Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów 1,6 16 V

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

gustowny

Post autor: gustowny »

Witam, wreszcie znalazlem troche czasu i wymieniłem uszczelkę. Kupiłem uszczelkę firmy GOETZ w sklepie INTERCARS za 57zł. Dziękuję wszystkim powyżej którzy pomogli mi, postanowiłe zrobić kilka fotek przy wymianie, być może komuś się to przyda:) NIe jestem mechanikiem, więc proszę o zrozumienie jeśli żle nazywam pewne sprawy. Proszę śmiało komentować:)

Aby zdjąć pokrywę zaworów należy najpierw zdemontować:

1. plastykowy dolot powietrza -odkręcamy dwie śruby najlepiej kluczem nasadowym (rozm. 10), luzujemy wkrętakiem metalową opaskę , a następnie ściagamy dolot z kolektora.
Załączniki
20090728265.jpg
gustowny

Post autor: gustowny »

Dobrze jest zabezpieczyc oba otwory przed brudem po demontażu dolotu-ja użyłem czystych szmat.
Następnie ściągamy przewódy WN ze świec i odkręcamy dziesięć srub (rozm. 10) mocującyh pokrywę.
Załączniki
20090728267.jpg
Ostatnio zmieniony 03 sie 2009, 08:23 przez gustowny, łącznie zmieniany 1 raz.
gustowny

Post autor: gustowny »

Teraz odkręcamy osłonę paska rozrządu, odkręcając kluczem nasadowym dwie śruby rozm.8
Załączniki
20090728269.jpg
gustowny

Post autor: gustowny »

lekko odchylamy osłonę oraz odkręcamy uchwyt uniemożliwiający uniesienie pokrywy (klucz rozm. 13).
Załączniki
odchylona osłona
odchylona osłona
uchwyt
uchwyt
Ostatnio zmieniony 03 sie 2009, 08:12 przez gustowny, łącznie zmieniany 1 raz.
gustowny

Post autor: gustowny »

W zdejmowaniu pokrywy przeszkadza nam również linka gazu, w tym celu odkręcamy uchwyt który mocowany przykręcony jest do kolektora dwiema śrubami TORX 27
Załączniki
20090728271.jpg
gustowny

Post autor: gustowny »

Pozostaje jeszcze zdjąc gumowy wąż (rozsuwamy plastykową opaskę i sciągamy wąż z pokrywy)
Załączniki
20090728274.jpg
gustowny

Post autor: gustowny »

Teraz możemy już zdjąć pokrywę, u mnie zeszła bez najmniejszego problemu. Obie powierzchnie do której będzie przylegała nowa uszczelka wyczysciłem lekko czystą szmatą, następnie założyłem uszczelkę na pokrywę. Uszczelkę świetnie przytrzymują metalowe tulejki przez które przechodza pózniej sruby mocujące pokrywę, w związku z tym nie ma problemu że uszczelka nam spadnie kiedy odwrócimy pokrywę do montażu:)
Pokrywę przykręcałem najlpierw delikatnie palcami na krzyż zaczynając od skrajnych srub,tak by docisk uszczelki był równomierny. Dopiero pożniej użyłem klucza. Trzeba dokręcać z wyczuciem , gdyż zbyt silne dokręcenie może spowodować uszkodzenie uszczelki!!!
Teraz cieszę się nową uszczelką, jeżdzę już kilka z nia kilka dni i wygląda na to , że wszystko zrobiłęm ok:) Zabieram się za kolejne naprawy:) Dziękuję serdecznie wszystkim którzy poświęcili mi czas! Pozdrawiam fanów essiego!
Załączniki
20090728275.jpg
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

gustowny pisze:odkręcamy dziesięć srub (rozm. 10)
10 śrub z łbem pod klucz 10 czyli śruby M6 - bo sruba m10 ma łeb pod klucz 17 (zazwyczaj) :mrgreen:
Chciałeś komenty to proszę - nie czepiam sie , bo napisałeś , że jesteś laikiem .
Będziesz na przyszłość wiedział .
A tak poza tym - jak napisałeś pierwszy post i chcesz dożuciś następne zdjęcie , to nie wrzucaj z następnym postem , tylko wyedytuj poprzedni post i dożuć zdjęcie a opis do zdjęcia dopisz w prostokącie , który masz pod paskiem przeglądaj .

Napisałeś " Obie powierzchnie do której będzie przylegała nowa uszczelka wyczysciłem lekko czystą szmatą, " - dobrze jest je odłuścić benzyną ekstrakcyjną , żeby się nam nie śliskała podczas dokręcania.

Na koniec - opis OK jak najbardziej poprawny :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zablokowany