Opony zimowe - letnie reguła 7 stopni
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Opony zimowe - letnie reguła 7 stopni
Reguła 7 stopni C to marketingowa bajka
Warto przeczytać
http://moto.money.pl/wiadomosci/publika ... 01876.html
Warto przeczytać
http://moto.money.pl/wiadomosci/publika ... 01876.html
Ostatnio zmieniony 20 mar 2011, 19:33 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 2 razy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
no a wiec jesli chodzi o zimowki to dzis kupilem nowe debica frigo2 w rozmiarze 175/65R14 takie pytanko czy ktos mial doczynienia z tymi oponami ? i tez prosba aby kazdy opisywal opinie o swoich oponach .nie koniecznie zimowych POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony 10 paź 2009, 21:13 przez piter, łącznie zmieniany 1 raz.
piter
No jamam teraz na przodzie Good Year Eagle F1 w rozmiarze 205/50/16 i na mokrym kurka jest tragedia
Zbyt mocnego diesla nie mam a na dwojce zero przyczepności jak popada deszcz, w zakrętach też auto bardzo podsterowne i strasznie ucieka. Jeszcze temp niech spadnie troche to zakładam zimówki, no ale nie wyobrazam sobie jazdy na tych 14" przy moim zawieszeniu
Zbyt mocnego diesla nie mam a na dwojce zero przyczepności jak popada deszcz, w zakrętach też auto bardzo podsterowne i strasznie ucieka. Jeszcze temp niech spadnie troche to zakładam zimówki, no ale nie wyobrazam sobie jazdy na tych 14" przy moim zawieszeniu
ja mam obecnie zalozone opony letnie DAYTON(bridgestone) o rozmiarach 186/60R14 T czyli do 190km/h.opony bardzo dobrze sie trzymaja w zakretach ale np przy tzw slalomie gwaltownym nie jest juz tak dobrze.opony sa ciche .przejechalem na nich okolo 10000 km i zuzycie jest nie wielkie bieznika.jesli chodzi od droge hamowania to sa wporzadku a nawet bardzo dobre.generalnie poleceam
piter
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja mam na lato Fulda Ecocontrol
Tu link do testów przeprowadzonych przez ADAC http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobo ... zAodQwEs7A
Dokładnie to mam 175/70/14
Zimówki tez Fuldy.
I z jednych i z drugich jestem zadowolony.
Na letnich 3 sezon - na zimówkach - teraz będzie 3 sezon
Tu link do testów przeprowadzonych przez ADAC http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobo ... zAodQwEs7A
Dokładnie to mam 175/70/14
Zimówki tez Fuldy.
I z jednych i z drugich jestem zadowolony.
Na letnich 3 sezon - na zimówkach - teraz będzie 3 sezon
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
no wiesz jak cie stac na opony po 250zl za sztuke to gratulacje i jak lykasz takie pompy co ci ludzie zapodaja to daleko zajedziesz na swoich.zreszta zanim cos napiszesz w temacie opon to poszukaj opini na dany temat opony.DAYTON to dobra opona za srednie pieniadze . polecam ja. bo wiem na czym jezdze.skoro w moim aucie daja rade to tymbardziej w twoim.i kazdy jest proszony aby opisywal swoje oponki :twistedmlekolowickie pisze:mialem kupowac daytony ale slyszalem ze to straszne kichy,
piter
piter pisze:azdy jest proszony aby opisywal swoje oponki
Jeśli taka jest reakcja na wypowiedzenie swojego zdania o danej oponie, to ten temat mija się raczej z celem.piter pisze:jak lykasz takie pompy co ci ludzie zapodaja to daleko zajedziesz na swoich
Ale do tematu, w escorcie jeździłem na 195/50R15 BFGoodrich Profiler-G, kupiłem je nowe za spore pieniądze, ponieważ oczekiwałem dobrej trakcji od opony, były po prostu świetne, na suchym auto trzymało się drogi jak przyklejone, na wodzie też sprawowały się rewelacyjnie. Niech się najlepiej Ven wypowie jak się jeździ na nich po jednym sezonie mojej namiętnej ich eksploatacji (nie miały lekko).
Letnie Dyton które kupowałem szwagrowi do astry, 195/50R15 straszna lipa, o ile na suchym jeszcze jakoś jechały, to przy mokrej drodze autem bujało jak okrętem, słabe odprowadzanie wody.
Zimowa Fulda (modelu nie pamiętam) w moim byłym escorcie, 175/65R14 zdaje się, nie polecam, strasznie wyły i jazda na nich w trase była męcząca, chociaż drogi trzymała się dobrze.
Wracając do ceny, jeśli opona ma być 'dobra za średnią kase' to szału robić nie będzie, bo mimo iż tańsze marki opon typu Dyton, Mabor są firmowane przez takie grupy jak Continental czy Bridgestone to różnica w cenie musi skądś się brać, a jeśli różnica w cenie jest tak duża, to musi się to też odbić na jakości opony, bo gdyby tak nie było, to jaki byłby sens kupowania opony Continentala za 250zł/szt jeśli to samo dawałaby Dyton za 150?
piter, proponuję abyś przejechał się samochodem z założonymi oponkami np. Continental, dał mu trochę po garach i pojeździł w zakrętach, gwarantuję że zmienisz zdanie o swoim tanim dobrym Dytonie.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.