Strona 1 z 1

Problem z łożyskiem

: 04 lip 2009, 17:19
autor: Ford NS
Witam wszystkich.Moim problemem jest rozlatujące się łożysko w kole przednim tak w średnim czasie co 2-3 miesiące.Nie mam co prawda ustawionej zbieżności kół ale to nie jest przyczyną rozwalania łożyska.Może ktoś z was wie jaka może być tego przyczyna.Z góry dzięki.Pozdrawiam

: 04 lip 2009, 17:30
autor: Jamszoł
Pierwsze pytanie to - czy dobrze zabezpieczona jest piasta - chodzi mi o dokręcenie całości tą dużą nakrętką .
drugie pytanie - po drugiej stronie łożyska powinno być zabezpieczenie w postaci segera - czy jest ?
Po trzecie - czy przypadkiem nie masz wyrobionej piasty - chodzi mi o płaszczyyznę w którą nabija sie łożysko - czy łożysko sie w niej nie obraca ?
Opisz no dokładniej twój przypadek - czy sam to robisz , czy jakiś facchowiec - mile widziane zdjęcia .

: 04 lip 2009, 17:45
autor: Ford NS
Zabezpieczone jest dobrze ta dużą nakrętka.Piasta nie jest nowa więc nie mam pewności czy np łożysko nie ma luzów i czy właśnie się nie obraca.Rozkręcam i w ogóle sam ale to łożysko wprasowuje u fachury.
Ale czego zrobić fotkę jak wszystko wyrozkręcane i rozwalone.Musze jechać kupić całą nową zwrotnice i piastę bo gdzieś i na czymś muszę koło założyć
A z tymi łożyskami to też jest nie lepszy meksyk.Bo są te grube pojedyncze i cienkie pojedyncze.Kiedyś do mojej piasty nie dostałem nigdzie łożyska i musiałem całą zwrotnice zmieniać.A i tak się posypała wczoraj.

: 15 lut 2011, 00:07
autor: Jastrzab_1_8D_92
Dopytam w tym temacie .....
Czy piastę koła przedniego w MKV 1,8 Diesel 1992 z ABS-em , mogę zamienić na piastę z innego modelu , a co za tym idzie rocznika? Czy piasta od MKVI lub MKVII będzie pasowała i czy jest jeszcze podział na diesla i benzynę jeśli chodzi o piasty?
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Jastrząb

: 15 lut 2011, 11:57
autor: Yagr
Jastrzab_1_8D_92, w mk5 były dwie wersje (co niektórzy twierdzą nawet że 3). Wiązało się to z różnym rozmiarem nakrętki koła, innym łożyskiem, innym przegubem... Jakie kompletnie elementy były w kilku wersjach nie pamiętam ale różnica w łożysku była najwidoczniejsza. Jedne wersje miały jeszcze z przodu zestaw dwóch łożysk a inne miały już pojedyncze łożysko dwurzędowe. Nie poruszaliśmy kwestii samej piasty ale jeśli łożysko było w dwóch wariantach to piasta raczej też mogła być inna. Cidzej kiedyś dochodził jak to poznać bez rozkręcania więc jak dobrze poszukasz to znajdziesz ten wątek.

Znalazłem ten temat... http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=5999 Poczytaj, mam nadzieje że pomoże ;)