Strona 1 z 1

kalkulator doboru turbosprężarki i wydajności wtryskiwaczy

: 07 lip 2009, 12:35
autor: Yagr
dobór turbosprężarki
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

kalkulacja wtryskiwaczy
http://www.rceng.com/technical.aspx

wyszukiwarka turbosprężarek po numerach albo samochodach w których były montowane fabrycznie
http://www.dieselevante.it/index.asp

jeszcze trochę map turbosprężarek, kalkulatorów i kupę innych pierdół...
http://www.rbracing-rsr.com/calculations.htm

: 07 lip 2009, 19:13
autor: mikruss
Dzieki tego szukalem :gitara: :509:

: 07 lip 2009, 21:12
autor: Tigerbart
A jak z tego skorzystać? :oops:

np. 1.8 TD - tak dobrać turbo aby było 120ps

: 07 lip 2009, 21:29
autor: Yagr
Tigerbart, wpisujesz parametry oczekiwane dla silnika - z tymi angliskimi skrótami sobie przeciez poradzisz ;) a następnie na dole na wykresie sprawności danej (zaznaczonej) turbosprężarki w postaci czerwonej lini jest wstawiony przebieg zapotrzebowania silnika na powietrze. Zmieniając po kolei turbosprężarki dobierasz taką która najlepiej odpowiada temu przebiegowi. I tyle ;)

: 07 lip 2009, 21:38
autor: Tigerbart
no wlasnie nie poradze sobie :???:

: 07 lip 2009, 21:48
autor: mikruss
Bartek z tym 1.8 fordowskim na 120 ps bym nie uderzal bo dół silnika mają za słaby ;)
100-110 to max ;)

: 07 lip 2009, 21:50
autor: Yagr
a... jak wpisujecie własne wartości to zamiast przecinków - kropki!
Tigerbart, to raczej narzędzie benzyny, choć dla diesla tez działa ;)
małe wyjasnienie:
Target Power: moc docelowa
Engine Size: pojemność silnika
Target A/F: proporcje powietrza do paliwa dla poprawnego spalania
BSFC: coś a'la sprawność silnika ( w rozwijanym menu jest opis co wybrać)
Max I/C Loss: tego do końca nie jestem pewien ale to chyba jest strata ciśnienia na intercoolerze
Pressure Ref: ciśnienie referencyjne (otoczenia) w zalezności od wysokości nad poziom morza
Engine Redline: obroty odcięcia
Peak Power at: obroty max. mocy
Max Boost at: obroty max doładowania (chyba tez najwyższy moment obrotowy)
Min Boost at: obroty gdy sprężarka zaczyna efektywną pracę

: 07 lip 2009, 21:59
autor: Tigerbart
Yagr a skad ja mam wziac paramerty, skoro znam tylko 2 pierwsze :lol:

: 07 lip 2009, 23:13
autor: Yagr
Tigerbart, jesteś dużym chłopcem - wszystko jest w necie ;)

: 07 lip 2009, 23:17
autor: Tigerbart
aj szperaczem to ja nie jestem :lol: trudno.

: 07 lip 2009, 23:56
autor: Yagr
target A/F dla diesla to 14.6
BSFC: dla diesla z intercoolerem to 0.36
Max I/C Loss: możesz ustawić 1.5 do 1.8
Pressure Ref: na poziomie morza to 14.70

tyle że tam do wyboru są głównie tuningowe turbosprężarki ale na podstawie obliczonych danych możesz poszukać map seryjnych turbin i coś dobrać. To oczywiście nie koniec a tylki jeden z kroków bo to trzeba wszystko jeszcze wystroić ;)

Bartek, 120 koni ogarnie nawet twoja fabryczna turbawka - kwestia zwiększenia ciśnienia i wystrojenia (o ile dół silnika to wytrzyma ;) )

[ Dodano: Sro 24 Lut, 2010 ]
a teraz pytanie za fafnaście punktów:
jak stroi się taki sekwencyjny układ turbosprężarek? Czy uzyskana charakterystyka pracy jest zbliżona do pojedynczej turbosprężarki z wydajnością zbliżoną do sumy wydajności tych 2 turbin czy raczej do dwóch takich turbin w układzie biturbo? :D

Obrazek