Strona 1 z 2

Kamann Autosport Power Booster 0.1bar?

: 21 cze 2009, 21:44
autor: Przemo
Słyszał ktoś coś na temat tego czegoś? :mrgreen:

http://www.kamann-autosport.com/Super-P ... oster.html

Bo ze strony producenta trudno coś się dowiedzieć konkretnego, bo z góry wnioskując wygląda jak kolejna zabawka wiejskiego tunera :mrgreen:

a może jednak nie?

: 21 cze 2009, 22:06
autor: Tigerbart
Nie sądzę, że aż 20 PS się zyska, myślę, że DO 20 PS przy jakiś mega pojemnościach silnika.

: 21 cze 2009, 23:30
autor: WieSiu
ciekawe, dobrze rozumiem,ze to elektryczna turbinka ?

: 21 cze 2009, 23:59
autor: orion
a mi to pasuje do działu "Uśmiechnij się" :mrgreen:

: 22 cze 2009, 11:32
autor: Yagr
ORION pisze:a mi to pasuje do działu "Uśmiechnij się" :mrgreen:
mi też ;)
są elektryczne turbiny, które działają wystarczająco efektywnie ale.... działają tak jak zwykłe kompresory tyle że napędzane są silnikiem elektrycznym i wymagają osobnej instalacji elektrycznej i dodatkowych akumulatorów a żeby wyniki były wyraźne to koszt przewyższa montaż i strojenie zwykłej turbosprężarki. Była firma w stanach to robiąca ale chyba już znikła z rynku... U nas też ktoś to kiedyś oferował, niestety nie pamiętam nazwy firmy... Zresztą... wystarczy sobie "e-turbo" wgooglać a morze textu wyskoczy ;) a te e-ram (tak to się chyba w stanach nazywa) z linku to może co najwyżej do... chłodzenia procesora w waszych midi towerach służyć :mrgreen:

: 22 cze 2009, 11:38
autor: cidzej
panowie a co to za problem dobrac sobie jakis komputerowy wentylator do obudów, zamontowac w dolocie, podac do niego 12V po stacyjce i sprawdzic czy rzeczywiscie cos daje takie e-turbo :D

: 22 cze 2009, 11:52
autor: Przemo
cidzej pisze:panowie a co to za problem dobrac sobie jakis komputerowy wentylator do obudów, zamontowac w dolocie, podac do niego 12V po stacyjce i sprawdzic czy rzeczywiscie cos daje takie e-turbo :D
a potem wyciągać z silnika kawałki śmigiełek z wentylatora bo pod 12V będzie chodzić na max a po dodaniu gazu go zassie :mrgreen:

choć niektóre wentylatory serwerowe 80x80 mają niezłą przepustowość :lol: :grin: :mrgreen:

: 22 cze 2009, 12:25
autor: cidzej
cytujac ze strony grabowskiego:

"Zapotrzebowanie wolnossącego silnika na powietrze przy obrotach momentu maksymalnego obliczamy mnożąc całkowitą pojemność skokową silnika przez połowę obrotów momentu maksymalnego.

- pojemność silnika 1,59 l
- obroty momentu maksymalnego 5900obr/min

1,59*5900/2=4690,5 l/min czyli 4,6905 m3/min "

to da rade wycisnac z dobrego wentylatora. zwykle 120x120 potrafia wykrecic blisko 2,5m3/min a co dopiero jakies tuningowe ??

http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm

: 22 cze 2009, 12:38
autor: Jamszoł
Dawno temu kombinowałem takie coś w moim F125p - zamontowałem przed filtrem powietrza wentylator od Webasta :mrgreen:
Może to coś dało ? nie było odczuwalne - poza spadkiem zapotrzebowania na benzynę .Jednocześnie we filtrze powietrza miałem zamontowane łopatki , tworzące zawirowanie wpadającego powietrza do gaźnika.

: 22 cze 2009, 12:40
autor: Yagr
Jamszoł pisze:filtrze powietrza miałem zamontowane łopatki , tworzące zawirowanie wpadającego powietrza do gaźnika.
"turbinka Kowalskiego"?

: 22 cze 2009, 12:46
autor: Jamszoł
nie - nie turbinka Kowalskiego :mrgreen:
Łopatki z blaszki alu pod kontem ustawione , żeby powietrze się wkręcało w gażnik - mozna powiedzieć - wir tuż nad gaźnikiem.

: 22 cze 2009, 14:45
autor: Yagr
Przemo pisze:my tu cały czas o wentylatorach ale ten power booster jest bez zasilania :mrgreen:
niemiecki jest mi obcy, ba... wręcz go nie cierpię ale "elektrischer" to moim zdaniem znaczy że elektryczny ;)
tu masz wersję po angielsku takiego "wynalazku" http://www.electricsupercharger.com/

: 22 cze 2009, 14:46
autor: Przemo
cidzej pisze:cytujac ze strony grabowskiego:

"Zapotrzebowanie wolnossącego silnika na powietrze przy obrotach momentu maksymalnego obliczamy mnożąc całkowitą pojemność skokową silnika przez połowę obrotów momentu maksymalnego.

- pojemność silnika 1,59 l
- obroty momentu maksymalnego 5900obr/min

1,59*5900/2=4690,5 l/min czyli 4,6905 m3/min "

to da rade wycisnac z dobrego wentylatora. zwykle 120x120 potrafia wykrecic blisko 2,5m3/min a co dopiero jakies tuningowe ??

http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
Scythe Ultra Kaze 4000 rpm 120x120 ma ok. 5,383 m3/min więc dałby rade<lol> :mrgreen:

my tu cały czas o wentylatorach ale ten power booster jest bez zasilania :mrgreen: jeden ziomek ma to na sprzedaż, podjadę i zapytam czy pożyczy na testy za browar :D

: 22 cze 2009, 14:50
autor: Yagr
bez zasilania to co najwyżej wspomniana turbinka kowalskiego

: 28 cze 2009, 00:44
autor: Sjepka
No to teraz trza chętnego ,który to założy przetestuje,sprawdzi no i oczywiście dokona pomiaru na hamowni przed i po :mrgreen: