Opony zimowe - letnie reguła 7 stopni
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
kris2629 to tylko wskaźnik paliwa i wskazania dosyć mocno okłamują to 1, a 2 temperatura swoje robi , skład mieszanki opony no i to o czym napisałeś
więc nie ma co liczyć spalania po wskazaniu wskaźnika (heh, masło maślane ) zalej do pełna przejedź 200km i znów zalej do pełna to będziesz wiedział ile pali
kris2629 pisze:nizsze ciśnienie,albo szerokość kapcia,większy opór
więc nie ma co liczyć spalania po wskazaniu wskaźnika (heh, masło maślane ) zalej do pełna przejedź 200km i znów zalej do pełna to będziesz wiedział ile pali
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Ja mam na wszystkie kółka 2,5 bara
Kolega z wulkanizacji pytał mnie ile ma dać bara a ja na to że 2,5 a on ze nie napompuje bo za dużo a ja na to ze niech pompuje po swojemu. Potem w Norauto dopompowałem po swojemu na 2,5 bara
W takim razie spuszczę do 2,2
kris2629, pierwsza połowa baku szybciej schodzi niż druga połowa.
Nawet delikatne niskie ciśnienie powoduje duże spalanie...
Kolega z wulkanizacji pytał mnie ile ma dać bara a ja na to że 2,5 a on ze nie napompuje bo za dużo a ja na to ze niech pompuje po swojemu. Potem w Norauto dopompowałem po swojemu na 2,5 bara
W takim razie spuszczę do 2,2
kris2629, pierwsza połowa baku szybciej schodzi niż druga połowa.
Nawet delikatne niskie ciśnienie powoduje duże spalanie...
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ludzie co Wy robicie ??????? nie umiecie czytac instrukcji obslugi, wyraznie jest tam napisane jakie maja byc cisnienia. Przepisze Wam to i takie macie miec cisnienia. Producent Escorta nie wymyslil sobie tego tak o patrzac na opone.
A to ze opona wyglada na flaka lub na co tam innego,to co to Was obchodzi, widocznie tak ma byc. A jezdzenie z za dużym cisnieniem jest niebezpieczne,bo auto gorzej hamuje,zwlaszcza na mokrym. Jezdzenie na za malym cisnieniu jest niebezpieczne,bo opona sie rozgrzewa i moze strzelic w czasie jazdy.
tyczy sie to escortow mk5, 6 i 7:
Calosc jest w kolejnosci: rozmiar opony; przod; tył; ponad 3 osoby przód; ponad 3 osoby tył
155 R13; 2.0; 1.8; 2.5; 3.1
185/60 R14; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
195/50 R15; 2.4; 2.0; 2.5; 3.1
175/65 R14; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
175/70 R13; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
Escorty z silnikami diesla maja miec przy normalnym obciazeniu 2.3 na przodzie i 2.0 na tyle, no chyba ze 195/50 R15,to wiadomo,ze ma miec wiecej
Escort Express 55
165 R13; 2.1; 1.8; 2.4; 3.0
Escort Express 75
165 R13C; 2.4; 2,4; 2,6; 3,5
Tyczy sie MK3 i raczej tez MK4:
145 SR13; 1.8; 1.8; 2.0; 2.3
155 SR13, TR13; 1.6; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik benzynowy, manual)
155 SR13; 1.8; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik benzynowy, automat)
155 SR13; 1.8; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik wysokoprezny)
165/65 R14 M+S; 1.6, 2.0; 2.0; 2.3
175/70 SR13, 175/70 HR13, TR13, 185/60 HR14; 1.8; 1.8; 2.0; 2.2
185/60 HR14 (RSi); 2.0; 2.0; 2.0; 2.2
195/50 HR15 (RSi), VR15; 1.8; 1.8; 1.8; 2.0
SR - do predkosci 180km/h
TR - do predkosci 190km/h
HR - do predkosci 210km/h
W MK3 do 7/1983 moment dokrecania śrób to 100Nm
W MK3 i MK4 od 8/1983 70...100Nm.
Po wymianie kola zaleca sie powtorne dokrecenie srob po przejechaniu 50km.
Ktos dalej bedzie probowal byc madrzejszy niz producent auta ?
A to ze opona wyglada na flaka lub na co tam innego,to co to Was obchodzi, widocznie tak ma byc. A jezdzenie z za dużym cisnieniem jest niebezpieczne,bo auto gorzej hamuje,zwlaszcza na mokrym. Jezdzenie na za malym cisnieniu jest niebezpieczne,bo opona sie rozgrzewa i moze strzelic w czasie jazdy.
tyczy sie to escortow mk5, 6 i 7:
Calosc jest w kolejnosci: rozmiar opony; przod; tył; ponad 3 osoby przód; ponad 3 osoby tył
155 R13; 2.0; 1.8; 2.5; 3.1
185/60 R14; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
195/50 R15; 2.4; 2.0; 2.5; 3.1
175/65 R14; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
175/70 R13; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
Escorty z silnikami diesla maja miec przy normalnym obciazeniu 2.3 na przodzie i 2.0 na tyle, no chyba ze 195/50 R15,to wiadomo,ze ma miec wiecej
Escort Express 55
165 R13; 2.1; 1.8; 2.4; 3.0
Escort Express 75
165 R13C; 2.4; 2,4; 2,6; 3,5
Tyczy sie MK3 i raczej tez MK4:
145 SR13; 1.8; 1.8; 2.0; 2.3
155 SR13, TR13; 1.6; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik benzynowy, manual)
155 SR13; 1.8; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik benzynowy, automat)
155 SR13; 1.8; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik wysokoprezny)
165/65 R14 M+S; 1.6, 2.0; 2.0; 2.3
175/70 SR13, 175/70 HR13, TR13, 185/60 HR14; 1.8; 1.8; 2.0; 2.2
185/60 HR14 (RSi); 2.0; 2.0; 2.0; 2.2
195/50 HR15 (RSi), VR15; 1.8; 1.8; 1.8; 2.0
SR - do predkosci 180km/h
TR - do predkosci 190km/h
HR - do predkosci 210km/h
W MK3 do 7/1983 moment dokrecania śrób to 100Nm
W MK3 i MK4 od 8/1983 70...100Nm.
Po wymianie kola zaleca sie powtorne dokrecenie srob po przejechaniu 50km.
Ktos dalej bedzie probowal byc madrzejszy niz producent auta ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Niech mi ktoś napisze dlaczego do fury dieslowskiej trzeba dać wiecej bara niż auta benzyniakowe ??WieSiu pisze:Escorty z silnikami diesla maja miec przy normalnym obciazeniu 2.3 na przodzie i 2.0 na tyle, no chyba ze 195/50 R15,to wiadomo,ze ma miec wiecej
Silnik diesel cięższy od benzyniaka ? jak tak to o ile kg ?
Właśnie dlatego do diesla więcej pompujesz O ile to Ci nie powiem, musiałbyś mieć 2 silniki i je po prostu zważyćMikosz pisze:Silnik diesel cięższy od benzyniaka ?
Co do pompowania opon to ja letnie ładuję na 2.5 bara i co z tego że jest twardo, przynajmniej felgi bezpieczniejsze Robiłem tak w esie i robię w omedze, oczywiście mowa o letnich kapciach, w zimówkach było trochę ponad 2 bary.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.