Strona 1 z 2
coraz dlużej zalapuje przy rozruchu.
: 23 lip 2009, 11:26
autor: Asterix07417
Czolem Essiaki jak tam wakacje spędzacie, bo ja mam problemik z essiem. Kontrolki wszystkie dzialają, ale po przekręceniu stacyjki mija znacznie dlużej czasu niż normalnie, ale zapala. Rozrusznik byl robiony w listopadzie 2008r, akumulator ok. Rozrząd powinienem wymienić za 8000 km. Jeden radzi wymienić świece, drugi że kompresja slaba, kolejny pompa. Czy mieliście podobnie i co to moglo być????? Siema
: 23 lip 2009, 12:21
autor: orion
ja obstawiam pompę
: 23 lip 2009, 12:32
autor: WieSiu
Asterix07417, daj na zmierzenie kompresji naa zimnym silniiku i dowiesz sie czy warto w ogole bawic sie w reanimacje teego silnika lub popy lub swiec

: 23 lip 2009, 15:24
autor: Asterix07417
czy to musi być jakiś wyspecjalizowany warsztat???
: 23 lip 2009, 15:31
autor: Jamszoł
Nie , to może być nawet stodoła albo garaż sąsiada - byle ten ktoś miał manommetr do badania ciśnienia na tłokach
: 23 lip 2009, 16:00
autor: Pele
podepnę się do tematu, bo u mnie ostatnio też te same objawy. Muszę go dłużej kręcić, żeby rano złapał niż nawet w zimie z 15 stopniowy mróz (wtedy łapał w sumie z pierwszego strzału). Pompa świruje od początku, potrafi złapać 3tys. obrotów i trzymać, teraz znowu inaczej się zachowuje, łapie np. 2 na wolnych obrotach, trzyma 1,5 itd. ogólnie ciężka do przewidzenia, ale to kręcenie też jest nieco dziwne. No i pytanie do speców, jakie ciśnienie powinno być w 1.8 td? pozdro
: 23 lip 2009, 16:13
autor: Jamszoł
Pele, a zobacz tak -(to samo się tyczy
Asterix07417, ) rano zanim zaczniecie kręcić rozrusznikiem - podpompuj ręczną pompką aby stworzyć ciśnienie paliwa - jeśli po podpompowaniu odpali od razu , to musicie sprawdzić zaworek zwrotny - możliwe , że zaworek nie trzyma ciśnienia na pompie.
A o tym już pisano na forumie

: 23 lip 2009, 16:30
autor: Pele
Tylko mój silnik był delikatnie mówiąc "rzeźbiony"
Ciężko się doszukiwać fabrycznej jednostki, jak oglądałem inne silniki to mój "nieco" odstaje. Wrzucam fotkę i mam pytanie: jeśli podpompuję pompka zaznaczoną i byłoby lepiej to może to być wina zaworka (też zaznaczony) a nie pompy wtryskowej? Bo u mechaników słyszałem ciągle, że to pompa siada, ostatnio dopiero mechanik stwierdził, że cały ten układ jest nieco dziwny i może wina zaworka. Poza tym w czasie szybszej (lub dłuższej) jazdy ta pompka jest strasznie sciśnięta- jak gdyby silnik zasysał a zaworek nie dawał wymaganej ilości paliwa, czuć szarpanie przy wyższej prędkości- czy temu wszystkiemu może być winny zaworek? bo pompa to droga impreza i trochę mnie to martwi;/ z góry dziękuję za pomoc (jamszołowi)- bo pewnie będzie pierwszy

: 23 lip 2009, 16:39
autor: Jamszoł
To może być wina zaworka jeśli stanął gdzieś po środku to po pierwsze przepuszcza paliwo (do tyłu) i z powodu braku ciśnienia silnik nie odpala od razu , po drugie nie przepuszcza tyle paliwa ile powinien i z tego powodu robi się podciśnienie .
Zauważyłem na zdjęciu też , że ten zaworek jeśli nie przepuszcza paliwa i robi się podciśnienie , to te podciśnienie tworzy się na filtrze paliwa .
W tym momencie może być wsysane powietrze poprzez uszczelkę filtra i pompa się będzie zapowietrzać a to też będzie utrudniać uruchomienie silnika.
Podobnie się dzieje gdy mamy zatkany filtr paliwa - wówczas też wsysane jest powietrze poprzez uszczelkę filtra.
Ja bym ten zaworek wstawił za filtr paliwa - a przy wymianie filtra zaciskał wężyk przed filtrem aby paliwo nie uciekło do zbiornika.
: 23 lip 2009, 17:24
autor: Asterix07417
Chlopaki dzięki za zainteresowanie i odzew, ale u mnie to "wtryskiwacze" i kolejne pytanie ile może mechanik wziąść za wlożenie wtryskiwaczy i regulacje??? Aha czy może i samemu można???
Aha może ktoś poleci mi dobrą markę -)
: 23 lip 2009, 17:38
autor: Asterix07417
Aha może ktoś poleci mi dobrą markę -)
: 23 lip 2009, 18:15
autor: Jamszoł
Samemu można zamontować wtryski a z regulacją , to musisz je dać niestety do pompiarza - on ma przyrząd do ustawiania wtrysków .
: 11 wrz 2009, 21:41
autor: marcin880
podczepiam się do tematu.
mam podobny problem.
zimny długo pali. aż strach co będzie zimą.
ciepły nie wymaga grzania świec
czy winne może być różne ciśnienie na tłokach?
(jest od 30 do 24)

: 11 wrz 2009, 23:11
autor: kupiec
może tak być.
sprawdź świece czy są dobre. ostatnio sam wymieniałem świece bo jedna padła całkowicie a druga grzała od dołu. świece miały rok.
: 12 wrz 2009, 10:07
autor: Asterix07417
jak jest 28 i mniej to silnik bay ,bay.