Napięcie do pompy klimatyzacji

Moderator: Moderatorzy

Tigerbart

Napięcie do pompy klimatyzacji

Post autor: Tigerbart »

Rok temu przestała chodzić klima - pompa nie dostawała napięcia. Okazało się, że winny temu był przekaźnik wysokiego napięcia (taka kostka z 2 kabelkami) który wystepuje tylko w oryginale i kosztuje 300zł.

Ostatnio chciałem włączyć klimę i... nie działa, sprawdziłem - pompa nie dostaje napięcia.

Czy jest to możliwe żeby nowy przekaźnik padł po roku, gdy klimę używałem sporadycznie?

Może coś innego jest do sprawdzenia. Pomórzcie.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

przekaźnik wysokiego napięcia
a gdzie ten przekaznik byl ? bo nie za bardzo kojarze aby cos takiego bylo, w sprezarce to jest ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tigerbart pisze:gdy klimę używałem sporadycznie?
I tu jest podstawowy błąd niewiedzących.
Klimę należy załączać co najmniej na 20 minut miesięcznie a zimą do 30 minut.

Powód - smarowanie pompy.
Co do przekaźnika - nie wiem - może na niego leci woda podczas deszczu lub gdy używasz spryskiwacza szyb ?
Inna możliwość - spadek ciśnienia powoduje reakcję czujnika , który jest na rurce klimy a ten daje impuls do kompa i komp nie poda napięcia sterowania na ten przekaźnik.
Może masz nieszczelny układ.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Z grubsza mówiąc - przekaźnik jest z przy przednim pasie niedaleko filtra powietrza.

Jamszoł - czyli przekaźnik?
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Tigerbart pisze:Ostatnio chciałem włączyć klimę i... nie działa, sprawdziłem - pompa nie dostaje napięcia.

Czy jest to możliwe żeby nowy przekaźnik padł po roku,
Zaraz... jaki przekażnik ??? To raczej czujnik jakiś jest. Nie istnieje coś takiego jak przekażnik z dwoma kabelkami. Załącz go na krotko i zobaczysz czy klima działa.czyli zmostkuj styki.
To może być tak jak Jurek pisze czujnik ciśnienia. tylko że wtedy by był na rurce od klimy. :???:
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie koniecznie - zobacz , czy przekaźnik zareaguje na zapodanie mu napięcia "na krótko"
Czy klime masz załadowaną ? Jak będzie zbyt niskie ciśnienie , to przekaźnik nie dostanie napięcia sterującego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

przekaźnik/czujnik wysokiego napięcia (mogłem popier.....ć nazwy)

Klima nie jest nabita. Nie było też jej przeglądu po zimie.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No tak :mrgreen: sprawdź przekaźnik na krótko i sprawdź u klimatyzatora czy maż dość ciśnienia w układzie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ja nie pamietam takiego czegos jak przekaznik, przekaznik od klimy (wentylatora chlodnicy i klimy), masz przy podszybiu oraz w skrzynce bezpiecznikowej. Reszta to czujniki odcinajace klime gdy jest przymrozony parownik (chyba tak to sie nazywa, ten przy wentylatorze kabiny). Jest tez czujnik cisnienia,ale on nie ma 2 kabelkow tylko wiecej, bo ma wiele polozen, za male, normalne, duze i za duze cisnienie ! Daj fotke tego niby przekaznika,albo powiedz na ktorym zdjeciu w tym poscie ten element jest widoczny:

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2725
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

A mam dobrego klimatyzatora - facet zajmuje sie tylko i wyłącznie klimatyzacją w samochodach (Gdynia -ul. Tatrzańska). Dobra, w takim razie jadę do niego..
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Tigerbart pisze:Klima nie jest nabita.
No to nie załączy się sprężarka.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tigerbart pisze:Klima nie jest nabita.
i sam sobie odpowiedziałeś na pytanie - najpierw nabij a potem sprawdzaj - może się okazać , żę jest wszystko Ok.
Niech Co klimatyzator sprawdzi szczelność bo jeśli jest układ nieszczelny , to nie ma sensu nabijania układu .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

leszek pisze:Tigerbart napisał/a:
Klima nie jest nabita.


No to nie załączy się sprężarka.
według gościa co nabijałem klime: "jeżeli klima jest pusta to kompresor nie złączy się bo czujnik ciśnienia (nie wiem czy jest w takich starych fordach) nie wykrywa płynu chłodzącego"
tak powiedział pan z zakładu nabijającego klimatyzacje.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Może i ford stary ale czujniki ciśnienia musi mieć,bo inaczej klima by się rozpadła
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nabita klima ma koło 16 At gdy klima pracuje i się rozgrzewa element chłodzący - czyli jakiś tam freon z głupkowatym oznaczeniem - ciśnienie wzrasta do prawie 20 At - gdyby nie było czyjnika ciśnienia - ciśnienie by nadal wzrastało aż do wybuchu.
już 20 at. jak by pierdykło to sobie wyobraź co by było
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ