Strona 1 z 2
Sprężyny Tył Kombi
: 23 maja 2009, 16:25
autor: pablomoc
Witam, pisałem juz kiedyś w tym temacie ale nic konkretnego sie nie dowiedziałem. Szukam sprężyn na tył do mojego esa bo obie są u dołu pęknięte. Mam taki dylemat:
- Oryginały wzmocnione 160zł sztuka
- Oryginały zwykłe 150zł sztuka
- Turki/Chińczyki 90zł sztuka (facet w sklepie powiedział ze mogą siąść po dwóch tygodniach
- Allegro -
takie lub
takie
- Używane za 35 - 40zł sztuka
Na codzień jeżdzę samochodem sam bez żadnych klamotów, gazu nie mam, od czasu do czasu jakis mebel sie przewiezie.
W wakacje jade nad morze z rodziną i samochód bedzie załadowany, z przodu żona i ja a na tyle dzieciaki. Jaka opcja była by najlepsza, nie ukrywam że zrobił bym to jak najmniejszym kosztem.
: 23 maja 2009, 22:32
autor: Pele
Poszukaj tematu o tylnym zawieszeniu z tavrii, chyba wyjdzie najtaniej, wydaje mi się, że to o amory i sprężyny chodziło, bodaj po 38zł, ale głowy nie daję.

: 23 maja 2009, 22:38
autor: Tigerbart
ja mama springi seryjne od swojego

: 23 maja 2009, 22:49
autor: kupiec
Pele pisze: tylnym zawieszeniu z tavrii,
to tak nie do końca. Yagr pisał że do kombicy nie podejdą a ja bym kupił te za160 bo przynajmniej wiem że pewne.
: 23 maja 2009, 23:13
autor: Tigerbart
Jak coś to tanio oddam

: 24 maja 2009, 08:43
autor: pablomoc
hehe to że pewne to nie ma gadania ale nie tac mnie żeby wywalic 370zł z robotą prze samym urlopem, kiedys szwagrowi pękła sprężyna w bmw 316 (93r) pojechał na szrot kupił używke i hulała jak nowa.
moze ktos mymieniał na jakies tanie nie oryginały i sie sprawdziły albo na używki, czekam na opinie, temat o twvrii czytałem wle w kombiaku to sie nie sprawdzi
poza tym to samochód mimo ze ba dwie sypniete sprężyny to w jeździe tego nie czuc ani na zakretach, są równo pęknięte, obie mają pęknięte ostatnie kółko u dołu
: 24 maja 2009, 09:41
autor: WieSiu
Tigerbart oferuje Ci sprzedaż dobrych używek !
: 24 maja 2009, 22:34
autor: kupiec
pablomoc pisze:moze ktos mymieniał na jakies tanie nie oryginały i sie sprawdziły albo na używki
jedź na szrot i kup "coś" i wymień to "coś" za miesiąc albo 4 miesiące i przyjdź na forum z ponownym pytaniem o kolejne stare fedry bo tamte "nówka funkiel nie śmigane" ze szrotu se pękneły.
wymień baterie w zegarku na używane bo taniej. takie moje zdanie.
ale zdanie
kupca może się nie liczyć.
: 08 maja 2011, 22:42
autor: Jastrzab_1_8D_92
Witam, podłączam się pod temat ....
Mam pytanie dotyczące sprężyn jak domniemam... Auto jest sztywne , jak napotkam dziurę ...to trzecie jak wozem drabiniastym..., w innych autach jest jakaś amortyzacja tu bardzo znikoma. Czy jest możliwe żeby z czasem sprężyny zrobiły się bardziej sztywne? Byłem niedawno na szarpakach w stacji diagnostycznej... sprawdzali amortyzatory, ponoć są sprawne. Jak nie ma dziur to fajnie się jedzie bo dobrze się trzyma, ale wolę wersje żeby te dziury jednak jakoś wybierał. Koła 13" dlatego zganiałem ten mankament na małe felgi ..., ale ostatnio jeździłem felicją także dieslem i także na 13-tkach i jest dzień do nocy.
Auta nie mam od nowości ...., a od momentu od którego posiadam escorta taki sztywny już był, zmiana sprężyn przez poprzedniego właściciela raczej odpada ..., przy 60kM byłby to zbędny wydatek:) Opony z czasem były wymieniane, ale to nic nie zmieniało , przynajmniej znacząco.... I tu moje pytanie czy o wina sprężyn, amortyzatorów, czy escort tak już ma ?
Jastrząb
: 08 maja 2011, 22:50
autor: Kudłaty_EZG
Jastrzab_1_8D_92, escort należy seryjnie do dosyć sztywnych aut a ciężko mi powiedzieć coś więcej bo
Jastrzab_1_8D_92 pisze: trzecie jak wozem drabiniastym..
dla każdego bedzie znaczyło co innego
: 09 maja 2011, 09:19
autor: Yagr
Jastrzab_1_8D_92, im większy profil opony tym większa amortyzacja nierówności (więcej gumy między asfaltem a felgą) więc te 13'' to powinieneś mieć całkiem dobre tłumienie w porównaniu z 14'' i 15'' na których jeździ większość escortów. Sprężyna raczej nie ma możliwości "stwardnienia" ale możesz mieć sprężyny wzmocnione, które są twardsze od standardu. Ogólnie escort to nie jest łódka na drodze i bardzo dobrze się prowadzi włąśnie kosztem tego komfortu resorowania ale to wszystko jest względne - musiałbyś się przejechać innym essem ze sprawnym zawiasem żeby ocenic czy ten typ tak ma czy tez w twoim coś nie jest prawidłowe.
: 09 maja 2011, 23:38
autor: Jastrzab_1_8D_92
Kto chce mnie przewieść swoim escortem ....w celach badawczych ?

Najlepiej do samego domu w nocy z soboty na niedziele,ale wtedy mogą wystąpić kłopoty z prawidłowym porównaniem komfortu

A bardziej poważnie ....co do mniejszych felg, to chyba jest tak że im mniejsza to wpada głębiej w dziurę, a większa porostu z racji gabarytu nie wpada .... Osobiście temat poruszyłem jako ciekawostkę ...., bo wszelkie dodatkowe nakłady, tylko po to żeby było "mięciutko" uważam za zbędne.
P.S. Jest możliwość "organoleptycznego" poznania że sprężyna jest utwardzana? Jakieś oznaczenia mają wytłaczane , inna grubość drutu ...?
Jastrząb
: 10 maja 2011, 06:35
autor: kupiec
Yagr pisze:13'' to powinieneś mieć całkiem dobre tłumienie w porównaniu z 14'' i 15''
a nieprawda

ja mam 14" i komfort jest zarąbisty

tylko że mam profil opony 70

: 10 maja 2011, 08:41
autor: Yagr
kupiec, no przeca piszę że o grubość gumy się rozchodzi

Na 13'' to żeby średnica koła była podobna to profil jeszcze większy musi być
Jastrząb pisze:A bardziej poważnie ....co do mniejszych felg, to chyba jest tak że im mniejsza to wpada głębiej w dziurę, a większa porostu z racji gabarytu nie wpada .... Osobiście temat poruszyłem jako ciekawostkę ...., bo wszelkie dodatkowe nakłady, tylko po to żeby było "mięciutko" uważam za zbędne.
P.S. Jest możliwość "organoleptycznego" poznania że sprężyna jest utwardzana? Jakieś oznaczenia mają wytłaczane , inna grubość drutu ...?
Na samych felgach nie jeździsz - mniejsza felga to nie znaczy że mniejsze koło - stosując rózne rozmiary felg opone dobiera sie tak aby średnica całego koła była zblizona do fabrycznej. Tym samym mniejsza felga z zachowaniem średnicy całego koła niezmienionej oznacza większy profil opony. Ale co do ogólnej zasady to masz rację - od lat jest tendencja do zwiększania średnicy kół - porównaj sobie na jakich oponach wyjeżdżały z fabryki auta 20 lat temu a na jakich dziś.

A co do sprężyny to utwardzone do escorta sa robione z grubszego drutu (przynajmniej te na tył). Standard ma 10 czy 10,5mm a utwardzone 11 albo więcej.... dokładnie nie pamiętam ale w katalogach sprężyn można ta informacje znaleźć.
: 10 maja 2011, 16:59
autor: Jamszoł
Ja tez Esem jeżdże na 14" i mam profil 70 , bo jest wyżej i miękciej
mnie się wydaje , że niie ma zbyt mocnego trzęsienia - gorzej trzęsło w F 125p
Jastrzab_1_8D_92,
Masz bardzo blisko - przyjedź na zlota - sie przewieziesz innym Esem