Strona 1 z 2
OLEJ NA ŚWIECY! POMOCY! ESSI 95 1.6 16V
: 13 cze 2009, 15:38
autor: gustowny
Witam wszystkich serdecznie!!! Od jakiegos czasu mam problem z rownomierna praca silnika kiedy odpalam go dluzszym czasie, np po calej nocy. Najczesciej wystarcza,ze przejadę kilkaset metrow i silnik zaczyna normalnie pracowac. Dotychczas nie mialem czasu na szukanie usterki, wczoraj jednak nie dalo mi to spokoju i zaczałem od zdjęcia przewodów WN ze świec. Zaczałem od lewej strony, zdziwiłem się bardzo gydż na końcu gumy od przewodu bylo pełno oleju:((, swiecy nie wykrecałem, a jedynie sprawdziłem czy przypadkiem nie jest za słabo dokręcona. Okazało się, że jest ok. Skąd za tym w tym miejscu olej. Nie jestem fachowcem, czytałem na forum jedynie, że to może być sprawa uszczelniaczy, uszczelki pokrywy zaworów. Na pozostałych świecach nie ma oleju. Będę wdzięczny za wszelkie porady-jak zwykle z resztą. Pozdrawiam serdecznie wszystkich fanów essiego:)))
: 13 cze 2009, 16:26
autor: Blazey
A co tu rozpaczać? Sączy ci się przez uszczelkę pokrywy zaworów. Kupić uszczelkę, zdjąć pokrywę, wymienić, zakręcić. .
: 13 cze 2009, 16:36
autor: gustowny
Z tego co czytałłem wymiana uszczelki pokrywy zaworów nie wymaga wielkiej wiedzy,zatem będę mógl to sam zrobic?! będę wdzięczny za kolejne sugestie:)pozdrawiam
: 13 cze 2009, 17:00
autor: Jamszoł
Zdejmujesz kable WN i dobierasz się do pokrywy - wszystko.
: 13 cze 2009, 17:26
autor: gustowny
dziękuję za wslazówki:) Szkoda, że dziś sobota, uszczelke kupię dopiero w poniedziałek:/ Czy stara uszczelka zejdzie bez problemu, czy też trzeba ją czymś usunąć?Pytam bo nigdy tego nie robiłem. Jakies środki ostrożnosci? z góry dzięki!!!
: 13 cze 2009, 17:31
autor: Jamszoł
Jeśli już ktoś ją kleił na sylikon , to do wyczyszczenia wystarczy scyzoryk.
puźniej wytrzyj wszystko do sucha (tam gdzie przylega uszczelka)
Przykręcając śruby mocujące pokrywę - uważaj - bo jak się za mocno przyłożysz , to poprzekręcasz gwinty - dokręcaj z umiarem - wszystkie po trochu a nie jedną do wiwatu a potem następną.
Nie pomyl kabli WN

: 13 cze 2009, 17:37
autor: Yagr
niektóre uszczelki pod pokrywę mają zatopione/wmontowane takie aluminiowe ograniczniki w postaci takich malutkich metalowych cylinderków rozmieszczonych równomiernie w uszczelce - jak będziesz taką kupował to sprawdź czy są wszystkie bo czasem jak jakiś bubel trafisz to są luźne i lubią wypaść a wtedy przy dokręcaniu część pokrywy się o nie opiera równo a część tam gdzie wypadły się krzywi i bardzo szybko znowu zaczyna cieknąć...
: 13 cze 2009, 17:55
autor: gustowny
dzieki wielkie za pomoc:)odezwę się jak wymienię:)pozdrawiam
: 13 cze 2009, 20:04
autor: gawron
Zdejmujesz kable WN i dobierasz się do pokrywy - wszystko.
skoplikowane ale może sobie sam
gustowny, poradzi

: 13 cze 2009, 22:21
autor: ARIEL
ale terz może być winy przedmuch silnika ale to raczej ostateczność
: 14 cze 2009, 07:47
autor: gawron
gawron pisze:ale terz może być winy przedmuch silnika ale to raczej ostateczność
ma racje, kiedyś poszła uszczelka pod głowicą w astrze 16V i efekt był taki sam.
: 14 cze 2009, 10:00
autor: gustowny
OK,dzieki Panowie, przyznaje,ze ta druga wersja mniej mi sie podoba,wiadomo wieksze koszta i sam tego nie zrobie, (chocby planowanie głowicy):/ poki co wymienie jutro uszczelke pod pokrywa i zobacze co się będzie działo potem. Pozdrawiam:)
: 14 cze 2009, 11:30
autor: yezozwierz
Przy dobrej uszczelce pod deklem przedmuch nie wywali oleju do świecy.. Więc tak czy siak trzeba ją wymienić

Cała operacja jest banalnie prosta, a jeśli mam coś ci zasugerować to zrób tak: Po dobrym nagrzaniu silnika (ciepły olej) zostaw auto w garażu, do pełnego ostygnięcia - najlepiej na przykład na cały dzień/noc. Dopiero potem sie zabieraj za robotę. Czemu tak? Ciepły rozgrzany olej spłynie do miski i mało zostanie go pod deklem oraz na samym deklu. Gdybyś zapalił silnik na chwilę i olej by się nie nagrzał to straszne jego ilości zostaną pod deklem.. Podobnie jakbyś za wcześniej rozpoczął wymianę uszczelki (kiedy jeszcze olej nie spłynie). Jak zrobisz tak jak ci mówię to wystarczy olej tylko wytrzeć delikatnie z miejsca pod uszczelkę, a może tak nie będzie nawet trzeba. U mnie obyło się bez jakiegokolwiek wycierania i wszystko lata, zero wycieków. Cała operacja zajmuje max 10 minut. A co do kolejności dokręcania śrub to pamiętaj - na krzyż! Ostatnie przykręcasz śruby w środku.
: 14 cze 2009, 13:46
autor: gustowny
wielkie dzieki za cenne sugestie,jutro rano jade do sklepu i biore sie za robote:)oczywiscie dam znac:)
: 15 cze 2009, 13:04
autor: gustowny
witam Panowie, po poludniu będę miał właściwą uszczelkę:) Proszę powiedzcie mi do czego są cztery nagwintowane otwory zaznaczone przeze mnie w pokrywie? Nie ma w nich zadnych srub i zastanawia mnie to, czy sa to po prostu jakies technologiczne otwory do osprzetu od innego modelu,czy tez cos innego? Drugie pytanie, jak zdjąc pokrywę od rozrządu, ktora również ogranicza zdjęcie pokrywy zaworów. POzdrawiam i z gory dzieki za pomoc:)