jakie Żarówki do licznika????
Moderator: Moderatorzy
jakie Żarówki do licznika????
chcialabym wymienic zarowki w liczniku bo mam zwykle podswietlenie orginalne a na allegro sa tzw. zamienniki i zastanawiam sie nad kupnem... ile w essim jest zarowek w liczniku???czy to sa R5??? ja mam z 1996roku moj licznik na zdjeciu i czy ktos ma namiar na biale tarcze do tego licznika???
białe tarcze były gdzieś na forum wrzucone,
tak są zwykłe R5 2 szt - oświetlenie
zegary w eskorcie są oświetlane od góry a nie od spodu
na twoim miejscu poszukał bym licznika z białymi zegarami no chyba ze chcesz się pobawić
oryginalne podświetlenie jest zielone daje to taka zielona płytka umieszczona w liczniku
tak są zwykłe R5 2 szt - oświetlenie
zegary w eskorcie są oświetlane od góry a nie od spodu
na twoim miejscu poszukał bym licznika z białymi zegarami no chyba ze chcesz się pobawić
oryginalne podświetlenie jest zielone daje to taka zielona płytka umieszczona w liczniku
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Grażynko, a wystarczyło trochę poszukać:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=4946
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... B3e+zegary
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=4946
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... B3e+zegary
[quote="simo"]
zegary w eskorcie są oświetlane od góry a nie od spodu/quote]
tzn nie wiem jak jest w MMKVII ale u mnie w VI tarcze możan było spokojnie podświetlić od dołu gdyż, caly licznik podśiwtlony jest od przodu od góry, ale wiem i to sprawdzilem bo jak wylączylem te żarówki z góry to widac było że tarcze są też podświetlane od dołu, przez o ile sie nie myle 4 żarówki, nie wiem czy wszystkei roginalne tarcze są robione tak że przepuszczaja światło od dolu, bo moje zegary z cabrio nie dawały takiego efektu
zegary w eskorcie są oświetlane od góry a nie od spodu/quote]
tzn nie wiem jak jest w MMKVII ale u mnie w VI tarcze możan było spokojnie podświetlić od dołu gdyż, caly licznik podśiwtlony jest od przodu od góry, ale wiem i to sprawdzilem bo jak wylączylem te żarówki z góry to widac było że tarcze są też podświetlane od dołu, przez o ile sie nie myle 4 żarówki, nie wiem czy wszystkei roginalne tarcze są robione tak że przepuszczaja światło od dolu, bo moje zegary z cabrio nie dawały takiego efektu
Nie radzę wstawiać zamiast oryginalnych żarówek żadnych diodowych zamienników. Wprawdzie światła więcej ale diody nie dają tak równomiernie rozproszonego światła i licznik będzie oświetlony w plamy.
Oczywiście jest wiele wersji modyfikacji:
- podświetlenie tarcz od spodu (dobrze dodatć do tego "świecące" wskazówki,
- wymiana tarcz na białe,
- wymiana tarcz na indyglo (tarcze które same emitują światło po podaniu napięcia przez specjalny moduł (inwerter)
Oczywiście jest wiele wersji modyfikacji:
- podświetlenie tarcz od spodu (dobrze dodatć do tego "świecące" wskazówki,
- wymiana tarcz na białe,
- wymiana tarcz na indyglo (tarcze które same emitują światło po podaniu napięcia przez specjalny moduł (inwerter)
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A jak się ma włączone światełka i w tedy odpalamy silnik , to jak alternator trzepnie z gróbej rury , to diody mogą się posypać prędzej niż żarówki.Blazey pisze:Wprawdzie światła więcej ale diody nie dają tak równomiernie rozproszonego światła i licznik będzie oświetlony w plamy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zależy jakie diody się stosuje. Jest prosty patent na lepsze rozproszenie światła z diód - trzeba je zmatowić drobnym papierkiem ściernymBlazey pisze:Nie radzę wstawiać zamiast oryginalnych żarówek żadnych diodowych zamienników. Wprawdzie światła więcej ale diody nie dają tak równomiernie rozproszonego światła i licznik będzie oświetlony w plamy.
A na "trzepnięcie z alternatora" też jest sposób - stabilizator
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
O papierze ściernym wiem - stary sprawdzony patent. Można też zastosować diody, które są do kpienia jako... światełka choinkowe. One też często mają rozpraszający światło kształt.
Zamiast stabilizatora to lepiej dorobić mały regulator PWM na układzie 555 i mieć pełną regulację jasności. Kilka elementów elektronicznych. Do kupienia nawet jako zestaw do montażu, tzw. kit.
Zamiast stabilizatora to lepiej dorobić mały regulator PWM na układzie 555 i mieć pełną regulację jasności. Kilka elementów elektronicznych. Do kupienia nawet jako zestaw do montażu, tzw. kit.
POMOCY!!!!
mam ogromny problem z zarowkami od licznika chodzi o te 2 do góry poczatkowo swiecila jedna a teraz juz zadna dzis szukalam po sklepach i nie maja takiech nawet na stacji paliw patrzylam i nic... jak przylozylam inna to swieci czyli prad jest ale nie ma jak jej przymocowac musze miec takie jak orginalne... gdzie je moge kupic??? i jak sie nazywaja???