Strona 1 z 2
Dziwny dymek
: 23 mar 2009, 22:07
autor: dziku
Mam taki problem. Dziś jak sobie jechałem spokojnie nagle z kolumny kierownicy - z okolic przycisku świateł awaryjnych zaczął wydostawać się siwy dymek. Czuć było jakąś spaleniznę. Ktoś wie jaki może być powód i co mogło się stać? Nadmienię przy tym - nie wiem czy to ma coś wspólnego ale padło w tym samym momencie co pojawił się dymek - przestały działać wycieraczki. Tzn. działa impuls i najszybszy bieg. Reszta umarła... Co z tym robić?

: 23 mar 2009, 22:14
autor: kupiec
w moim Mk4 to samo było i sfajczył się zespolony

: 23 mar 2009, 22:17
autor: ELpYndoL
dziku, czympredzej zdejmij obudowe kolumny kierownicy i tam zajzyj bo jak byłdymek to było jakies zwarcie

nie dopusc do tego by ci sie Essi spalił

: 23 mar 2009, 22:19
autor: kupiec
widzisz Yanku jak to jest. przychodzi ktoś zadaje pytanie i odchodzi a jutro sprawdzi co kto napisał a furka może fruuuu z dymkiem iść. jak pisałem posta to dziku już wylogował się.
: 23 mar 2009, 22:32
autor: Jamszoł
wielu takich jest co nie czeka na odpowiedź - niektórym na PW pisałem , żeby zaczekali trochę po zadaniu pytania - ale wciąż tacy są na forum
dziku, zespolony do regeneracji lub do wymiany
: 23 mar 2009, 22:55
autor: dziku
Spokojnie, spokojnie. Wszystko przeczytałem. Sytuacja miała miejsce około godziny 13 dzisiaj. Po fakcie odczekałem kilkanaście minut w aucie - wszystko było w porządku. Po kilku godzinach = po pracy wsiadłem i wszystko również było ok. Wygląda wiec na to że coś się spaliło i tyle. Pytanie tylko co to jest na 100% i ile to będzie kosztować?
EDIT: Jak rozmontować kolumnę kierownicy?

: 24 mar 2009, 00:33
autor: kupiec
: 24 mar 2009, 01:08
autor: Blazey
Jeśli to przydymił się wyłącznik awaryjnych, to niedobrze, bo tam jest napięcie cały czas - pozostawienie grozi pożarem.
Na reszcie wyłączników w zespolonym napięcie występuje tylko po stacyjce. Po wyłączeniu zapłonu problemu w zasadzie nie ma.
Czy jak się zaczęło dymić, to wycieraczki pracowały? Bo wypalenie wyłącznika wycieraczek może mieć przyczynę gdzie indziej: zatarty mechanizm wycieraczek i zwiększony pobór prądu lub uszkodzenie silnika. Radził bym sprawdzić jakie tam płyną prądy.
Jeśli przypaliły się styki to można wyczyścić i powinno chodzić przez jakiś czas. Ale jeśli przytopił się plastik i nastąpiły jakieś niekształcenia, to wyłącznik do wymiany.
: 24 mar 2009, 01:15
autor: Adaś
dziku, jak dostać się do zespolonego to chyba było na forum a jak nie to napiszę jeszcze raz dla pewności

Odkręcasz obudowe od góry i od dołu torxem (nie pamietam dokladnie jakim), zdejmujesz plastiki, odkrecasz zespolony i masz go w reku
Przykładowy przełącznik zespolony
http://moto.allegro.pl/item578131268_pr ... erwal.html
: 24 mar 2009, 11:37
autor: dziku
Byłem dziś u elektryka. Powiedział że na 100% to przełącznik zespolony. Powiedział też że nie ma sensu go regenerować tylko trzeba kupić nowy. A nowy 280 zł
Jako że z tym można jeździć to dopóki nie zdobędę funduszy wycieraczek nie będzie

: 24 mar 2009, 11:54
autor: kupiec
: 24 mar 2009, 12:04
autor: Rob
dziku pisze:A nowy 280 zł
ja kupowałem firmy Febi i .... działa .
a tu masz taniej
http://moto.allegro.pl/item575653826_wl ... orion.html
: 24 mar 2009, 12:20
autor: cidzej
Rob pisze:ja kupowałem firmy Febi i .... działa .
bo prawdopodobnie, podobnie jak i wiele innych podzespolow w escorcie (np. pompka spryskiwacza), producentem oryginalnego przelacznika jest Febi, tylko są na nich tłoczone oznakowania Forda/Motorcrafta
: 24 mar 2009, 20:16
autor: WieSiu
Dziku,jak nic sie nie potopilo plastikowego to moge Ci ktoregos dnia naprawic.akurat nie mam za duzo do roboty i chetnie Ci pomoge.zapewne da sie naprawic,w swoim starym escorcie tez robilem reanimacje ale od strony swiatel.poza tym mam drugi przelacznik w domu i jak cos to z jego czesci skorzystam
: 24 mar 2009, 22:21
autor: dziku
Tylko że - jeśli dobrze widzę - ten nie zapasuje do mojej wersji wyposażenia. Normalny byłby tańszy. Ale do wersji GHIA tyle kosztuje i jest na zamówienie.
WieSiu pisze:Dziku,jak nic sie nie potopilo plastikowego to moge Ci ktoregos dnia naprawic.akurat nie mam za duzo do roboty i chetnie Ci pomoge.zapewne da sie naprawic,w swoim starym escorcie tez robilem reanimacje ale od strony swiatel.poza tym mam drugi przelacznik w domu i jak cos to z jego czesci skorzystam
Żona mnie zmusiła i kupiłem nowy. Mianowicie taki:
http://allegro.pl/item578131268_przelac ... erwal.html
I chyba rzeczywiście to okazja
A co do naprawy starego - nie wiem czy to się da. A to z tego powodu że gdy leciał dymek właśnie był swąd palonego plastiku. Ale w razie czego - jak już wymienię ten stary na nowy - to jakoś się zgadamy i może coś poczarujesz ze starym. W razie czego będę miał zapas albo popchnę dalej
EDIT:
Chyba rzeczywiście nie tak drogo zapłaciłem skoro:
http://ford.sklep.pl/pl,product,320895, ... em,oe.html 