tam nie ma za duzo czujnikow ktorych dzialania nie bedziesz umial sprawdzic.
TPS (potencjometr), jak bedzie dzialal w calym zakresie plynni to ok ok 16-90% powinien pokazywac, nie wiem jak jest w Escorcie,ale tak jest np. w Scorpio
MAP (przeplywomierz), na jalowym mam cos kolo 8 (jednostki nie pamietam), a na maxa wcisnietym gazie cos kolo 60 (moze sie myle,ale masz skale porownawcza) tez ma dzialac w miare plynnie w zaleznosci od wcisnietego gazu
lambda - zmieniac powinno sie napiecie od okolo 0,25V do 0,85V. Im wiecej gazu masz wcisnietego tym okres wykresu "sinusoidy" powinien sie zmniejszac. Sonda pracuje poprawnie przy w miare stabilnym polozenia pedalu gazu.
jest tez taki tryb OL (open loop) i CL (close loop), jak jest w OP to leci z pamieci,a jak jest tryb CL to praca silnika leci na podstawie czujnikow i sondy lambda. Auto po ok 20-30 sekundach powinno przejsc w CL i tak pracowac caly czas do wylaczenia.
Czujniki temperatury,to wiadomo, jak auto odpalasz rano gdy zimne,to powinny pokazywac tyle mniejwiecej co na zewnatrz (+-10 stopni,ale nie wiem czy to poprawna tolerancja). jak sie silnik zagrzeje to wiadomo silniko kolo 90stopni, a temperatura powietrza wciaganego do silnika mniejwiecej taka jak na zewnatrz (raczej troszke wieksza,bo sie ogrzewa od silnika), jak samochod stoi na jalowym dlugo to temperatura wciaganego powietrza moze byc duzo wyzsza niz na dworze.
Wiecej nie mam pomyslow. Sa jeszcze takie parametry jak korekty dawki paliwa wyrazone w procentach: short and long term fuel trims. Pomaga zdiagnozowac czy przez przypadek przez np regulator cisnienia paliwa lub przez gaz cos sie w kompie nie przestawia i pracuje na granicy mozliwosci regulacyjnych. Ale jak to dziala tak na prawde,to jeszcze nie wiem
