Strona 1 z 1

Zbieżność a opony

: 16 kwie 2009, 00:09
autor: Gelo-LBN
Pytanie moje dotyczy ustawienia zbieżności

Auto trochę ściąga mi w prawo, a przy skręcaniu piszczą opony.

W tym tygodniu wybieram się na przegląd zawieszenia i jeśli będzie ok, to na zbieżność.

I tu pojawia się pytanie:

Obecnie mam opony zimówki, ale pod koniec miesiąca (po wypłacie) kupuje letnie, czy zbieżność ustawiać teraz, czy po wymianie opon??

Druga sprawa, to w przyszłym tygodniu kończy mi się przegląd, czy jak zbieżność będzie zła, to może mi dowodu nie podbić?

: 16 kwie 2009, 00:15
autor: kupiec
Gelo-LBN pisze:Obecnie mam zimówki, ale pod koniec miesiąca (po wypłacie) kupuje letnie, czy zbieżność ustawiać teraz, czy po wymianie opon??
wg mnie bez problemu bo opona nie ma nic wspólnego z ustawianiem zbiezności
Gelo-LBN pisze:Druga sprawa, to w przyszłym tygodniu kończy mi się przegląd, czy jak zbieżność będzie zła, to może mi dowodu nie podbić?
wg mnie jak zobaczy "na oko" że koła patrzą jakby zeza miały lub opony będą zjechane tylko z jednej strony to może się doczepić.

: 16 kwie 2009, 01:09
autor: Rob
Gelo-LBN pisze:a przy skręcaniu piszczą opony.
rozumiem że przy normalnym skrecaniu ;) tj z normalnych prędkości ;) a nie z 70 w zakręt 90 stopni :mrgreen: ... Jeśli piszczą przy normalnym to zbierznośc do ustawienia , ale pamietaj że zawiecha musi by OK

: 16 kwie 2009, 06:31
autor: morgon
Gelo-LBN pisze:Obecnie mam opony zimówki, ale pod koniec miesiąca (po wypłacie) kupuje letnie, czy zbieżność ustawiać teraz, czy po wymianie opon??
kupiec pisze:wg mnie bez problemu bo opona nie ma nic wspólnego z ustawianiem zbiezności
Owszem, nie ma tylko pod koniec miesiąca przy braku zbieżności z zimówek może już nic nie być

: 16 kwie 2009, 06:34
autor: neosystem
ja kiedyś tam robiłem zbieżność i na zimówkach mi też ściągało w prawo, jak tylko opony zmieniłem na letnie nagle zaczął śmigać na prosto... ale u mnie przypadek taki że to jednak wina opon lub felg...
morgon pisze:Owszem, nie ma tylko pod koniec miesiąca przy braku zbieżności z zimówek może już nic nie być
pewno już długo jeździ na tych kapciach, więc 2tyg. mu jeszcze nie zaszkodzi, jak będą się miały zjechać to i tak się stanie.

Ja osobiście polecam ustawić po wymianie na letnie...

: 17 kwie 2009, 14:57
autor: Gelo-LBN
Rob pisze:
Gelo-LBN pisze:a przy skręcaniu piszczą opony.
rozumiem że przy normalnym skrecaniu ;) tj z normalnych prędkości ;) a nie z 70 w zakręt 90 stopni :mrgreen: ... Jeśli piszczą przy normalnym to zbierznośc do ustawienia , ale pamietaj że zawiecha musi by OK
Piszczą przy normalnej prędkości, nawet ledwo po ruszeniu jak wchodzę w zakręt, głównie jak skręcam w lewo.

Co do zawiechy, to tylko przód, czy całość musi być 100% sprawna, bo szykuje się też na wymianę tulei tylnej belki, bo tył mi się tłucze, ale to dopiero w przyszłym miesiącu

A tak przy okazji, to jakie elementy zawieszenia lepiej sprawdzić i ewentualnie wymienić przed ustawianiem zbieżności?

A co do zimówek, to i tak te z przodu idą na śmietnik, następnego sezonu i tak by już ze względu na bieżnik nie polatały, a do tego zewnętrzna strona lewej przedniej jest troche ścięta

: 17 kwie 2009, 15:32
autor: ludi45
A tak przy okazji, to jakie elementy zawieszenia lepiej sprawdzić i ewentualnie wymienić przed ustawianiem zbieżności?

Laczniki stabilizatora i koncowki drazka kierowniczego,chyba ze masz tez drazki rozlatane...

: 17 kwie 2009, 15:43
autor: Yagr
ludi45 pisze:A tak przy okazji, to jakie elementy zawieszenia lepiej sprawdzić i ewentualnie wymienić przed ustawianiem zbieżności?

Laczniki stabilizatora i koncowki drazka kierowniczego,chyba ze masz tez drazki rozlatane...
łączniki nic do zbieżności nie mają co innego końcówki drążka, wypada jeszcze sprawdzić wahacze, ewentualnie luzy na łożyskach

: 17 kwie 2009, 16:55
autor: Jamszoł
Yagroski dobrze prawi - drążek kierowniczy , wahacze łożyska.
Łączniki możesz całkowicie zdemontować i robić zbierzność.
Gelo-LBN pisze:Piszczą przy normalnej prędkości
Gelo-LBN pisze:głównie jak skręcam w lewo.
prawe koło zbyt dużo patrzy do środka - podejrzewam , że prawy wahacz - przednia poducha jest do wymiany .

: 17 kwie 2009, 23:04
autor: Rob
Gelo-LBN pisze:Co do zawiechy, to tylko przód, czy całość musi być 100% sprawna, bo szykuje się też na wymianę tulei tylnej belki, bo tył mi się tłucze, ale to dopiero w przyszłym miesiącu
Koledzy juz wszystko napisali .. ja dodam tylko że robisz przód na tyle się zbierzności nie ustawia . Jeśli z tyłu coś nie tak jest to albo belka albo punkty mocowań do nadwozia ..

: 19 kwie 2009, 21:36
autor: Ven
Ja słyszałem już od nie jednego mechanika - diagnosty że po każdej zmianie felg/opon (letnie na zimowe i odwrotnie) trzeba robić geometrie (sprawdzic i ustawic jesli trzeba) , ale wczesniej trzeba oczywiscie kola wywazyc.

Ja jeszcze tego nie zrobilem gdyz mam tuleje wahacza do wymiany, jak wymienie to dopiero wtedy ustawie geometrie, wczesniej nie ma sensu.

Tyle odemnie :)

: 19 kwie 2009, 22:40
autor: Jamszoł
Ven, pierwsze o tym słysze - może tak ci mówili , żeby kase zarobić ?
Wyważenie kół - tak zawsze , nawet jak macie całe koła i tylko je podmieniacie.