta z escorta 1.8
Alternator jak wejdzie w mocowanie i masz go na pasku wieloklinowym to powinien zapasować, ale sama pompa wspomagania niby mogła by być z mondeo ale trzeba by robić rzeźbę z przewodami.
: 03 wrz 2009, 16:38
autor: piter
jesli chodzi o lapy silnika to dzis patrzylem na swojego essa i mondeo mojego szefa 1.8 115ps.i tam u niego jest calkiem inaczej niz u mnie.lapy sa inne!!!!!!
: 03 wrz 2009, 19:45
autor: Tigerbart
piter pisze:lapy sa inne!!!!!!
sa inne bo sa w mondeo, czyli sa takie same dla 1.8, 2.0 w mondeo
a w essie sa takie same jak do 1.6 i 1.8. mozna na nich zamontowac tez 2.0
Przecież to logiczn ze sa inne, jak y byly takie same to bym przelozyl z dawcy do essa tez lapy
: 03 wrz 2009, 21:10
autor: Jamszoł
Tigerbart pisze:sa takie same jak do 1.6 i 1.8. mozna na nich zamontowac tez 2.0
Zgadza się - różnica jest jedynie gdy mamy 8 lub 16 zaworów - wtedy są inne.
: 03 wrz 2009, 22:45
autor: piter
no racja.

: 11 paź 2009, 18:33
autor: Tigerbart
Zapewne będzie kładziona nowa wiązka, ale kupiłem wiązkę od 1.8 115ps od Essa. Powino być dobrze.
Miska olejowa będzie musiała być z Essa.
: 11 paź 2009, 23:33
autor: corneliusab
Pompa wodna rowniez z essa, obudowa filtra oleju, kolektor ssacy plastik tez od esa ale tylko 1,8 bo 1,6 ma mniejsze kanaly.
Pozdrawiam
: 12 paź 2009, 22:22
autor: piter
corneliusab pisze:Pompa wodna rowniez z essa, obudowa filtra oleju, kolektor ssacy plastik tez od esa ale tylko 1,8 bo 1,6 ma mniejsze kanaly.
i nie tylko zeby wspolgralo to rura dolot obudowa filtra powietrza,przeplywomierz mondeo wentylator chlodnicy.zeby 1,8 115 ps gralo jak nalzy czy wiecej konikow
: 12 paź 2009, 22:44
autor: Tigerbart
Chłodnica wody będzie nowa, tak jak wszystkie przewody układu chłodniczgo.