Słabe hamulce

Moderator: Moderatorzy

jaceklodz18

Słabe hamulce

Post autor: jaceklodz18 »

Witam Panowie.Mam pytanie a mianowicie co może być przyczyną słabych hamulców??Kiedy nacisne pedał hamulca do konca to kola sie nie blokują lecz auto staje szybko miejscu ale wydaje mi sie ze powinny blokować,?Ps:wymieniałem szczęki z tyłu i nicy nie pomogło.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23268
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jak staje szybko w miejscu to co się przejmować ? ;) koła się blokują wtedy gdy nie nasz absu.może jednak go masz ? Poza tym blokada kół jest niebezpieczna bo nie można wtedy autem sterować.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Hamulce z tyłu , są w zasadzie na światka - to przód przede wszystkim hamuje .
Wymiana tylko z tyłu nic nie daje - one sa zawsze słabsze.
Proponuje nie gdybać i nie kombinować i nie podpowiadać koledze 1001 kolejnych racji.
jaceklodz18, jedź na diagnostykę na rolki i sie wszystkiego dowiesz - same rolki nie bedą kosztowały więcej jak 30 zł.
I proszę Cię - jedź i sprawdź .
Jeli masz ABS to trzepnięcie w pedał powinno ueuchomić ten system i powinien Cię pedał hamulca kopać po nodze , jeśli nie masz ABS-u to wciśnięcie do dechy musi zrobić krechu na asfalcie .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jaceklodz18

Post autor: jaceklodz18 »

ps.jeszcze jedno jak jest zgaszony silnik to jak wcisne kilka razy pedał to jest wkoncu sztywno a jak odpale i wciskam to wpada prawie do podłogi.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ps.jeszcze jedno jak jest zgaszony silnik to jak wcisne kilka razy pedał to jest wkoncu sztywno a jak odpale i wciskam to wpada prawie do podłogi.
normalna sprawa - z wyłączonym silnikiem serwo nie działa ;) Ale do podłogi wpadać nie powinien tylko lżej się powinno naciskać ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To jest akurat prawidłowe - ale czy przy zimnym silniku też tak jest czyli w tedy gdy nie masz prawidłowego hamulca ?
Możliwe , że jak sie ten zaworek rozgrzeje , to zaczyna działać ?
Na pewno - do samej podlogi ? czy po prostu niżej wpada ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jaceklodz18

Post autor: jaceklodz18 »

na zimnym i na ciepłym zachowuje się tak samo czyli wpada prawie do podłogi,a możliwe że coś jest z tym zaworkiem.??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jaceklodz18, a może masz juz końcówkę klocków i szczęk? Pedał nie powinien spadac do podłogi
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
jaceklodz18

Post autor: jaceklodz18 »

klocki z tyłu wymienione,nie wiem jak z przodu,jeszcze jedno jak wciskam ten pedał na odpalonym silniku to słyszę syczenie spod pedału hamulca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tu końcówki szczęk i klocków - raczej nie , bo z tyłu samo regulator przytrzymuje szczęki przy bębnie - raczej samo regulatory nie trzymają - szczęki cofają się pod naciągiem sprężyn i robi się duża odległość od bębnów .
Wtedy pedał za pierwszym przyciśnięciem wpadnie do podłogi , za drugim przyciśnięciem bedzie lepiej a za trzecim bedzie OK
Z przodu przy tarczach - powrót tłoczka jest wymuszany przez lekkie bicie tarczy w klocki - tu nie ma sprężyn powrotnych - należy sprawdzić tył.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jaceklodz18

Post autor: jaceklodz18 »

a to syczenie co słysze to raczej nie jest powód tego że tak działają i jak sprawdzić samoregulatory?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jeśli zdejmniesz beben i byś zmierzył go w środku i od tego odjął wymiar mierzony po wierzchu szczęk to jeśli jest różnica większa niż 1 mm to oznacza , że szczęki się wracają.
inna metoda , to ściągnąć bęben , przycisnąć pedał hamulca - szczęki się rozejdą , gdy puścisz to szczęki powinny pozostać tam gdzie były - jeśli zchodzą się z powrotem , to samo regulator nie trzyma.
O jakim syczeniu mówisz ?
Jeśli przyciskając pedał hamulca usłyszysz lekkie syczenie - to wszystko jest ok - guma osłaniająsa między pompą a pedałem hamulca w momenie przyciśnięcia wydaje taki dźwięk , bo z niej schodzi powietrze.
Chyba , że o innym syczeniu mówisz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jaceklodz18

Post autor: jaceklodz18 »

a jak samoregulator nie trzyma to można go jakoś naprawić i czy to może być przyczyna słabych hamulców??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak przyciśniesz szybko ze trzy razy , to czy za trzecim razem masz hamulec skuteczny ?
Samo regulatora nie zregenerujesz ma zbyt cienkie ząbki - tylko wymiana na inny sprawny. aaa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Essi_go

Post autor: Essi_go »

Z regenerację jest problem, możesz spróbować go wyczyścić i rozruszać. Czasami chodzi ciężko bo dostaje się tam pył z okładzin. Dużo WD40 i ręcznej pracy. Pamietaj żeby potem go wytrzeć. Najlepszym wyjściem jest kupno cześci używanych, jak kiedyś szukałem to za bęben +szczęki+samoregulator gość chciał 120 zł (za komplet na 2 koła) i były w dobrym stanie.
ODPOWIEDZ