Opony zimowe - letnie reguła 7 stopni

Moderator: Moderatorzy

kris

Post autor: kris »

Jamszoł,to już nie wiem,instrukcja forda podaje takie wartości:

185/60 R14 2.2/1.8
195/50 R15 2.4/2.0
175/65 R14 2.2/1.8
155 R13 2.0/1.8
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja mam takie dane - z dwóch różnych programów :
Załączniki
cinienie 1,6 16v a.JPG
ciśnienie 1,6 16v.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Napakowałem dzisiaj 195/50 R15 2.4/2.0 i jutro sie upuści aaa
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja miałem (moja wina nie dopatrzyłem - zawierzyłem gumiarzowi) w jednym kole 2,4 przez cały poprzedni sezon - zjadło mi trochę środka czoła opony i kółko poszło na tył .
Jak dasz 2,2 to będzie OK - daj tak na wszystkie kółka
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

2,2 na przód,czy na wszystkie cztery kółka,bo się troche zamotałem :mrgreen:
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

u mnie jak mam 2,0 na przodku to jest wrażenie że jest za mało ale mam diesla i może przez to. jak dam na 2,2-2,4 to wygląda dobrze.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
kris

Post autor: kris »

Chłopaki,pytam się bo jak miałem 3/4 baku,jezdziłem na zimówkach to zrobiłem ponad 200km. do połowy baku,od połowy do mniej jak 1/4 na letnich zrobiłem tylko ponad 100km.,coś mi się wydaje że to może przez nizsze ciśnienie,albo szerokość kapcia,większy opór i przez to spalanie?
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

kris2629 to tylko wskaźnik paliwa i wskazania dosyć mocno okłamują to 1, a 2 temperatura swoje robi , skład mieszanki opony no i to o czym napisałeś
kris2629 pisze:nizsze ciśnienie,albo szerokość kapcia,większy opór

więc nie ma co liczyć spalania po wskazaniu wskaźnika (heh, masło maślane :P ) zalej do pełna przejedź 200km i znów zalej do pełna to będziesz wiedział ile pali
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Ja mam na wszystkie kółka 2,5 bara aaa
Kolega z wulkanizacji pytał mnie ile ma dać bara a ja na to że 2,5 a on ze nie napompuje bo za dużo a ja na to ze niech pompuje po swojemu. Potem w Norauto dopompowałem po swojemu na 2,5 bara :mrgreen:
W takim razie spuszczę do 2,2 :roll:

kris2629, pierwsza połowa baku szybciej schodzi niż druga połowa.
Nawet delikatne niskie ciśnienie powoduje duże spalanie...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kris2629, daj 2,2 na wszystkie kółka .
Szersza opona - większy opór - więcej prowadza po koleinach - więcej odprowadzania wody na deszczu.
Nie patrz na wskaźnik jak Ci podpowiadają to tylko wskaźnik a nie miernik.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
CrashBlack

Post autor: CrashBlack »

A do opon 195/60 R14 też ciśnienie 2.0 przód i 1.8 tył ? Czy jakoś inaczej? Bo to chyba niestandardowe opony :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ludzie co Wy robicie ??????? nie umiecie czytac instrukcji obslugi, wyraznie jest tam napisane jakie maja byc cisnienia. Przepisze Wam to i takie macie miec cisnienia. Producent Escorta nie wymyslil sobie tego tak o patrzac na opone.

A to ze opona wyglada na flaka lub na co tam innego,to co to Was obchodzi, widocznie tak ma byc. A jezdzenie z za dużym cisnieniem jest niebezpieczne,bo auto gorzej hamuje,zwlaszcza na mokrym. Jezdzenie na za malym cisnieniu jest niebezpieczne,bo opona sie rozgrzewa i moze strzelic w czasie jazdy.

tyczy sie to escortow mk5, 6 i 7:

Calosc jest w kolejnosci: rozmiar opony; przod; tył; ponad 3 osoby przód; ponad 3 osoby tył

155 R13; 2.0; 1.8; 2.5; 3.1
185/60 R14; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
195/50 R15; 2.4; 2.0; 2.5; 3.1
175/65 R14; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
175/70 R13; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1

Escorty z silnikami diesla maja miec przy normalnym obciazeniu 2.3 na przodzie i 2.0 na tyle, no chyba ze 195/50 R15,to wiadomo,ze ma miec wiecej :)

Escort Express 55
165 R13; 2.1; 1.8; 2.4; 3.0

Escort Express 75
165 R13C; 2.4; 2,4; 2,6; 3,5


Tyczy sie MK3 i raczej tez MK4:
145 SR13; 1.8; 1.8; 2.0; 2.3
155 SR13, TR13; 1.6; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik benzynowy, manual)
155 SR13; 1.8; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik benzynowy, automat)
155 SR13; 1.8; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik wysokoprezny)
165/65 R14 M+S; 1.6, 2.0; 2.0; 2.3
175/70 SR13, 175/70 HR13, TR13, 185/60 HR14; 1.8; 1.8; 2.0; 2.2
185/60 HR14 (RSi); 2.0; 2.0; 2.0; 2.2
195/50 HR15 (RSi), VR15; 1.8; 1.8; 1.8; 2.0


SR - do predkosci 180km/h
TR - do predkosci 190km/h
HR - do predkosci 210km/h
W MK3 do 7/1983 moment dokrecania śrób to 100Nm
W MK3 i MK4 od 8/1983 70...100Nm.
Po wymianie kola zaleca sie powtorne dokrecenie srob po przejechaniu 50km.


Ktos dalej bedzie probowal byc madrzejszy niz producent auta ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze:185/60 R14; 2.2; 1.8;
WieSiu pisze:175/65 R14; 2.2; 1.8;
Czyli u mnie 175/70/14 ciśnienie 2,2 jest OK - przypomnę , że 100kg mam non stop w bagażniku - no może 120 kg
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

WieSiu pisze:Escorty z silnikami diesla maja miec przy normalnym obciazeniu 2.3 na przodzie i 2.0 na tyle, no chyba ze 195/50 R15,to wiadomo,ze ma miec wiecej
Niech mi ktoś napisze dlaczego do fury dieslowskiej trzeba dać wiecej bara niż auta benzyniakowe ??
Silnik diesel cięższy od benzyniaka ? jak tak to o ile kg ?
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Mikosz pisze:Silnik diesel cięższy od benzyniaka ?
Właśnie dlatego do diesla więcej pompujesz :P O ile to Ci nie powiem, musiałbyś mieć 2 silniki i je po prostu zważyć :P

Co do pompowania opon to ja letnie ładuję na 2.5 bara i co z tego że jest twardo, przynajmniej felgi bezpieczniejsze :) Robiłem tak w esie i robię w omedze, oczywiście mowa o letnich kapciach, w zimówkach było trochę ponad 2 bary.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ODPOWIEDZ