Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów 1,6 16 V

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

gustowny

Post autor: gustowny »

Witam, wreszcie znalazlem troche czasu i wymieniłem uszczelkę. Kupiłem uszczelkę firmy GOETZ w sklepie INTERCARS za 57zł. Dziękuję wszystkim powyżej którzy pomogli mi, postanowiłe zrobić kilka fotek przy wymianie, być może komuś się to przyda:) NIe jestem mechanikiem, więc proszę o zrozumienie jeśli żle nazywam pewne sprawy. Proszę śmiało komentować:)

Aby zdjąć pokrywę zaworów należy najpierw zdemontować:

1. plastykowy dolot powietrza -odkręcamy dwie śruby najlepiej kluczem nasadowym (rozm. 10), luzujemy wkrętakiem metalową opaskę , a następnie ściagamy dolot z kolektora.
Załączniki
20090728265.jpg
gustowny

Post autor: gustowny »

Dobrze jest zabezpieczyc oba otwory przed brudem po demontażu dolotu-ja użyłem czystych szmat.
Następnie ściągamy przewódy WN ze świec i odkręcamy dziesięć srub (rozm. 10) mocującyh pokrywę.
Załączniki
20090728267.jpg
Ostatnio zmieniony 03 sie 2009, 08:23 przez gustowny, łącznie zmieniany 1 raz.
gustowny

Post autor: gustowny »

Teraz odkręcamy osłonę paska rozrządu, odkręcając kluczem nasadowym dwie śruby rozm.8
Załączniki
20090728269.jpg
gustowny

Post autor: gustowny »

lekko odchylamy osłonę oraz odkręcamy uchwyt uniemożliwiający uniesienie pokrywy (klucz rozm. 13).
Załączniki
odchylona osłona
odchylona osłona
uchwyt
uchwyt
Ostatnio zmieniony 03 sie 2009, 08:12 przez gustowny, łącznie zmieniany 1 raz.
gustowny

Post autor: gustowny »

W zdejmowaniu pokrywy przeszkadza nam również linka gazu, w tym celu odkręcamy uchwyt który mocowany przykręcony jest do kolektora dwiema śrubami TORX 27
Załączniki
20090728271.jpg
gustowny

Post autor: gustowny »

Pozostaje jeszcze zdjąc gumowy wąż (rozsuwamy plastykową opaskę i sciągamy wąż z pokrywy)
Załączniki
20090728274.jpg
gustowny

Post autor: gustowny »