Strona 1 z 3
moc czemu spada moc jak klimę sie zalacza
: 23 lip 2009, 00:52
autor: lostlast
mozna uniknac spadku mocy jak klimę sie wlacza czy juz nie da wiadomo pobur elektryki jest w tym ale czy da to jakos zrobić zeby nie spadla moc
Re: moc czemu spada moc jak klimę sie zalacza
: 23 lip 2009, 06:39
autor: leszek
lostlast pisze:mozna uniknac spadku mocy jak klimę sie wlacza czy juz nie da wiadomo pobur elektryki jest w tym ale czy da to jakos zrobić zeby nie spadla moc
Dwa sposoby.
1. Nie włączać klimy.
2. Kupić auto z większym(mocniejszym) silnikiem. Wtedy spadku mocy aż tak nie odczujesz.
pozdr.
: 23 lip 2009, 09:30
autor: lostlast
no tak zle nie-jest myslalem tylko ze juz ktos stworzyl sposób
: 23 lip 2009, 15:12
autor: Jamszoł
Trzymać go na wyższych obrotach przy ruszaniu , przełączać na wyższe biegi tak jak byś podjeżdżał pod górę - wkręcasz go mocniej
: 23 lip 2009, 19:26
autor: Blazey
I co to da? Tylko złudzenie. A klima przecież sama nie działa. Skądś musi potrzebną moc do pracy pobierać. I pobiera. Z silnika. A silnik sam z siebie mocniejszy się nie robi. I koło się zamyka. Elektryka nie ma tu nic do rzeczy.
A klima bierze sporo...
: 23 lip 2009, 19:39
autor: Jamszoł
Blazey pisze:I co to da? Tylko złudzenie.
Złudzenie złudzeniem - na pewno koledze chodziło o to co zrobić , żeby wóz lepiej przyspieszał na załączonej klimie a to jedyna rozsądna propozycja.
Wiadomo , że mocy nie przybędzie ale wóz będzie przyspieszał

: 23 lip 2009, 20:25
autor: lostlast
nie ja tylko myslalem ze juz Mozę ktos cos wymyslil jakiś obwód jakaś przeróbke
i chce sie pochwalić tym ale jak nie to nie nic zlego nie-jest
zle nie bedzie najwyżej mandatu nie dostane i dobre to

: 18 gru 2009, 16:13
autor: Falconx
Witam !
Juz coś na to wymyślili - nowe kompresory klimatyzacji mają wewnątrz zawór który płynnie reguluje wydatek sprężarki i nie odczuwasz tak mocno spadku mocy . Kompresor jest w tym przypadku spięty z silnikiem na stałe .
Niestety nie da się takiego kompresora zamontować do Ciebie - do niego potrzebna jest już elektronika sterująca zaworem.
: 18 gru 2009, 16:53
autor: Jamszoł
Falconx pisze:do niego potrzebna jest już elektronika sterująca zaworem.
i inny - nowej generacji silnik

z wyjściem na kompresor - zapewne napęd idzie od rozrządu.
: 18 gru 2009, 17:11
autor: mlekolowickie
przypomne ze cos musi zasilic klime, w starych limuzynach mercedesa bylo napisane ile przeznaczone jest na elektryke, np. z 250 kucy 50 idzie na elektryke, nikt sie nie dziwil...
w escorcie jest drastyczny spadek mocy, nie spotkalem jeszcze auta ktore tak sie mulilo po odpaleniu klimy, oczywiscie mowimy o niskich obrotach

sposobu chyba nie znajdziesz, ew. "tuninguj" silnik

: 18 gru 2009, 18:05
autor: Jamszoł
Im słabszy silnik , tym większa różnica w mocy - to normalne
: 18 gru 2009, 18:50
autor: bodzio82
mlekolowickie pisze:w escorcie jest drastyczny spadek mocy, nie spotkalem jeszcze auta ktore tak sie mulilo po odpaleniu klimy, oczywiscie mowimy o niskich obrotach
u mnie tam nie ma spadku mocy jak klime zalacze i spadku obrotow tez nie mam wrecz przeciwnie podbija obroty jak sprezarka sie załączy
: 18 gru 2009, 18:56
autor: Jamszoł
nie dalej jak dziś jeździlem na klimie + ogrzewanie - obroty na luzie - 1700 - 1800 w trakcie toczenia oczywiście - gdy się zatrzymam - 850 .
Można z powodzeniem na każdym biegu jechać bez dodawania gazu.
Ale to teraz - latem tego nie ma - latem obroty analogicznie - 1200 - 1300 / 850
: 18 gru 2009, 20:23
autor: Blazey
Tak ci auto reaguje na temperaturę? Teoretycznie nie powinno tego być.
A do ilu ci VSS podbija, bez klimy?
: 18 gru 2009, 20:30
autor: Jamszoł
1200 tak jak latem