coraz dlużej zalapuje przy rozruchu.
Moderator: Moderatorzy
coraz dlużej zalapuje przy rozruchu.
Czolem Essiaki jak tam wakacje spędzacie, bo ja mam problemik z essiem. Kontrolki wszystkie dzialają, ale po przekręceniu stacyjki mija znacznie dlużej czasu niż normalnie, ale zapala. Rozrusznik byl robiony w listopadzie 2008r, akumulator ok. Rozrząd powinienem wymienić za 8000 km. Jeden radzi wymienić świece, drugi że kompresja slaba, kolejny pompa. Czy mieliście podobnie i co to moglo być????? Siema
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Asterix07417, daj na zmierzenie kompresji naa zimnym silniiku i dowiesz sie czy warto w ogole bawic sie w reanimacje teego silnika lub popy lub swiec
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
podepnę się do tematu, bo u mnie ostatnio też te same objawy. Muszę go dłużej kręcić, żeby rano złapał niż nawet w zimie z 15 stopniowy mróz (wtedy łapał w sumie z pierwszego strzału). Pompa świruje od początku, potrafi złapać 3tys. obrotów i trzymać, teraz znowu inaczej się zachowuje, łapie np. 2 na wolnych obrotach, trzyma 1,5 itd. ogólnie ciężka do przewidzenia, ale to kręcenie też jest nieco dziwne. No i pytanie do speców, jakie ciśnienie powinno być w 1.8 td? pozdro
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Pele, a zobacz tak -(to samo się tyczy Asterix07417, ) rano zanim zaczniecie kręcić rozrusznikiem - podpompuj ręczną pompką aby stworzyć ciśnienie paliwa - jeśli po podpompowaniu odpali od razu , to musicie sprawdzić zaworek zwrotny - możliwe , że zaworek nie trzyma ciśnienia na pompie.
A o tym już pisano na forumie
A o tym już pisano na forumie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tylko mój silnik był delikatnie mówiąc "rzeźbiony"
Ciężko się doszukiwać fabrycznej jednostki, jak oglądałem inne silniki to mój "nieco" odstaje. Wrzucam fotkę i mam pytanie: jeśli podpompuję pompka zaznaczoną i byłoby lepiej to może to być wina zaworka (też zaznaczony) a nie pompy wtryskowej? Bo u mechaników słyszałem ciągle, że to pompa siada, ostatnio dopiero mechanik stwierdził, że cały ten układ jest nieco dziwny i może wina zaworka. Poza tym w czasie szybszej (lub dłuższej) jazdy ta pompka jest strasznie sciśnięta- jak gdyby silnik zasysał a zaworek nie dawał wymaganej ilości paliwa, czuć szarpanie przy wyższej prędkości- czy temu wszystkiemu może być winny zaworek? bo pompa to droga impreza i trochę mnie to martwi;/ z góry dziękuję za pomoc (jamszołowi)- bo pewnie będzie pierwszy
Ciężko się doszukiwać fabrycznej jednostki, jak oglądałem inne silniki to mój "nieco" odstaje. Wrzucam fotkę i mam pytanie: jeśli podpompuję pompka zaznaczoną i byłoby lepiej to może to być wina zaworka (też zaznaczony) a nie pompy wtryskowej? Bo u mechaników słyszałem ciągle, że to pompa siada, ostatnio dopiero mechanik stwierdził, że cały ten układ jest nieco dziwny i może wina zaworka. Poza tym w czasie szybszej (lub dłuższej) jazdy ta pompka jest strasznie sciśnięta- jak gdyby silnik zasysał a zaworek nie dawał wymaganej ilości paliwa, czuć szarpanie przy wyższej prędkości- czy temu wszystkiemu może być winny zaworek? bo pompa to droga impreza i trochę mnie to martwi;/ z góry dziękuję za pomoc (jamszołowi)- bo pewnie będzie pierwszy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
To może być wina zaworka jeśli stanął gdzieś po środku to po pierwsze przepuszcza paliwo (do tyłu) i z powodu braku ciśnienia silnik nie odpala od razu , po drugie nie przepuszcza tyle paliwa ile powinien i z tego powodu robi się podciśnienie .
Zauważyłem na zdjęciu też , że ten zaworek jeśli nie przepuszcza paliwa i robi się podciśnienie , to te podciśnienie tworzy się na filtrze paliwa .
W tym momencie może być wsysane powietrze poprzez uszczelkę filtra i pompa się będzie zapowietrzać a to też będzie utrudniać uruchomienie silnika.
Podobnie się dzieje gdy mamy zatkany filtr paliwa - wówczas też wsysane jest powietrze poprzez uszczelkę filtra.
Ja bym ten zaworek wstawił za filtr paliwa - a przy wymianie filtra zaciskał wężyk przed filtrem aby paliwo nie uciekło do zbiornika.
Zauważyłem na zdjęciu też , że ten zaworek jeśli nie przepuszcza paliwa i robi się podciśnienie , to te podciśnienie tworzy się na filtrze paliwa .
W tym momencie może być wsysane powietrze poprzez uszczelkę filtra i pompa się będzie zapowietrzać a to też będzie utrudniać uruchomienie silnika.
Podobnie się dzieje gdy mamy zatkany filtr paliwa - wówczas też wsysane jest powietrze poprzez uszczelkę filtra.
Ja bym ten zaworek wstawił za filtr paliwa - a przy wymianie filtra zaciskał wężyk przed filtrem aby paliwo nie uciekło do zbiornika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Chlopaki dzięki za zainteresowanie i odzew, ale u mnie to "wtryskiwacze" i kolejne pytanie ile może mechanik wziąść za wlożenie wtryskiwaczy i regulacje??? Aha czy może i samemu można???
Aha może ktoś poleci mi dobrą markę -)
Aha może ktoś poleci mi dobrą markę -)
Ostatnio zmieniony 23 lip 2009, 18:28 przez Asterix07417, łącznie zmieniany 1 raz.