Jak za nie duze pieniądze podniesc osiągi w mk6 1.6 90 km?

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Krzysiek1991

Jak za nie duze pieniądze podniesc osiągi w mk6 1.6 90 km?

Post autor: Krzysiek1991 »

Witam jestem tu nowy, chcialbym sie dowiedziec jak za nie wielkie pieniadze podniesc osiagi escorta mk6 1.6 16V.Slyszalem ze podobno szlif wałka moze cos poprawic ale nie wiem czy to prawda...
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

za zmodyfikowanie wałka zapłacisz ok 700zł. Za te pieniądze już kupisz silnik 1.8 16v 105KM, który będzie już dużo lepiej jeździł. Osprzęt będzie ten sam, skrzynia i sprzęgło to samo, wiązka ta sama.. Tylko jeszcze komputer podmieniasz i jest wszystko git. Najtańsza metoda.. A stary silnik sprzedasz przecież. No i na podniesienie osiągów wpływa też dobrze "wybebeszenie" auta. Czyli wyciągasz tapicerki, wygłuszenia, audio i wszystkie bajery, tak aby została deska, kierownica i dwa fotele.
Krzysiek1991

Post autor: Krzysiek1991 »

Czytałem też dużo na tym forum o tych rezystorach o których pisał Vieczór czy to sprawdzona metoda i napewno da sie odczuc przynajmiej minimalny przyrost mocy?
gawron

Post autor: gawron »

Krzysiek1991 pisze:i napewno da sie odczuc przynajmiej minimalny przyrost mocy?
tak ponieważ komp myśli że silnik jest nie do grzany j daje mu "sanie" I WIĘCEJ PALI
Napewno ma to jakiś wpływ nażywotność jednostki-przy takiej dawce paliwa w stoisunku do powietrza.
Blazey

Post autor: Blazey »

:Yezozwierz, jak widzisz, "nieduże" to oznacza jakieś 20 zł, a ty tutaj z wałkiem za 700 wyjeżdżasz...

Tak, tak, tak! Rezystor to podstawa. Do tego napompuj koła helem. Auto będzie lżejsze. Załóż odpowiedni spoiler i koniecznie przemaluj na czerwono, jeśli jeszcze nie jest. Czerwone auta są szybsze..
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

słyszałem, że dużą poprawę osiągów można uzyskać ..... demontując antenkę z dachu.
gawron

Post autor: gawron »

Blazey pisze:Czerwone auta są szybsze..
potwierdzam - miałem czerwonego kaszla + 10 koni za lakier przy fabrycznym 24konnym silniku
polecam lakier C113F
Awatar użytkownika
Mrowa
Posty: 877
Rejestracja: 12 paź 2008, 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mrowa »

czy nie mozna normlanie odpowiedziec chlopakowi tylko tak..ani to smieszne ani madre.. jedynie Yezu napisal normlanie co bedzie lepsze i gawron w pierwszy poscie wytlumaczyl o co chodzi....ale dobra bo znowu zaczna sie klutnie ale no nie moglem..Pozdrawiam
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...

nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
Krzysiek1991

Post autor: Krzysiek1991 »

To jest moj pierwszy post więc prosilbym o wyrozumialosc i normalne odpowiedzi.Nie chodzi mi o zmiane jednostki z 1.6 na 1.8 ale na podniesienie osiągów silnika 1.6 nie wiem czy to jest do zrobienia czy szkoda zachodu....
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

A czemu nie zmieniac?? OC zostaje ci to samo bo wizualnie silnik wygląda identycznie, nikt się nie zorientuje że to coś innego. Spalanie w zasadzie identycznie, jeśli nawet nie mniejsze. Większy moment obrotowy - a to tym się jeździ, nie mocą przecież. Naprawdę, swapuj na 1.8. Podnieść osiągi 1.6 się da przez założenie wałków z mondeo 2.0, przepustnicy 55mm z 1.8 130ps i przepływomierza z mondeo 2.0 lub wszystkiego z 1.8 130. Ale to kosztowo wyjdzie Cię więcej niż swap, a nie da takich osiągów. Ale skoro się upierasz przy 1.6, to wytargaj co się da z auta, załóż maskę z włókna (ok 250zł), tylną klapę z włókna, szyby z plexi.. Zrób z niego 800kg i jako tako to będzie jeździć, tylko straci na funkcjonalności. A i tak zdrowe 1.8 go objedzie :D
gawron

Post autor: gawron »

a jak już nie to zmień dolot i układ wylotowy koszt300zeta a troche kucy będziesz miał więcej
Krzysiek1991

Post autor: Krzysiek1991 »

To co napisal gawron bylo by dla mnie najkorzystniejsze i najtańsze.Myslalem tez nad wymiana kolektora wydechowego na sportowy ale to raczej nie teraz .. za duzy koszt
Krzysiek1991

Post autor: Krzysiek1991 »

W sumie yezozwierz masz duzo racji mam znajomego który kupil escorta 1.8 ZETEC 115 koni wymienil w nim caly uklad wydechowy pozmienial cos tam w komputerze -nie wiem co bo sie na tym nie znam, zalozyl strumienice escort naprawde ladnie odjebany.Mialem okazje z nim jechac i przyznam ze bardzo fajnie sie wkrecal na obroty, mozecie wierzyc lub nie ale na 4 biegu pocisnal 180 km/h !!! a przeciez jeszcze jest 5 bieg jak dla mnie to bylo zajebiste doznanie....
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kolego wszystko cacy-ekstra ale emocje jakie przeżyłeś podczas tej jazdy nie upoważniają cię do wypisywania wulgaryzmów na forum. postaraj się troszkę opanować język i mniej wulgarnych słów używać
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Najtańsze mody? Strumienica 30zł + 30zł wspawanie (obniża moc jedynie), tłumik sportowy 200zł (obniża moc i utrudnia życie), Układ dolotowy K&N 350zł - przenosi moment w górę i dodaje .. nic (stwierdzone na hamowni). Kolega ze 115 sobie tylko zepsuł auto, bo mody w N/A wcale nie są takie proste.. Zwłaszcza tanim kosztem. Idź po rozsądek do sklepu i swapuj 1.8. Uwierz, nie ma czegoś takiego jak TANI TUNING!!
ODPOWIEDZ