Turbo sprężarka

Moderator: Moderatorzy

longer1981

Post autor: longer1981 »

Jamszoł - ostatnie pytanie zadał - kupiec.


ja pytałem o co innego.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

OK - to nie jest tak do końca z tym spuszczaniem nadmiaru ciśnnienia .

Przy wozach rajdowych i tuningowanych na rajdowe - zapłon jest przestawiany - specjalnie jest opuźniany (gdy silnik jest ba jałowych obrotach) , aby paliwo się zapalało w układzie wydechowym - tuż po wyjściu do kolektora ssącego a przed turbiną - wtedy mimo , że silnik pracuje na wolnych obrotach - turbina dostaje strzał od wybuchu paliwa i daje max obroty wtedy wlaśnie zawór ciśnienia spuszcza jego nadmiar .
stosuje się to po to , żeby silnik pomimo wolnych obrotów miał max mocy .
Popatrz na filmiki - charakterystyczny dźwięk spuszczania ciśnienia powietrza następuje zawsze przy zmianie biegów , wtedy gdy kierowca odpuszcza nogę z pedału gazu a w rurze wydechowej pojawia sie ogień i słychać wystrzały .

To tak ogólnie wytłumaczone , bez wchodzenia w konkrety.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Jamszoł pisze:Turbo ma gwizdać przy wyższych obrotach od około 2000 ma być go słychać nawet o 100 m od woza .
A u mnie nie słychać nawet jak wsadzę łeb do komory silnika.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Turbo ma gwizdać przy wyższych obrotach od około 2000 ma być go słychać nawet o 100 m od woza .
to czy gwizda czy szumi zależy od konstrukcji dolotu. Im więcej załamań i nierówności między turbiną a przepustnica tym głośniej gdy ciśnienie wzrasta.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Gracurulezzz,w Twojej wersji silnikowej nie musi byc jej prawie w ogóle słychać,bo turbina jest mniejsza niż w 90KM. U mnie w vanie prawie nie było jej słychać,trzeba było się mocno wsłuchać.widocznie te silniki tak mają.

I nie wprowadzajcie proszę kolegi w błąd,bo będzie myślał że ma coś uszkodzone i będzie się martwił.jak dobrze jeździ to nie na czym się przejmować.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Wie ktoś może jak zaślepić ten zawór EGR, bo nie ma tego w opisach, a chciałbym to zrobić. Dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dobrze że przypomniałęś bo ja to zrobiłem ale na śmierć zapomniałem wstawić (komórkowych :oops: ) zdjęć. jutro postaram się wstawić. roboty nie ma zadużo. zdjąć IC i dostęp jest dobry.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Ja nie mam IC. :sad:
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

znaczy że albo masz przesrane albo jeszcze lepszy dostep niż ja :mrgreen: fot dzisiaj nie ma bo net chodzi ja Ku..a z Łodzi aaa
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

kupiec pisze:znaczy że albo masz przesrane albo jeszcze lepszy dostep niż ja :mrgreen: fot dzisiaj nie ma bo net chodzi ja Ku..a z Łodzi aaa

Heheh...Nie no dostęp jest super.Tylko za cholere nie wiem co z tym zrobić,ale spoko poczekam na foty.
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Ponawiam pytanko.Wie ktoś jak zaślepić zawór EGR?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

daj mi 10 min to wstawie zdjęcie

na zdjęciu 58 zaznaczyłem na czerwono gdzie wsadziłem zaślepke.
Załączniki
zawór ten jest po prawej stronie turbiny jak patrzysz na silnik.
zawór ten jest po prawej stronie turbiny jak patrzysz na silnik.
wycinasz z blachy (tylko nie z puszki po piwie bo przepali) zaślepke taką samą jak uszczelka oryginalna.
wycinasz z blachy (tylko nie z puszki po piwie bo przepali) zaślepke taką samą jak uszczelka oryginalna.
Zdjęcie047.jpg (449.01 KiB) Przejrzano 5781 razy
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Zaślepiłem ten zawór,ale w miejscu gdzie Kupiec zaznaczył na czerwono wycieka mi ta smoła z wydechu.Widać blaszka krzywa w jednym miejscu.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2009, 13:03 przez gracurulezzz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

gracurulezzz pisze:Widać blaszka krzywa w jednym miejscu.
no to wytnij z prostej albo posmaruj jakim uszczelniaczem do wydechów lub nawet silikonem wysokotemperaturowym - choć ten może się jednak wypalić - nie wiem jakie w tym miejscu temperatury są :/
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
gracurulezzz

Post autor: gracurulezzz »

Spoko poradzę sobie jakoś ;) Tą mam z 0.5 mm kainerowej blachy,bo tylko taką miałem.Może znajdę inną.Różnicy w jeździe nie zauważyłem żadnej,ale dobre to że autko oddycha teraz "czystym" powietrzem.
ODPOWIEDZ