Strona 1 z 2

kiedy powinien włączyc się wentylator

: 28 cze 2009, 15:38
autor: eksel7
Mam pytanie ,kiedy powinien się włączyć wentylator na chłodnicy.Wskazówka dochodzi do literki M (NORMAL) ,a wentylator nieruchomy.

: 28 cze 2009, 15:48
autor: Yagr
u mnie już by sie włączył ale te wskaźniki to co auto to inaczej wskazują... ;/

: 28 cze 2009, 18:13
autor: novy
U mnie wentylator się włącza jak wskazówka osiągnie 3/4 skali :cool:

: 28 cze 2009, 18:50
autor: eksel7
odpaliłem i zostawiłem na wolnych obrotach jak wskazówka doszła do literki A wtedy się włączył,czyli wszystko OK

: 28 cze 2009, 20:58
autor: cidzej
u mojego brata w zetecu (1.6 16v) wentylator sie zalacza miedzy A a L czyli ok. 3/4 wskaznika.

: 28 cze 2009, 22:46
autor: yezozwierz
wskaźnik to ci może pokazywać przeróżnie. u niektórych włącza jak wyjdzie troszkę ponad połowę (u mnie w RS Cabrio), a w innych włącza dopiero jak dochodzi do czerwonego pola (w żabolu). Wskaźniki to se mogą pokazywać.. Kup nowy czujnik na wentylator, kosztuje on ok 30zł więc niewielki wydatek a będziesz mieć spokój. U mnie w RSie też miałem problem, okazało się że zły był założony czujnik - 94stopnie zamiast 88 bodajże jak mam teraz. Ale to każdy silnik ma inaczej temperatury.

: 29 cze 2009, 17:26
autor: gustowny
W moim zetecu załacza sie w okolicach litery L (tuz przed). Niedawno wymieniałem termowyłącznik. Pozdrawiam

: 25 kwie 2010, 00:04
autor: BogdanROX
Wczoraj wymieniłem u siebie czujnik temperatury ( od zegarów ) i dzisiaj zauważyłem niepokojące zjawisko. Zrobiłem ok 20km "dynamicznej" jazdy i na postoju wskaźnik pokazywał już temperaturę pod czerwonym polem, dopiero wtedy uruchomił się wentylator, popracował niecałą minutę ( wskażnik spadł w okolice "A" i "L" ). No i temperatura zaraz znowu podskoczyła wentylator znowu tylko na chwilę pracował. Po wcześniejszych postach widzę, że w escorcie to różnie bywa, no ale moim zdaniem to troszkę za duża temperatura mi się utrzymuję. Dodam jeszcze, że narazie mam praktycznie samą wodę w ukł chłodniczym.
Na myśl przychodzi mi tylko wymiana tego czujnika, który decyduje o odpaleniu wentylatora.

: 25 kwie 2010, 00:10
autor: Jamszoł
Jest wszystko Ok wymień tylko wodę na płyn - płyn można przegrzać nawet do 120 C a temp 95czy 100 to jeszcze nie afera :) i jest dopuszczalna.
U mnie wentylator się załącza przy 94C
Na wodzie może Ci sie układ zagotować - wymień na płyn - szczególnie teraz przed sezonem letnim.

: 25 kwie 2010, 00:14
autor: BogdanROX
Tak zrobię, jeszcze raz dzięki Jamszoł :) Dopiero co się uporałem z przygotowaniem auta na spot majowy i niechcę żeby mi się coś zepsuło przed samym wyjazdem :razz:

: 25 kwie 2010, 00:18
autor: Jamszoł
Poza tym woda - to odkładanie sie kamienia w układzie chłodzenia - zasyfisz go i będzie buba + rdza od środka w silniku - musi być płyn ustawiony na minimum -25C

: 25 kwie 2010, 09:09
autor: Yagr
BogdanROX, jeśli nie wymieniałeś termowłącznika wentylatora a tylko sam czujnik na zegar to prawdopodobnie mogłeś dobrać czujniczek z trochę innymi parametrami i po prostu trochę inaczej ci wskazuje. Wode jak najbardziej wymień ale ona nie ma wpływu na wskazania i na włączanie wentylatora - temperatura odbierana przez czujnik i wpływajaca na termowłącznik jest taka sama dla wody i płynu, tzn. że jak na płynie went. włączy sie przy np.87 stopniach to na wodzie też przy tej temp. się włączy ;)

: 25 kwie 2010, 09:44
autor: WieSiu
u mnie jest tak samo także chyba nie mamy co się martwić

: 25 kwie 2010, 16:45
autor: Albercik
hm, do tej pory w autach miałem tak, że wskazówka dochodziła do jakiegoś miejsca (np do połowy) i tam stała, jak skała. nie było czegoś takiego, jak wahania temperatury. Ale może escort tak ma, nie wiem. Focus 1.6 zetec też mi się nagrzewa do połowy skali i tam stoi wskazówka, dopóki go nie zgaszę. W moim esie o tyle się tym nie przejmuję, że wentylator... wogóle się nie włącza :mrgreen: Chłodzenie u mnie polega na włączeniu nawiewu na ciepłe powietrze i regulacji mocy dmuchawy :mrgreen: Pisaliście w innym temcie, że to może być czujnik temperatury i pewnie macie rację, ale... nie mogę go znaleźć. Nie wiem czemu WKŁ nie opisało mojego silnika i nie wiem przez gdzie go szukać. Wiem, że jest jeden z przdu bloku silnika, ale on podaje sygnał na deskę rozdzielczą. Z resztą zaraz idę z tym walczyć...

: 25 kwie 2010, 23:24
autor: WieSiu
Albercik pisze: Nie wiem czemu WKŁ nie opisało mojego silnika
jest opis jako ostatni osobny dzial, caly poswiecony tylko silnikowi 1.3 :D Ale tam jest jak dobrze pamietam tylko na monowtrysku. Ale co to za roznica, bedzie troche podobnie