Strona 1 z 1
Wahacz, stabilizator czy jak??
: 22 cze 2009, 14:36
autor: darkmen21
Witam!
Mam escorta mk5 od listopada, kupilem go i rzekomo byl do wymiany lewy wahacz i guma na przegubie. wahacz wymienilem natychmiast, gume troche pozniej,przy wymianie gumy wymienilem takze drazki kierownicze i ustawilem zbieznosc. od tego czasu skrecajac w lewo na dluzszym luku auto czasem tak jakby odbijalo w te strone co skrecam-nie dzieje sie to przy zakrecie w prawo. Następnie przy zmianie biegów i hamowaniu jest dziwne puk, wogole cos mocno puka na np. progach zwalniajacych.
Wymienilem takze lacznik stabilizaora lewy i prawy i jest to samo.
Co sądzicie ??
: 22 cze 2009, 14:52
autor: Yagr
przegub może się prosić o wymianę

tym bardziej że guma była uszkodzona i pewnie nałykał się piasku...
: 22 cze 2009, 14:58
autor: darkmen21
ale mechanik, jak zakladal gume przeczyscil ten przegub i nasmarowal odpwiednio, poza tym te dziwne odglosy nie dobiegaja od strony tej z ktorej byl ten przegub, na zakretach takze nie strzela...
: 22 cze 2009, 15:11
autor: Yagr
no to proponuję podjechać na wytrząsarkę i poszukać tego co puka

to niewielki koszt a powinieneś znaleźć winowajcę. Może być np. niedokręcony ten nowy wahacz stąd

i dziwne zachowanie w zakręcie... Może sanki są poluzowane, a może wahacz kiepskiej jakości ale to domysły... zajedź na tą wytrząsarkę

: 22 cze 2009, 15:16
autor: orion
albo wydech stuka o podłogę , ale przez internet tego nie sprawdzimy, przyczyn może być dużo, proponuję zakasać rękawki i samemu sprawdzić

: 22 cze 2009, 15:27
autor: gawron
ja bym obstawiał przegłub. też tak kiedyś miałem. a wcale nie stukał przy pełnym skręcie czy też w cofaniu.
: 22 cze 2009, 16:29
autor: Koyot
A ja stawiam na stabilizator 3 miechy temu miałem podobne objawy i okazał się drążek stabilizatora wyrobiony przez gumy stabilizatora. Oczywiście wytrząsarka nic nie wykazywała.
: 22 cze 2009, 19:44
autor: WieSiu
Koyot pisze:okazał się drążek stabilizatora wyrobiony przez gumy stabilizatora. Oczywiście wytrząsarka nic nie wykazywała.
rzeczywiscie na wytrzasarce nie umieja tego wykryc

Jesli nie chcesz tych gum wymieniac, to podono wystarczy podlozyc pod nie gume i dalej bedzie smiagac bez stukow

Ale drogie one nie sa, ok 25zl za sztuke w salonie forda (jak dobrze pamieta)
: 22 cze 2009, 21:05
autor: Jamszoł
WieSiu pisze:Ale drogie one nie sa, ok 25zl za sztuke w salonie forda (jak dobrze pamieta)
Drogie nie są rzeczywiście - więcej kosztuje nerwów ich wymiana
Ja bym jeszcze sprawdził tylne gumy wahaczy - oby dwóch wahaczy a potem co innego robił.
Po mojemu albo któraś guma ( tylna ) jest walnięta , albo jak tu już zauważono jest nie dokręcona.
: 23 cze 2009, 17:26
autor: tom_1612
ja stawiam na niedokręcony wahacz. Może jakiś zakładzik??
: 25 cze 2009, 17:18
autor: darkmen21
wlazłem wczoraj pod autko i tak, szrpiac polosie sztywno siedza, gumy stabilizatra nie wygladaja na wyrobione, a sruby wachacza trzymia ok.szarpalem wszystko-zero luzów.
Jestem w szoku-nie wiem co jest...
: 25 cze 2009, 17:26
autor: Jamszoł
Żeby sprawdzić samemu mocowanie wahacza , to co najmniej potrzebujesz mieć w ręce łyżkę do opon lub coś innego i próbować tuż przy gumach odgiąć wahacz w którąś stronę - ręką nic nie namierzysz bo wszystko jest naprężone.
Przecież ciężar wozu opiera się na tych 2 gumach po jednej stronie + nacisk na Mc Pearsona.
Po mojemu - masz luz na którejś tylnej gumie wahacza - tej większej.
: 25 cze 2009, 20:15
autor: tom_1612
Jamszoł pisze:Po mojemu - masz luz na którejś tylnej gumie wahacza - tej większej.
tak ja tak miałem i mechanik dopiero to zlokalizował jak przy skręconych kołach na maxa w lewo przy lewym kole z góry w nie kopnąłem a tak to nic nie widział i nie wiedział.