Strona 1 z 3

inny wentylator chlodnicy

: 26 kwie 2009, 16:23
autor: piter
witam.zepsul mi sie wentylator chlodnicy w escorcie mk7 1,8 16V 115 KM.i czy jak wstawie wentylator chlodnicy od escorta 1,8 turbo diesel lub 1,6 16V to czy sie nic nie stanie?prosze o porady.

: 26 kwie 2009, 17:00
autor: Blazey
Sprawdź po numerach czy to nie te same elementy. Podejrzewam, że to będzie to samo. Bo nie sądzę, by ford rozdrabniał się tak bardzo. Nie ta lata i nie ta klasa samochodu. I nic się nie stanie. W końcu każdy z tych wentylatorów chodzi na 12V i kręci w tą samą stronę.
PS. Czemu piszesz o tym w dziele o olejach?

: 26 kwie 2009, 18:04
autor: piter
no wlasnie nie wiedzialem gdzie o tym napisac.wiec napisalem tutaj.a silnik sie nie zagotuje jak wentylator bedzie od 1,6 16V lub 1,8 turbo diesel?

: 26 kwie 2009, 18:55
autor: Blazey
Jeśli auto ci się gotuje, to nie jest to wina wentylatora. Najpierw sprawdź, jak ci :Jamszoł napisał, termostat. I resztę układu chłodzenia. A wentylator najpewniej może być z innych modeli. Ale on przecież nie chłodzi silnika i nie pracuje cały czas. On tylko WSPOMAGA chłodzenie.
Sprawdzałeś ten wentylator? Jak?

: 26 kwie 2009, 19:36
autor: Jamszoł
Czujnik wentylatora jest na wężu chlodnicy - jeśli termostat zablokował , to silnik się zagotuje a woda/płyn nie pójdzie na chłodnicę bo termostat nie puści a jak nie pójdzie , to czujnik nie załączy wentylatora bo woda zimna.
koniec , kropka - do wymiany termostat - wentylator jest sprawny.

: 26 kwie 2009, 22:17
autor: piter
termostat mam nowy,czujnik temp sprawny sprawdzany na mondeo.i nie jest na wezu tylko nad termostatem zalaczany jest komputerem.sprawdzilem wentylator podlaczajac go na chwile do akumulatora i nie dawal znaku.nawet nie drgnol.

: 26 kwie 2009, 22:23
autor: Jamszoł
piter pisze:termostat mam nowy
piter pisze:sprawdzilem wentylator podlaczajac go na chwile do akumulatora
No to trza było pisać o tym :razz:
Czujnik nie jest załączany komputerem , czujnik naj wyżej coś załącza
Musiał bym obejrzeć jakiegoś 1,8 ale jeśli chodzi o 1,6 a 1,8 to raczej aż tak nie odbiegli konstrukcyjnie.
Na termostacie od góry jest czujnik co podajje impuls do kompa , pod termostatem jest czujnik od zegara na desce rozdzielczej.
popatrz no dobrze czy żeczywiście nie masz czujnika na wężu który idzie od termostatu do chłodnicy - od spodu - od góry prawie go nie widać.
Nonam kupił termostat i po przejechaniu jakiś 100 km , szlak go trafił na szczęście na otwartym.
Więc nie wyrokuj , że jak jest nowy , to jest dobry.
prawdź - odpal silnik i jak się nieco rozgrzeje to sprawdź ręką czy wąź od termostatu do chłodnicy robi się ciepły czy nie - jeśli silnik jest gorący a wąż nie robi się gorący , to termostat do wymiany.
Oczywiście - jeśli sprawdzałes wentylator i na krótko nie chodzi , to jest walniety - chyba , że zapodałeś + a on nie ma masy , bo się wzieła i spsóła wcześniej i przez to nie chodzi.

: 26 kwie 2009, 22:28
autor: piter
nie pisalem o tym bo to wiadomka.czaje swego essa i uklad chlodzenia.tylko prosze o porade czy mi sie nic z motorem nie stanie jak wrzuce inny wentylator.bo podobna te wentylatory od slabszych motorow rowniez sa slabsze i slyszalem ze moze dluzej auto chlodzic.nie wiem czy to prawda no ale nie ma to jak niewiedza

: 26 kwie 2009, 22:31
autor: kupiec
piter pisze:nie pisalem o tym bo to wiadomka
dla ciebie tak a dla nas? ja mam wiedziec że masz nowy termostat a wentylator na krótko podpięty nie działa? kolego takie informacje należy ujawniać na samym początku postu lub całego tematu.

: 26 kwie 2009, 22:44
autor: piter
no to wybaczie mi moja postawe.waz jest cieply czyli termostat sprawny dzis sprawdzalem.u mnie jest tak ze na gorze jest czujnik ktory wlacza wentylator kompem,na srodku jest termostat a na dole czujnik temp wody ktory pokazuje na blacie temp wody.dobrze sprawdzilem wentylator no to wyrok zapadl na wentylator.bylem w sklepie forda i facet tez myslal ze czujnik jest na wezu.ale nie w tej wersji.sprawdzil w kompie budowe calego ukladu chlodzenia i o dziwo u mnie jest inaczej z tym czujnikiem:(

: 26 kwie 2009, 22:51
autor: orion
A może być i wentylator padnięty, ja w orionie tak miałem przełożyłem od innego forda nawet nie wiem jakiego i pasuje, tylko mogą się różnić śmigiełkami, oraz tymi blachami które są od tyłu chłodnicy i przykręcony jest do niej sam wentylator.

piter, aby mieć 100% pewności podepnij go na krótko bezpośrednio z akumulatora.

: 26 kwie 2009, 22:55
autor: piter
ORION pisze:A może być i wentylator padnięty, ja w orionie tak miałem przełożyłem od innego forda nawet nie wiem jakiego i pasuje, tylko mogą się różnić śmigiełkami, oraz tymi blachami które są od tyłu chłodnicy i przykręcony jest do niej sam wentylator.

piter, aby mieć 100% pewności podepnij go na krótko bezpośrednio z akumulatora.
tak ze wlasnie zrobilem i wiem ze jest padniety.nie pisal bym tego tematu gdyby nie to ze na allegro nie ma wentylatora tego co ja mam.tzn jest jeden ale jak zadzwonilem do goscia to powiedzial ze nie jest pewien czy to napewno 1,8 16V

: 26 kwie 2009, 22:57
autor: Jamszoł
Sprawdzałeś , czy masa dochodzi do wentylatora ?

: 26 kwie 2009, 23:00
autor: piter
Jamszoł pisze:Sprawdzałeś , czy masa dochodzi do wentylatora ?
tak wiem ajk to sie robi.to wentylator.nawet nie drgnol

: 26 kwie 2009, 23:05
autor: Blazey
Ale w czym problem? Wystarczy sprawdzić, czy te wiatraki mają takie same numery katalogowe i po sprawie. I nie widzę problemu z montażem wiatraka od wersji 1.6 do tego silnika. Jestem przekonany, że są takie same. A nawet jeśli jest trochę mniejszy, to nie ma to jakiegoś strasznego znaczenia. Przecież ten wentylator to nie jest podstawa układu chłodzenia i nie chodzi cały czas. A jak już się załączy, to i tak będzie dmuchał. I czy to taka straszna tragedia, że nie będzie pracował 3 minuty, tylko 5?