Strona 1 z 3
dławi sie i dusi jak mokro
: 12 mar 2009, 21:57
autor: pablomoc
witam,
mam następujący problem, jak jest ciepło (sucho) to samochód chodzi normalnie ale jak jest mokro i zimno to go dusi, wciskam gaz do połowy zero reakcji lub dławi, do oporu przyspiesza normalnie, czasem nawet jak wcisne do oporu to nie ma reakcji, strzeli i dopiero przyspiesza. Były wymieniane kable i świece w grudniu (motorcraft), w czerwcu filtr paliwa. Jak jest ciepło i sucho to jedzie jak bolid a jak mokro to masakra, 50% mocy, w czym może być problem ?
: 12 mar 2009, 22:01
autor: Jamszoł
Przewody WN
Albo te nowe są walnięte , albo źle założone.
: 12 mar 2009, 22:42
autor: pablomoc
ale z kąd wpływ pogody na jazde autem, przewody i świece wymieniał mechanik, na poprzednich kablach był podobny problem, sprawdzic sprawdze ale wątpie żeby to było to
: 12 mar 2009, 22:46
autor: Jamszoł
pablomoc pisze:ale z kąd wpływ pogody na jazde autem
Bo jak jest wilgotno , to między przewodami WN skaczą iskry
Ale jak było to już wcześniej to trzeba szukać gdzie indziej- zobacz wtyczkę przy czujniku położenia przepustnicy a także całe przewody dochodzące do czujnika
: 12 mar 2009, 22:47
autor: Adaś
ja stawiam na moduł zapłonowy. Nie wiem jak w 1.6 ale w 1.3 był nisko umieszczony i coś u mnie w nim dupło i wilgoci łapał. Wymieniłem i gitara.
a pozatym...
CZY TEN TEMAT NIE KWALIFIKUJE SIĘ DO JEDNEGO Z CYKLU "SZARPIE I MULI"?
: 12 mar 2009, 22:48
autor: Jamszoł
Tak

można go tam wstawić
: 13 mar 2009, 00:29
autor: Pexu
Sprawdź kopułkę aparatu zapłonowego, czy tam się pod nią nie dostaje wilgoć...
: 13 mar 2009, 00:43
autor: pablomoc
ta kopułka czy moduł zapłonowy... gdzie to znaleźć i na co dokładnie zwrócic uwage? przepustnice tez obejrze
: 13 mar 2009, 01:50
autor: nonam
Kopułke masz na końcu kabli WN

Z jednej strony świece, a z drugiej kopułka aparatu zapłonowego. Jak na mój gust to na pewno będzie coś z zapłonem, tak jak mówią koledzy, kopułka aparatu zapłonowego, paluch rozdzielacza zapłonu albo moduł

Ewentualnie przy gorszym scenariuszu cewka
: 13 mar 2009, 07:57
autor: cidzej
nonam pisze:paluch rozdzielacza zapłonu
pokazcie mi to w escorcie 1.6 zetec z 1998 roku

: 13 mar 2009, 13:15
autor: nonam
cidzej, możliwe, że go tam nie ma, nie rozbierałem tego i nie wiem jak wygląda w środku pod kopułką

Przepraszam za błąd

: 13 mar 2009, 18:00
autor: Jamszoł
pablomoc pisze:ta kopułka czy moduł zapłonowy... gdzie to znaleźć i na co dokładnie zwrócic uwage?
Zastosuj metodę jaką podał Ci Mati - gdzie masz świece to chyba wiesz po drugiej stronie przewodów WN masz moduł - tam przy wyjściu z modułu , jeśli masz wilgoć a nie masz zanezpieczonych wyjść specjalnym silikonem , mogą przeskakiwać iskry między gumami od kabli WN.
Zrób tak - jak będzie wilgotno , ciemno - podnieś maskę odpal silnik i po ciemku popatrz - jeśli iskry przeskakują to będzie je widać.
Przy zimnym silniku - bo jak jeżdziłeś , to wilgoci tam nie ma.
: 15 mar 2009, 23:11
autor: pablomoc
za oknem deszcz leje juz od pewnego czasu, wychodze podnosze maske odpalam i ciemno, nic nie iskrzy, gdzie szukać przyczyny dalej ?
a po odpaleniu na luzie dławiło go troche i nierówno pracowała aż zgasł po paru sekundach
: 15 mar 2009, 23:16
autor: Jamszoł
Zrób jeszcze restart kompa i zobaczymy co dalej.
: 17 mar 2009, 22:34
autor: pablomoc
sory ale jeszcze jedno głupie pytanie, który przewód odpiąć zeby zresetowac od aku ? stojąc z przodu auta ten z prawej czy z lewej ?