Strona 1 z 2
za małe cisnienie...
: 06 lip 2009, 17:38
autor: pestek84
Witam!!!
Jestem nowy na tym forum takze prosze o wyrozumialosc i cierpliwosc.

Od jakiegos czsu jestem posiadaczem Escorta 94r. 1,4 kat. LPG mk6... Od razu po zakupie wymienilem klocki, rozrzad, amortyzatory, tuleje, wachacze,swiece, przewody, wszelkie mozliwe plyny oraz filtry... i po 3 miesiacach od tych wymianek zaczela sie moja przeprawa. ;(
Na zimnym silniku odpalam bez problemow obroty 1100-1300 dojerzdzam do pierwszego skrzyzowanka, hamuje i silnik gasnie, i mam szczescie albo go nie mam... Jesli go nie mam przy probie odpalenia, zalewam go i jest

... a jesli mam szczescie to zapali i "jade" dalej. Silnik sie nagrzewa to na swiatlach zaczynaja sie skoki obrotow od 400-1000. Jak dodam gazu, zaczyna mulic... mulic... prychac... i zalapuje z opoznionym zaplonem (takie same objawy na benzie i LPG). Od niedawna zaczelo smierdziec w aucie... zaniepokojony tym zjawiskiem podnioslem maske i zauwazylem, ze nie ma korka oleju. Zostal wyrzucony przez spaliny wydostajace sie z oleju ... i teraz raz na jakis czas
wyrzuca korek oraz olej...
Sprawdzalem cisnienie i na 3 garach jest po 10 a na jednym 7,5...
Prosze Was o pomoc... Nie mam sily naprawde...
: 06 lip 2009, 18:19
autor: Yagr
Witam

To od razu, ponieważ prosisz o wyrozumiałość to traktuj to jako uwagę na przyszłość - tytuły tematów muszą jasno i krótko określać czego dany temat dotyczy - określenie "Nie ma już siły... ;"( " to jak prośba o korepetycje z treningu kulturystycznego

U góry po prawej masz przycisk edycji i poprawiasz
Masz mocne przedmuchy - czy sprawdzając kompresję robiłeś próbę olejową? To na początek - da ci odpowiedź czy to na jednym cylindrze posypały się pierścienie czy też głowica do regeneracji ze względu na zawory... To ciśnienie 10 też rewelacji nie robi...
Takie falowanie obrotów może mieć wiele przyczyn - poszukaj na forum, jest tego sporo a zresztą zaraz ci się wypowiedzą inni forumowicze
: 06 lip 2009, 18:36
autor: pestek84
Dziekuje za uwagi... postaram sie poprawic...
Nie robilem proby olejowej... ale z tego co napisales wnioskuje, ze to jest droga sprawa wymiana pierscienia lub regeneracja glowicy... ;(
: 06 lip 2009, 20:19
autor: WieSiu
kup sobie za 300zl nowy silnik i po sprawie

: 06 lip 2009, 20:24
autor: pestek84
Tylko kupujac silnik za 300 zl... nie mam pewnosci ze bedzie on okej... ;/
: 06 lip 2009, 20:40
autor: WieSiu
za 600zl i wiecej tez nie masz gwarancji, niektorzy sprzedaja,bo chca sie tego pozobyc, zreszta co sie dziwic, ze ktos za 300zl sprzedaje silnik jesli jego cale auto jest warte 1500-2000zl. Jesli bedziesz silnik robil sam,to moze i warto go naprawiac,ale jak masz zamiar komus go oddac,to wg mnie nie ma sensu,chyba ze masz kase
: 06 lip 2009, 20:55
autor: pestek84
niestety nie mam takich zdolnosci manualnych zeby samemu silnik zrobic
a orientujecie sie moze ile by kosztowalo przelozenie silnika??? tym bardziej ze samochod jest na gaz................
: 06 lip 2009, 22:46
autor: mikruss
400 zl okolo przekladka do tego silnik ok 600-700 zl w niewiadomo jakim stanie, do wymiany rozrzad itp plyny...
zrob probe olejową. Jezeli wyjdzie ze glowica, to rób silnik na jedno wyjdzie.
Pytanie popychacze stukają??
: 07 lip 2009, 04:36
autor: pestek84
Popychacze nie stukaja... czyli, jezeli wyjdzie na probie olejowej ze glowica jest do dupy... zabawa z przelozeniem silnika wyjdzie mnie okolo 1500zl. Robienie silnika to koszt okolo 2000zl... hmm... masakra.
: 07 lip 2009, 07:22
autor: Yagr
pestek84, jak będziesz miał głowicę do roboty to sama głowicę zregenerujesz za 300-400zł, dojdą koszta uszczelek i śrób głowicy a za samo ściągnięcie głowicy i założenie po regeneracji mechanik nie powinien wziąć więcej jak 200zł
: 07 lip 2009, 08:38
autor: WieSiu
Pestek84, juz bez przesady z ta cena wymiany silnika.silnik za 300-600 zl,wymiana do 300 zl. Na pewno znajdziesz kogos kto jeszcze taniej to zrobi
: 07 lip 2009, 08:49
autor: pestek84
no ale do tych 600-900 zl musze doliczyc rozrzad, plyny... itd itp...
: 07 lip 2009, 08:57
autor: WieSiu
Nie musisz doliczac zwlaszcza na poczatku.przeciez musisz silnik dobrze przetestowac.a jesli jest ok to wtedy sie zastanowisz czy warto wkladac kase.poza tym jesli niedawno w swoim wymieniales rozrzad to go przeloz i po problemie,plyn ten sam co w Twoim,tylko olej ewentualnie do wymiany.
: 07 lip 2009, 09:20
autor: pestek84
A jeszcze spytam...... jesli mam w tej chwili motor 1,4kat.. to musze go wymienic na 1,4?? czy moge wsadzic 1,6 zeby pasowala skrzynia i te inne smieszne rzeczy???
Aaa... i co w takim przypadku z gazem??
Dzieki bardzo za takie zainteresowanie.....
: 07 lip 2009, 09:29
autor: WieSiu
jesli Twoj silnik to monowtrysk,a pewni tak jest,to bedziesz mial wiecej przerobek niz tylko wlozenie silnik,a bo bedziesz musial wiazke cala w silniku zmienic i oczywiscie komputer sterujacy. Ale wtedy bedziesz mial 105 KM
http://moto.allegro.pl/item656732990_fo ... rskie.html
Jesli chcesz na monowtrysku 1.6 to wtedy bedzie duzo latwiej,bo wiazka elektryczna powinna pasowac, ale ile on ma wtedy mocy to nie wiem. Zmieniasz wtedy tylko komputer sterujacy:
http://moto.allegro.pl/item658496865_sk ... ilnik.html lub
http://moto.allegro.pl/item677608277_si ... kombi.html (moze nawet nie ma takiego silnika w tych rocznikach, dlatego niech sie ktos inny wypowie czy byly i jakiej mocy)
Co do gazu,to bez problemu, wszystko bedzie pasowac, jedyne co bedziesz musial zmienic w przypadku zmiany na wielowtrysk to emulator wtryskiwaczy (odciecie),bo wtedy bylyby 4 wtryskiwacze, a nie 1. Inny przewod doprowadzajacy gaz w stanie lotnym do silnika, oraz inny mikser, ale to spokojnie w 50-100zl sie zmiescisz. No chyba ze zostajesz przy tym samym silniku co masz,to nie ma najmniejszych wydatkow i problemow