Nie zapala jak cieply.
Moderator: Moderatorzy
Dzieki. Ogolnie jak mowie: silnik sie nie przegrzewa. Nawet w gorach nie wszedl na czerwone pole. Ale pamietam, ze jak stalem w sierpniu w korku na autostradzie Katowice-Krakow, to temperaturka byla na czerwonym polu, wentylator chlodnicy chodzil non stop, ale nie dal rady schlodzic auta. Musialem wlaczyc nawiewy cieplego powietrza(te boczne) skierowac je na boki, dmuchawa na 3 stopień, a szyby otworzyc - wtedy silnik dopiero zaczal sie schladzac. Co do poziomu plynu, to kontroluje go caly czas, bo od pazdziernika mam wyciek z chlodnicy i caly czas dolewam plynu, bo nie mam czasu jechac z ta chlodnica do regeneracji. Ale w zimie wyciek jest w miare maly, bo robie zazwyczaj krotkie odcinki (do 12 km), wiec auto sie nie zdarzy zagrzac i stad male wycieki. Ale wiem, ze musze jechac z tym do mechanika jak tylko sie ociepli troche i jak znajde nieco czasu.
No z chłodnicą to już nie ma żartów
Radze na wiosne zregenerować chłodnice lub zakupić używke na szrocie, bo przy wyższych temperaturach otoczenia będzie problem z temperaturką cieczy chłodzącej i szkoda troche płynu chłodnicowego
A jeśli wybierasz sie na zlocik to nie bedziesz przecież woził ze sobą beczki z płynem lub wodą, aby uzupełniać ubytki w chłodnicy
Radze na wiosne zregenerować chłodnice lub zakupić używke na szrocie, bo przy wyższych temperaturach otoczenia będzie problem z temperaturką cieczy chłodzącej i szkoda troche płynu chłodnicowego
A jeśli wybierasz sie na zlocik to nie bedziesz przecież woził ze sobą beczki z płynem lub wodą, aby uzupełniać ubytki w chłodnicy
Hm, mechanicy szczerze odradzaja takie "łatacze" chlodnic, bo to efekt na krotko, a poza tym mozna sobie zniszczyc nagrzewnice. Pisze tylko to, co slyszalem.
Co do spalania, to roznie to bywa, faktycznie i nie wiem od czego zalezne, bo wg diagnostyki wychodzi, ze wszystko OK, ale czasem na 50 PLN czyli na ok. 14 litrach przejade prawie 200 km, a czasem niecale 100. Mam wrazenie, ze to z powodu duzych mrozow i krotkich tras do pracy(4 km) i autko nie zdarzy sie nagrzac i praktycznie cala droga odbywa sie na ssaniu.
Co do spalania, to roznie to bywa, faktycznie i nie wiem od czego zalezne, bo wg diagnostyki wychodzi, ze wszystko OK, ale czasem na 50 PLN czyli na ok. 14 litrach przejade prawie 200 km, a czasem niecale 100. Mam wrazenie, ze to z powodu duzych mrozow i krotkich tras do pracy(4 km) i autko nie zdarzy sie nagrzac i praktycznie cala droga odbywa sie na ssaniu.
Domino i Viking niewiem dlaczego wam tyle paliwa wciąga ale moim zdaniem nie powinien az tyle wciągnąc chyba ze cały czas chamujecie i pszyspieszacie non stop cegła na gaz ,ale pszy spokojnej jezdzie mi wciągał 10 litrów to twierdziłem ze to zaduzo i dlatego załozyłem gaz a pszy waszym spalaniu to na paliwo by nie było mnie stac, niewiem ale chyba wam współczuje takiego spalania
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
temat rozrusznika zmienil sie w inny,ale ja powroce do rozrusznika, to normalna przypadlosc fordow, nie polecam wymiany na inny,bo moze sie okazac ze z nim jest to samo (ja tak trafilem), lepiej naprawic swoj wlasny, przynajmniej bedzie mialo sie pewnosc ze jest w dobrym stanie
Przeczyscic, wymienic szczotki i tuleje i powinno byc ok.
Przeczyscic, wymienic szczotki i tuleje i powinno byc ok.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Macie racje z tym rozrusznikiem, zrobie jak mowicie. A co do spalania to jezdze tak delikatnie, ze na swiatlach jak ruszam to mnie maluchy wyprzedzaja. Teraz bylem w tej Szczawnicy jak wczeniej pisalem w innym watku i na trasie jechalem non stop 80-90 km/h na 5. biegu w 2 os. + 2 male torby i zrobilem na pelnym baku (55 litrow) 600 km rowne. Wiec wychodzi, ze na trasie pali jakies 10/100
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nadal dosc duzo, ten silniczek powinien przy takich predkosciach brac ok 7 gora 8l/100km. Ja juz w koncu nie wiem,czy zrobiles kiedys diagnostyke komputera w swoim samochodzie?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982