Strona 1 z 1

: 03 sie 2009, 07:46
autor: gustowny
Witam, wreszcie znalazlem troche czasu i wymieniłem uszczelkę. Kupiłem uszczelkę firmy GOETZ w sklepie INTERCARS za 57zł. Dziękuję wszystkim powyżej którzy pomogli mi, postanowiłe zrobić kilka fotek przy wymianie, być może komuś się to przyda:) NIe jestem mechanikiem, więc proszę o zrozumienie jeśli żle nazywam pewne sprawy. Proszę śmiało komentować:)

Aby zdjąć pokrywę zaworów należy najpierw zdemontować:

1. plastykowy dolot powietrza -odkręcamy dwie śruby najlepiej kluczem nasadowym (rozm. 10), luzujemy wkrętakiem metalową opaskę , a następnie ściagamy dolot z kolektora.

: 03 sie 2009, 07:50
autor: gustowny
Dobrze jest zabezpieczyc oba otwory przed brudem po demontażu dolotu-ja użyłem czystych szmat.
Następnie ściągamy przewódy WN ze świec i odkręcamy dziesięć srub (rozm. 10) mocującyh pokrywę.

: 03 sie 2009, 07:56
autor: gustowny
Teraz odkręcamy osłonę paska rozrządu, odkręcając kluczem nasadowym dwie śruby rozm.8

: 03 sie 2009, 07:58
autor: gustowny
lekko odchylamy osłonę oraz odkręcamy uchwyt uniemożliwiający uniesienie pokrywy (klucz rozm. 13).

: 03 sie 2009, 08:04
autor: gustowny
W zdejmowaniu pokrywy przeszkadza nam również linka gazu, w tym celu odkręcamy uchwyt który mocowany przykręcony jest do kolektora dwiema śrubami TORX 27

: 03 sie 2009, 08:17
autor: gustowny
Pozostaje jeszcze zdjąc gumowy wąż (rozsuwamy plastykową opaskę i sciągamy wąż z pokrywy)

: 03 sie 2009, 08:32
autor: gustowny
Teraz możemy już zdjąć pokrywę, u mnie zeszła bez najmniejszego problemu. Obie powierzchnie do której będzie przylegała nowa uszczelka wyczysciłem lekko czystą szmatą, następnie założyłem uszczelkę na pokrywę. Uszczelkę świetnie przytrzymują metalowe tulejki przez które przechodza pózniej sruby mocujące pokrywę, w związku z tym nie ma problemu że uszczelka nam spadnie kiedy odwrócimy pokrywę do montażu:)
Pokrywę przykręcałem najlpierw delikatnie palcami na krzyż zaczynając od skrajnych srub,tak by docisk uszczelki był równomierny. Dopiero pożniej użyłem klucza. Trzeba dokręcać z wyczuciem , gdyż zbyt silne dokręcenie może spowodować uszkodzenie uszczelki!!!
Teraz cieszę się nową uszczelką, jeżdzę już kilka z nia kilka dni i wygląda na to , że wszystko zrobiłęm ok:) Zabieram się za kolejne naprawy:) Dziękuję serdecznie wszystkim którzy poświęcili mi czas! Pozdrawiam fanów essiego!

: 03 sie 2009, 16:11
autor: Jamszoł
gustowny pisze:odkręcamy dziesięć srub (rozm. 10)
10 śrub z łbem pod klucz 10 czyli śruby M6 - bo sruba m10 ma łeb pod klucz 17 (zazwyczaj) :mrgreen:
Chciałeś komenty to proszę - nie czepiam sie , bo napisałeś , że jesteś laikiem .
Będziesz na przyszłość wiedział .
A tak poza tym - jak napisałeś pierwszy post i chcesz dożuciś następne zdjęcie , to nie wrzucaj z następnym postem , tylko wyedytuj poprzedni post i dożuć zdjęcie a opis do zdjęcia dopisz w prostokącie , który masz pod paskiem przeglądaj .

Napisałeś " Obie powierzchnie do której będzie przylegała nowa uszczelka wyczysciłem lekko czystą szmatą, " - dobrze jest je odłuścić benzyną ekstrakcyjną , żeby się nam nie śliskała podczas dokręcania.

Na koniec - opis OK jak najbardziej poprawny :mrgreen: