Strona 1 z 2
MK7 rs 2000 PROBLEM
: 17 lip 2009, 22:43
autor: cossirs
Witam wszystkich jestem tu nowy i mam pytanie odnosnie mojego silnika w rs .Problem polega na tym ze jak jade nie wazne czy cieply czy zimny silnik to przy wyrzszych obrotach ma spadki mocy poprostu nie ciagnie przez chwile, i ciagnie dalej po chwili tak 2 razy na kazdym biegu ale w pewnych granicach obrotow chyba 4000 i 4800 obr/na min. gazu nie ma w nim sondy lambda chodza. W czym tkwi problem
: 18 lip 2009, 00:11
autor: Blazey
Pewnie coś z silnikiem...
: 18 lip 2009, 06:52
autor: kowal
szarpie i muli?
obstawiam potencjometr przepustnicy

: 18 lip 2009, 07:35
autor: cossirs
witam on nie szarpie i nie muli tylko ma chwilowe spadki mocy bo tak to ladnie ciagnie
: 18 lip 2009, 07:54
autor: jarekl
jezeli obroty nie schodzą a on nie ciagnie sprawdz sprzegło bedziesz miał to na kazdym biegu przy mocniejszym wcisnieciu gazu
: 18 lip 2009, 08:25
autor: KuRowSKi
MAP sensor jest przykręcony przy prawym mocowaniu amortyzatora. Sprawdz czy wężyk nie jest zapchany czy jest zaworek na tym wężyku jeżeli jest to wymień wężyk na chwilę żeby nie było zaworku, ewentualnie podmień MAP.
Jeszce można podmienić zaworek regulujący ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej.
I filtr paliwa sprawdz.
: 18 lip 2009, 10:03
autor: Jamszoł
Możliwe również , że potencjometr przy przepustnicy coś szwankuje w miejscu gdzie mamy te 4000 i 4800 obrotów.
Może jest w tym akurat miejscu wytarty , skorodowany.
: 18 lip 2009, 13:02
autor: kowal
miałem dwa escorty i w obu były to objawy dla trzaśniętego potencjometru przepustnicy.
: 18 lip 2009, 14:06
autor: Jamszoł
Właśnie tak - w innych przypadkach nie dzialo by się to przy konkretnych obrotach
kowal, widzę , że potwierdzasz moje domysły

: 18 lip 2009, 14:20
autor: cossirs
ok dzieki za pomoc koledzy jak bedzie chwila to zamowie nowy potencjometr
: 18 lip 2009, 14:25
autor: Jamszoł
spróbuj najpierw od kogoś podmienić i sprawdzić zanim wywalisz forse na nowy.
: 18 lip 2009, 14:27
autor: WieSiu
SPRAWDZ najpierw, szkoda kasy zbednie marnowac..... miernik w reke i zmierz rezystancje czy jest w calym zakresie plynna zmiana !

Zmierzenie nic nie kosztuje.
: 18 lip 2009, 14:38
autor: cossirs
Aha tylko ze na podmianke to niebardzo bo malo znam ludzi co fordami ucieraja a miernikiem moge zmierzyc jeszcze zobacze
: 18 lip 2009, 14:39
autor: cossirs
obym zapomnial dodac raczej nie bedzie mialo to nic wspulnego chyba bo recyrkulatora spalin nie ma juz
: 18 lip 2009, 14:51
autor: Jamszoł
napięcie zasilania: 5 V napięcie wyjściowe: 0 - 5 V opór: 3.400 - 4.600 omów (pomiędzy + i -) informacje o kształcie fali: sygnał wyjściowy podczas otwierania przepustnicy.
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika położenia przepustnicy. Zmierzyć opór pomiędzy dodatnim i ujemnym wtykiem złącza czujnika. Porównać z podanym oporem. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika położenia przepustnicy. Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU. Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika położenia przepustnicy i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy wszystkimi końcówkami złącza i odpowiednią końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić sygnał czujnika położenia: Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Włączyć zapłon, wcisnąć i zwolnić przepustnicę. Porównać z pokazanym obrazem oscyloskopowym. Można również użyć woltomierza. Porównać z pokazaną charakterystyką.