coraz dlużej zalapuje przy rozruchu.

Moderator: Moderatorzy

Asterix07417

coraz dlużej zalapuje przy rozruchu.

Post autor: Asterix07417 »

Czolem Essiaki jak tam wakacje spędzacie, bo ja mam problemik z essiem. Kontrolki wszystkie dzialają, ale po przekręceniu stacyjki mija znacznie dlużej czasu niż normalnie, ale zapala. Rozrusznik byl robiony w listopadzie 2008r, akumulator ok. Rozrząd powinienem wymienić za 8000 km. Jeden radzi wymienić świece, drugi że kompresja slaba, kolejny pompa. Czy mieliście podobnie i co to moglo być????? Siema
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

ja obstawiam pompę
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23275
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Asterix07417, daj na zmierzenie kompresji naa zimnym silniiku i dowiesz sie czy warto w ogole bawic sie w reanimacje teego silnika lub popy lub swiec :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Asterix07417

Post autor: Asterix07417 »

czy to musi być jakiś wyspecjalizowany warsztat???
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie , to może być nawet stodoła albo garaż sąsiada - byle ten ktoś miał manommetr do badania ciśnienia na tłokach
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pele

Post autor: Pele »

podepnę się do tematu, bo u mnie ostatnio też te same objawy. Muszę go dłużej kręcić, żeby rano złapał niż nawet w zimie z 15 stopniowy mróz (wtedy łapał w sumie z pierwszego strzału). Pompa świruje od początku, potrafi złapać 3tys. obrotów i trzymać, teraz znowu inaczej się zachowuje, łapie np. 2 na wolnych obrotach, trzyma 1,5 itd. ogólnie ciężka do przewidzenia, ale to kręcenie też jest nieco dziwne. No i pytanie do speców, jakie ciśnienie powinno być w 1.8 td? pozdro
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pele, a zobacz tak -(to samo się tyczy Asterix07417, ) rano zanim zaczniecie kręcić rozrusznikiem - podpompuj ręczną pompką aby stworzyć ciśnienie paliwa - jeśli po podpompowaniu odpali od razu , to musicie sprawdzić zaworek zwrotny - możliwe , że zaworek nie trzyma ciśnienia na pompie.
A o tym już pisano na forumie :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pele

Post autor: Pele »

Tylko mój silnik był delikatnie mówiąc "rzeźbiony" :mrgreen:

Ciężko się doszukiwać fabrycznej jednostki, jak oglądałem inne silniki to mój "nieco" odstaje. Wrzucam fotkę i mam pytanie: jeśli podpompuję pompka zaznaczoną i byłoby lepiej to może to być wina zaworka (też zaznaczony) a nie pompy wtryskowej? Bo u mechaników słyszałem ciągle, że to pompa siada, ostatnio dopiero mechanik stwierdził, że cały ten układ jest nieco dziwny i może wina zaworka. Poza tym w czasie szybszej (lub dłuższej) jazdy ta pompka jest strasznie sciśnięta- jak gdyby silnik zasysał a zaworek nie dawał wymaganej ilości paliwa, czuć szarpanie przy wyższej prędkości- czy temu wszystkiemu może być winny zaworek? bo pompa to droga impreza i trochę mnie to martwi;/ z góry dziękuję za pomoc (jamszołowi)- bo pewnie będzie pierwszy :mrgreen:
Załączniki
pompa.jpg
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To może być wina zaworka jeśli stanął gdzieś po środku to po pierwsze przepuszcza paliwo (do tyłu) i z powodu braku ciśnienia silnik nie odpala od razu , po drugie nie przepuszcza tyle paliwa ile powinien i z tego powodu robi się podciśnienie .
Zauważyłem na zdjęciu też , że ten zaworek jeśli nie przepuszcza paliwa i robi się podciśnienie , to te podciśnienie tworzy się na filtrze paliwa .
W tym momencie może być wsysane powietrze poprzez uszczelkę filtra i pompa się będzie zapowietrzać a to też będzie utrudniać uruchomienie silnika.
Podobnie się dzieje gdy mamy zatkany filtr paliwa - wówczas też wsysane jest powietrze poprzez uszczelkę filtra.
Ja bym ten zaworek wstawił za filtr paliwa - a przy wymianie filtra zaciskał wężyk przed filtrem aby paliwo nie uciekło do zbiornika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Asterix07417

Post autor: Asterix07417 »

Chlopaki dzięki za zainteresowanie i odzew, ale u mnie to "wtryskiwacze" i kolejne pytanie ile może mechanik wziąść za wlożenie wtryskiwaczy i regulacje??? Aha czy może i samemu można???

Aha może ktoś poleci mi dobrą markę -)
Ostatnio zmieniony 23 lip 2009, 18:28 przez Asterix07417, łącznie zmieniany 1 raz.
Asterix07417

Post autor: Asterix07417 »

Aha może ktoś poleci mi dobrą markę -)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Samemu można zamontować wtryski a z regulacją , to musisz je dać niestety do pompiarza - on ma przyrząd do ustawiania wtrysków .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
marcin880

Post autor: marcin880 »

podczepiam się do tematu.
mam podobny problem.
zimny długo pali. aż strach co będzie zimą.
ciepły nie wymaga grzania świec
czy winne może być różne ciśnienie na tłokach?
(jest od 30 do 24) :shock:
Ostatnio zmieniony 05 lis 2009, 20:17 przez marcin880, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12704
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

może tak być.
sprawdź świece czy są dobre. ostatnio sam wymieniałem świece bo jedna padła całkowicie a druga grzała od dołu. świece miały rok.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Asterix07417

Post autor: Asterix07417 »

jak jest 28 i mniej to silnik bay ,bay.
ODPOWIEDZ