Strona 1 z 3
Problemy ze sprzęgłem...
: 15 cze 2009, 20:03
autor: Mucka13
Witam. Ostatnio w moim Escorcie 1992, 1.4 benzyna
zaczęło nawalać sprzęgło, ślizga się strasznie, a co najgorsze w czasie jazdy staję się luźne przez co nie można zmienić begu ( to pewnie linka )
Zdecydowałem że zrobię kompletną wymianę sprzegła. Prosiłbym o pomoc w doborze dobrego kompletu sprzegła i wszystkiego co się z tym wiąże. tzn linki i cos co jest jeszcze potrzebne aby sprzęgło w koncu działało dobrze;p
Pozdrawiam
: 15 cze 2009, 20:09
autor: Jamszoł
Sprzęgło się śliska - to nie jest wina linki.
Masz do wymiany sprzęgło - komplet czyli łożysko wyciskowe , tarcza sprzęgła , docisk sprzęgła.
popatrz na Allegro i porównaj ceny ze sklepami w twoim zasięgu.
Nie kupuj żadnych tak zwanych nonamów , bo to się nie opłaca - chyba , że chcesz być nieuczciwy i za moment sprzedać wóz.
najlepiej jak to będzie komplet Valeo lub LUK.
Rasztę się dowiesz na forum - poszukaj - dość sporo jest o tym.
Musisz patrzeć na pojemność wozu , rocznik i czy to jest bena czy ON
: 15 cze 2009, 20:09
autor: Yagr
sprzeęgła to polecam sachs i luk, jak masz walniętą linkę to wymiana sprzęgła nie pomoże. Najlepiej kupić oryginal linkę. Sprawdź czy ci się czasem łapa na skrzyni nie wyłamuje jak to sie już kolegom z forum zdarzyło

Są opisy, wystarczy poszukać

: 15 cze 2009, 20:12
autor: Jamszoł
Jak sie śliska w trakcie jazdy to nie jest wina ani łapki ani linki
Jak jest coś z linką lub łapką to są trudności w wybieraniu biegów a nie w ślizkaniu się sprzęgła.
: 15 cze 2009, 20:13
autor: Mucka13
Wiem że sprzęgło sie ślizga się od linki;] mam zamiar nim jeszcze pojeździć ;] w koncu to moje pierwsze autko;] sentyment zawsze zostaje;]
: 15 cze 2009, 20:15
autor: Mucka13
jak jade to po prostu jak dodam za duzo gazu to obroty skaczą auto prawie wcale się nie rozpędza. a co do luźnego sprzęgła to dzieje się to czasami, tzn tak 3razy na 5km ;p ze dojeżdzam do skrzyzowania, naciskam sprzęgło a ono jest luzne i nie idzie zmienic biegu.
: 15 cze 2009, 20:24
autor: Jamszoł
: 15 cze 2009, 20:28
autor: Mucka13
Dzięki śliczne, linke tez wymienie. zawsze będzie lepiej:)
: 15 cze 2009, 20:34
autor: WieSiu
Mucka13 pisze:tzn tak 3razy na 5km ;p
stawiam na problemy z samoregulatorem sprzegla....
: 15 cze 2009, 22:13
autor: Yagr
stawiam na problemy z samoregulatorem sprzegla....
to sprawdzić przede wszystkim - koszt niewspółmierny do sprzęgła

: 15 cze 2009, 22:19
autor: Jamszoł
Wszystko co związane z linką - od łapki aż po pedał sprzegła służy do wykleszczenia sprzęgła i ulatwia zmianę biegów.
jeśli jadąc na jakimś biegu damy po garach - silnik wchodzi na obroty a wóz nie przyspiesza , to jest to wina sprzegła i nie ma nic wspólnego z łapką , linką i napinaczem.
Prosze o ruszenie szarymi komurkami

: 15 cze 2009, 22:22
autor: Yagr
a jak linkę masz za krótką to co?

: 15 cze 2009, 22:25
autor: Jamszoł
Nagle sie sktóciła ?
A propos linki - sa dwie długości do wozu z klimą są dłuższe a bez klimy któtsze.
Dowiedzieliśmy się o tym wymieniając u Matiego
: 15 cze 2009, 22:33
autor: Yagr
Jamszoł pisze:Nagle sie sktóciła ?
napisałeś że
Jamszoł pisze:Wszystko co związane z linką - od łapki aż po pedał sprzegła służy do wykleszczenia sprzęgła i ulatwia zmianę biegów. jeśli jadąc na jakimś biegu damy po garach - silnik wchodzi na obroty a wóz nie przyspiesza
więc odpisałem że nie zawsze

a nie musi sie skrócić - wystarczy że jeśli jest jej regulacja to za bardzo się ja podciagnie, jak np. maluszku

Natomiast w przypadku opisanym wyżej występują dwie przypadłości na raz
Mucka13 pisze:w czasie jazdy staję się luźne przez co nie można zmienić begu
oraz
Mucka13 pisze:jak jade to po prostu jak dodam za duzo gazu to obroty skaczą auto prawie wcale się nie rozpędza
czyli po pierwsze - samoregulator do sprawzenia a po drugie pewnie tarcza lub docisk albo i jedno i drugie na wykończeniu

: 15 cze 2009, 22:37
autor: Jamszoł
No dobra - niech będzie - czyli do wymiany bedzie wszystko co związane ze sprzęglem - tylko nie mów , że jeszcze do wymiany koc w bagażniku bo nie uwierzę
