Strona 1 z 3

Opornik (rezystor) wentylatora chłodnicy

: 21 cze 2009, 18:41
autor: WieSiu
Temat przeniesiony z dzialu gielda. Moze komus sie przyda:


Co prawda do pumy ale powinien być taki sam w escorcie.może ktoś ma na zbyciu takie coś,albo ma chociaż fotkę tego opornika do escorta

: 21 cze 2009, 19:25
autor: Blazey
Spalić rezystor w escorcie to niezła sztuka! Bo jest wykonany z grubych drutów oporowych. Zewrzyj na początek bezpiecznik termiczny. To ten element nie będący opornikiem. One dość często padają. Wszystko będzie działać, normalnie, tylko rezystor nie będzie zabezpieczony przed przegrzaniem.
W którym miejscu masz silnik nawiewu?

: 21 cze 2009, 20:02
autor: WieSiu
Blazey,masz racje,nie spalil sie opornik,a ten bezpiecznik.ale tam wszedzie tak pognile,ze chce to wymienic zeby miec swiety spokoj. No chyba ze masz lepszy pomysl

: 21 cze 2009, 22:14
autor: Blazey
Dopóki nie znajdziesz nowego, to zewrzyj ten bezpiecznik i jeździj. A tak swoją drogą, to co jest pogniłe? Konektory, czy coś innego? Wrzuć zdjęcia. Wygląd jeszcze nie świadczy o niesprawności.
Zawsze można to przerabiać: dołożyć przekaźniki, zamiast rezystora dać jakiś układ elektroniczny (sterownik PWM)... Kwestia tego, czy jest głębszy sens.

: 21 cze 2009, 23:02
autor: WieSiu
fotki dodalem

Co do tymczasowego naprawiania,to nie widze potrzeby,bo auto malo lezdzi,a ma jeszcze 2 bieg,wiec w razie czego klima sobie radzi, a auto daje rade poki nie stanie w mega korku.

Zobacz i sam ocen.

: 21 cze 2009, 23:06
autor: Blazey
Skisła ci jedynie osłonka oporników. Tym bym się nie przejmował, bo opory czyściutkie i połączenia pewne. A jeśli w nawiewie pozostał któryś z biegów, to nie jest to usterka opornika tylko wywalona skrzynka bezpieczników. Ten obwód bardzo się sypie. I przy naprawie polecam wzmocnienie elementów tego obwodu.

: 21 cze 2009, 23:14
autor: WieSiu
Blazey pisze:to nie jest to usterka opornika tylko wywalona skrzynka bezpieczników.
wszystko mam ok z obwodami ;) Wentylator chlodnicy chodzi na wyzszym biegu bez problemu, po zastapieniu tego opornika zwora,tez chodzi na wyzyszym biegu,wiec wszystko jest w porzadku z okablowaniem, jedyne czego nie mam teraz,to nizszego biegu,a powinien byc,bo przy wlaczonej klimie wentylator powinien non stop chodzic. Co do stykow, to tam gdzie jest ten element termiczny,sa juz blaszki niezle wywalone,choc tego nie widac, spory syf jest na nich,bo termik byl juz urwany wczesniej. Kolejny raz ich juz nie zacisne,musialbym mocno kombinowac ale nie jestem przekonany,czy bedzie to pewne polaczenie. Przy okazji nie wiem jak latwo dostepny jest taki termik.

: 22 cze 2009, 00:51
autor: Jamszoł
WieSiu pisze:bo przy wlaczonej klimie wentylator powinien non stop chodzic.
No właśnie - u mnie nigdy nie chodził - tylko na wyższym .
Podpowiedzcie mi gdzie mam rozkopać :mrgreen: to może uda mi się to naprawić
Chodzi tylko na wyższym biegu

: 22 cze 2009, 08:40
autor: WieSiu
Lewy dolny róg chłodnicy.tam jest opornik.

: 22 cze 2009, 12:22
autor: Jamszoł
Chodzi Ci o to ?

: 22 cze 2009, 16:35
autor: zeberko
Tak to dokładnie ta czesc.
Ja swój rezystor rozebrałem i jak się okazało to termik był przepalony , teraz pozostaje jaki termik tam zastosowac bo oznaczeń na nim brak.

: 22 cze 2009, 16:46
autor: Megi
WieSiu pisze:a auto daje rade poki nie stanie w mega korku.
sprostować chciałam, juz nie musi to być mega korek ale zwykły korek, do tego jeszcze wysoka temperatura otoczenia i temperatura silnika rośnia a ja mam mega stresa :)

: 22 cze 2009, 16:53
autor: Yagr
Megi pisze:sprostować chciałam, juz nie musi to być mega korek ale zwykły korek, do tego jeszcze wysoka temperatura otoczenia i temperatura silnika rośnia a ja mam mega stresa :)
WieSiek, do roboty z tą klimą, ale już! :)

: 22 cze 2009, 16:55
autor: Megi
Yagr pisze:WieSiek, do roboty z tą klimą, ale już! :)
właśnie wziął się ostro do roboty i chciałam go wspomóc w szukaniu tej cześci :)

: 22 cze 2009, 17:55
autor: Blazey
Ale tu jest rozmowa o dwóch różnych sprawach. Na początku rezystor wentylatora nawiewu, a później już o rezystorze wentylatora chłodnicy. Dwie różne sprawy. Dwa różne obwody. Dwa różne elementy. Dwie różne moce.