Strona 1 z 1

Escort diesel'2000

: 18 lip 2009, 21:57
autor: Blazey
Mam do obejrzenia takie autko. Wiem, że ma jeszcze klimę. Doświadczenia w dieslach nie mam szczególnego, więc pytam, na co zwrócić uwagę przy oglądaniu, co sprawdzić?
I jak w ogóle spisują się silniki diesla w fordach? Były jakieś ich generacje? Znaczące zmiany w osprzęcie?

: 18 lip 2009, 22:12
autor: kupiec
najlepiej do diesla kupować zimą. jak zapali od strzału to gitara.
na co zwrócić uwage? przedewszystkim czy z pod pokrywy zaworów nie ma wycieków i jak ciepły silnik to czy po odkręceniu korka wlewu oleju nie idzie dymek. tak samo po wyjęciu bagnetu. możesz jeszcze jechać za autem i niech ktoś kto będzie go prowaził da mu po gazie tak żeby się turbina załączyła (powyżej 2200 obrotów) i jak tylko mały dymek i tylko czarny pójdzie to jest ok jak spora chmura i to nie czarnego to może być kiepsko.
tak samo przy rozruchu zobaczyć co mu z tłumika wyleci a nie powinno nic wylecieć.
to takie wizualne spostrzeżenia.
najlepiej jechac odrazu na warsztat na kompreche i wtedy będziesz już pewny na 99 % że jest ok.
tyle co wiem to pisze. a to wiem z własnego doświadczenia.

: 19 lip 2009, 00:03
autor: WieSiu
potwierdzam kupca sugestie,sa bardzo sluszne. Ogolnie to nie ma generacji TD, wszystkie to praktycznie to samo. Jedynie w osprzecie pod koniec produkcji cos tam namieszali,ale to drobnostki. Sam silnik jest taki sam jak w 1996 i pewnie w starszym. Dymek moze puscic przy odpalaniu,ale tylko sredni, bo moglo sie okazac ze swiece nie byly wystarczajaco dogrzane (lub zuzyte) i trzeba bylo przytrzymac na rozruszniku,to wtedy moze puscic dymek. Jesli po odpaleniu jak jest zimny jest tak ze telepie silnikiem,to prawdopodob trzeba ciut podregulowac pompe (np na przy rozrzadzie). Po dodaniu gazu powinny te drgania ustapic i powinien stabilnie pracowac. To nie jest oznaka ze jest silnik uszkodzony ani pompa. Ogolnie dobre silniki,ale wymagaja dobrego fachowca, co by np, przy wymianie rozrzadu nic nie namieszal.

: 19 lip 2009, 00:11
autor: kupiec
teraz mi się przypomniało! w "normalnych" 1.8TD wszystkie wtryski są takie same a dopiero w tych nowszych endura de, bodajze od 98` robili jeden wtrysk sterujący. i to jest różnica między starymi a nowymi silnikami.

: 20 lip 2009, 19:04
autor: wertus1
kupiec pisze:dopiero w tych nowszych endura de, bodajze od 98` robili jeden wtrysk sterujący.
pod koniec 96r weszły już pojedyńcze przypadki endura-de

bodajże sterowaniki na pompie trochę się zmieniły w 98r lub 99r. (chyby wraz z mini FL escorta mk7)

i głowca od essiego np z roku 91 wizualne jest taka sama, uchwyty na kolektory i itp... są identyki, tylko minimalna była różnica w kanalikach w głowicy i tam była lekka różnica

: 18 sie 2009, 07:35
autor: Asterix07417
czesc a ten dymek spod korka wlewu oleju o czym świadczy???

: 15 wrz 2009, 16:36
autor: gracurulezzz
No właśnie .O co chodzi z tym dymkiem spod korka?

: 15 wrz 2009, 18:24
autor: kupiec
O co chodzi z tym dymkiem spod korka?
znaczy że jak duży dymek to silniczek ma przedmuchy no i trza na remoncik zbierać :)

: 15 wrz 2009, 21:20
autor: Tigerbart
Jeśli poleci dymek - do tego warto sprawdzić, czy przewody wody nie puchną, gdy silnik się już nagrzeje. Sprawdzić czy trzyma temperature. No i po wstepnych oględzinach odjchać 2m do tyłu i popatrzeć czy plam nie ma.

Najczęstsze miejsca wycieku oleju w 1.8 TD:

- uszczelka misy
- zimmering na wale od strony skrzyni biegów
- zimmering wybieraka skrzyni biegów
- turbina
- odma

: 19 wrz 2009, 14:29
autor: wertus1
Do tej listy bym dodał uszczelka przy pompie vaccum, czy jakoś tak się nazywa :D