Strona 1 z 2
ESSI zepsuł sie w połowie drogi do pracy. CO JEST ??
: 07 maja 2009, 08:34
autor: Muminek
Witam
Powiedzcie co sie stalo. Jade sobie jade 60km/h i nagle dwa wystrzaly i essi stracil moc. Zjechalem na pobocze no i

. Silnik okolo 200obrotow na minute nie chce sie wkręcać wysoko, muł na maxa...
Jakies pomysły co walneło ??
: 07 maja 2009, 09:04
autor: Yagr
: 07 maja 2009, 09:08
autor: Muminek
Pierwsze pytanie jakie się nasuwa czy będzie żył ... co prawda odpala, reaguje na gaz ale to tyle. dziwnie chodzi tak hmmm jakby chcial a nie mógł. A gdzie rąbło hmmm ciezko powiedziec... jechalem i strzelilo ...
Patrzyłem pod maske i wszystko wygladało ok.
: 07 maja 2009, 11:32
autor: nonam
Jaką masz instalacje gazową w aucie ? W podpisie masz że masz gaz, więc mogło właśnie strzelić w kolektor a tym samym mogło uszkodzić się coś w dolocie itp.
: 07 maja 2009, 11:34
autor: Muminek
co moglo by sie uszkodzic w takim przypadku ? A instalacje monocar (nie pamietam) ??
: 07 maja 2009, 12:03
autor: Yagr
Muminek, nonam'owi chodziło o to czy masz sekwencję czy II generację LPG. Monocar to raczej z caraudio

chyba że to jakiś warsztat montujący LPG ale i tak nic to nam nie mówi o instalacji. Jaki masz kolektor dolotowy? Plastik czy metal?
Podejrzewam że założyłeś II generację i miałeś za uboigą mieszankę. Temperatura spalania wzrosła za bardzo i nastąpił samozapłon mieszanki przy niedomkniętym zaworze dolotowym i tzw "strzał". Uszkodzeniu mogły ulec: sam kolektor (pęknięcie), przepływomierz, puszka filtru powietrza, przepustnica i pewnie jeszcze parę detali...
: 07 maja 2009, 12:04
autor: Muminek
nom zwyklad II generacja.
: 07 maja 2009, 12:31
autor: Yagr
w tych rocznikach były już montowane plastikowe kolektory, więc jeśli masz taki to... II generacja to był zły pomysł... Przyjrzyj się za uszkodzeniami opisanymi w moim poprzednim poście...
: 07 maja 2009, 12:45
autor: Muminek
daj prosze linka do tego postu
: 07 maja 2009, 13:24
autor: Mrowa
Yagr pisze:Muminek, nonam'owi chodziło o to czy masz sekwencję czy II generację LPG. Monocar to raczej z caraudio

chyba że to jakiś warsztat montujący LPG ale i tak nic to nam nie mówi o instalacji. Jaki masz kolektor dolotowy? Plastik czy metal?
Podejrzewam że założyłeś II generację i miałeś za uboigą mieszankę. Temperatura spalania wzrosła za bardzo i nastąpił samozapłon mieszanki przy niedomkniętym zaworze dolotowym i tzw "strzał". Uszkodzeniu mogły ulec: sam kolektor (pęknięcie), przepływomierz, puszka filtru powietrza, przepustnica i pewnie jeszcze parę detali...
: 07 maja 2009, 17:25
autor: Jamszoł
Przy sttrzale w kolektor ssący - pierwsze co się sypie , to czujnik położenia przepustnicy oraz wszystkie wężyki podciśnieniowe.
Zacznij od sprawdzenia właśnie tych wężyków podciśnieniowych
: 07 maja 2009, 17:31
autor: Blazey
Po pierwsze: autor posta tak podaje informacje, że tylko ze szklanej kuli można wróżyć.
Po drugie:
Patrzyłem pod maske i wszystko wygladało ok
to zakrawa na komedię.
Po trzecie: czy auto nie pali poprawnie tylko na gazie, czy na benzynie też? Ale tą informację i inne też, chyba powinien podać autor sam...
Po czwarte: ja bym zaczął od sprawdzenia przewodów w.n. i cewki. Mi wygląda na pracę tylko na dwóch cylindrach.
: 08 maja 2009, 10:51
autor: Muminek
hejka.
Blazey auto i na gazie i na benzynie tak samo pracuje (nie pale auta nigdy na gazie)
Sprawa stała się dosłownie ZAGADKOWA.
Nie mialem transportu do mechanika więc zmuszony bylem doturlać się jakos o własnych siłach. Odpalilem bryke i na benzynie lewdo bo ledwo kulałem sie. Udalo mi się nawet rozkulać go do 60 na 4 biegu (minimalny gaz). Po 2kilometrach auto zaczelo ożywac. Jechalo pół sekundy dobrze potem znowu mół (10sekund) i tak skakało sobie... Nagle ożyło całkowicie i wszystko działa jak nowe.... Co sie stało ??
AAA Najbardziej zagatkowe jest to że przy 4 biegu 60km/h obrotomież pokazywał 1000 obrotów... A normalnie teraz jest 2000
ps czy takie świece pasują do essiego ??
SWIECA IRYDOWA NGK BPR7EIX
: 08 maja 2009, 12:25
autor: dre$uXR3i
ja bym rozpioł ten dolot powietrza zeby bezposrednio pociagnol powietzre nie z filtra i zobaczyl czy chodzi dobrze ja mialem podobnie i skrzywiła mi sie blaszka przeplywomierza i nie mial skąd powietrza pociagnac:D
: 08 maja 2009, 12:38
autor: WieSiu
Ale skoro obrotomierz zwariował to na pewno coś z elektryka bądź z zapłonem ( cewka)