Strona 1 z 2
Kamann Autosport Power Booster 0.1bar?
: 21 cze 2009, 21:44
autor: Przemo
Słyszał ktoś coś na temat tego czegoś?
http://www.kamann-autosport.com/Super-P ... oster.html
Bo ze strony producenta trudno coś się dowiedzieć konkretnego, bo z góry wnioskując wygląda jak kolejna zabawka wiejskiego tunera
a może jednak nie?
: 21 cze 2009, 22:06
autor: Tigerbart
Nie sądzę, że aż 20 PS się zyska, myślę, że DO 20 PS przy jakiś mega pojemnościach silnika.
: 21 cze 2009, 23:30
autor: WieSiu
ciekawe, dobrze rozumiem,ze to elektryczna turbinka ?
: 21 cze 2009, 23:59
autor: orion
a mi to pasuje do działu "Uśmiechnij się"

: 22 cze 2009, 11:32
autor: Yagr
ORION pisze:a mi to pasuje do działu "Uśmiechnij się"

mi też

są elektryczne turbiny, które działają wystarczająco efektywnie ale.... działają tak jak zwykłe kompresory tyle że napędzane są silnikiem elektrycznym i wymagają osobnej instalacji elektrycznej i dodatkowych akumulatorów a żeby wyniki były wyraźne to koszt przewyższa montaż i strojenie zwykłej turbosprężarki. Była firma w stanach to robiąca ale chyba już znikła z rynku... U nas też ktoś to kiedyś oferował, niestety nie pamiętam nazwy firmy... Zresztą... wystarczy sobie "e-turbo" wgooglać a morze textu wyskoczy

a te e-ram (tak to się chyba w stanach nazywa) z linku to może co najwyżej do... chłodzenia procesora w waszych midi towerach służyć

: 22 cze 2009, 11:38
autor: cidzej
panowie a co to za problem dobrac sobie jakis komputerowy wentylator do obudów, zamontowac w dolocie, podac do niego 12V po stacyjce i sprawdzic czy rzeczywiscie cos daje takie e-turbo

: 22 cze 2009, 11:52
autor: Przemo
: 22 cze 2009, 12:25
autor: cidzej
cytujac ze strony grabowskiego:
"Zapotrzebowanie wolnossącego silnika na powietrze przy obrotach momentu maksymalnego obliczamy mnożąc całkowitą pojemność skokową silnika przez połowę obrotów momentu maksymalnego.
- pojemność silnika 1,59 l
- obroty momentu maksymalnego 5900obr/min
1,59*5900/2=4690,5 l/min czyli 4,6905 m3/min "
to da rade wycisnac z dobrego wentylatora. zwykle 120x120 potrafia wykrecic blisko 2,5m3/min a co dopiero jakies tuningowe ??
http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
: 22 cze 2009, 12:38
autor: Jamszoł
Dawno temu kombinowałem takie coś w moim F125p - zamontowałem przed filtrem powietrza wentylator od Webasta
Może to coś dało ? nie było odczuwalne - poza spadkiem zapotrzebowania na benzynę .Jednocześnie we filtrze powietrza miałem zamontowane łopatki , tworzące zawirowanie wpadającego powietrza do gaźnika.
: 22 cze 2009, 12:40
autor: Yagr
Jamszoł pisze:filtrze powietrza miałem zamontowane łopatki , tworzące zawirowanie wpadającego powietrza do gaźnika.
"turbinka Kowalskiego"?
: 22 cze 2009, 12:46
autor: Jamszoł
nie - nie turbinka Kowalskiego
Łopatki z blaszki alu pod kontem ustawione , żeby powietrze się wkręcało w gażnik - mozna powiedzieć - wir tuż nad gaźnikiem.
: 22 cze 2009, 14:45
autor: Yagr
Przemo pisze:my tu cały czas o wentylatorach ale ten power booster jest bez zasilania

niemiecki jest mi obcy, ba... wręcz go nie cierpię ale "elektrischer" to moim zdaniem znaczy że elektryczny

tu masz wersję po angielsku takiego "wynalazku"
http://www.electricsupercharger.com/
: 22 cze 2009, 14:46
autor: Przemo
cidzej pisze:cytujac ze strony grabowskiego:
"Zapotrzebowanie wolnossącego silnika na powietrze przy obrotach momentu maksymalnego obliczamy mnożąc całkowitą pojemność skokową silnika przez połowę obrotów momentu maksymalnego.
- pojemność silnika 1,59 l
- obroty momentu maksymalnego 5900obr/min
1,59*5900/2=4690,5 l/min czyli 4,6905 m3/min "
to da rade wycisnac z dobrego wentylatora. zwykle 120x120 potrafia wykrecic blisko 2,5m3/min a co dopiero jakies tuningowe ??
http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
Scythe Ultra Kaze 4000 rpm 120x120 ma ok. 5,383 m3/min więc dałby rade<lol>
my tu cały czas o wentylatorach ale ten power booster jest bez zasilania

jeden ziomek ma to na sprzedaż, podjadę i zapytam czy pożyczy na testy za browar

: 22 cze 2009, 14:50
autor: Yagr
bez zasilania to co najwyżej wspomniana turbinka kowalskiego
: 28 cze 2009, 00:44
autor: Sjepka
No to teraz trza chętnego ,który to założy przetestuje,sprawdzi no i oczywiście dokona pomiaru na hamowni przed i po
