witam
noszę się z zamiarem zmiany wentylatora chłodnicy bo mój "rzęzi" - czyli jak się włącza to chodzi jak traktor i wydaje dziwne dzwięki. Przeczytałem dużo tematów o wentylatorach i mam pytanie. Mój wentylator ma numer 92ab-8146D k2612a i jest w metalowej obudowie i ma włącznik 2 pinowy ( dwa kable we wtyczce w wentylatorze). Sam wiatrak bardzo malutki i ma małe śmigiełka ( na dole znalazłem taki na allegro). Z tego co widzę wiatraki będą psaować jeśli chodzi mocowanie a co jeśli ja kupię 4 pinowy a mam 2 pinową wtyczkę? czy to będzie psaowąc czy można to jakoś rozwiązać? i jeszcze czy z diesla 1.8 wiatrak nada się do mnie.
mój wentylator
czy nie lepszy będzie taki - większe śmigła większy podmuch
inny wentylator chlodnicy
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Arcadio, ten 4 pinowy jest od wersji z klima i jak na moje to potrafi on sie szybciej krecic wiec mysle ze warto takiego wziąć. Jak dobrze pamietam,to ta 4 pinowa wtyczka rozdziela sie na rezystor wentylatora chlodnicy i na kable bez rezystora i byc moze jest jeszcze jedna tym razem 2 pinowa wtyczka. Mysle ze taki bedzie jak najbardziej ok. Najwazniejsze co musisz szukac, to aby wymiarami pasowal do Twojej chlodnicy (obudowa ma pasowac). No i popatrz tez ile tam masz jeszcze miejsca na jakis wiekszy wentylator,bo jak jest sporo,to czemu by takiego nie zalozyc
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Arcadio
- Posty: 2785
- Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1995
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
witam
zakupiłem wentylator który ma wtyczkę 4 pinową. Dwa kable do tej wtyczki idą z wentylatora i dwa z termowłącznika. Mój stary wentylator ma 2 kable bez termowłącznika. Czy pominąć termowłącznik i zlutować kable co idą do wentylatora ( inne wtyczki)?
Czyżby mój to ta wersja co z komputera daje sygnał do włączenia wentylatora? i działa bez termowłącznika ?
zakupiłem wentylator który ma wtyczkę 4 pinową. Dwa kable do tej wtyczki idą z wentylatora i dwa z termowłącznika. Mój stary wentylator ma 2 kable bez termowłącznika. Czy pominąć termowłącznik i zlutować kable co idą do wentylatora ( inne wtyczki)?
Czyżby mój to ta wersja co z komputera daje sygnał do włączenia wentylatora? i działa bez termowłącznika ?
Escort Cabrio RS
- Arcadio
- Posty: 2785
- Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1995
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dostałem radę żeby wywalić termowłącznik, odciąć moją wtyczkę i zlutować kabelki po uprzednim sprawdzeniu który plus i minus bo mają inne kolory. W izolacji do mojej starej wtyczki do wentka idzie też cieniutki niebieski kabelek , który jest przerwany i zawinięty - do czego on może być?
Escort Cabrio RS