Poprawa układu ładowania w escorcie
: 22 lut 2009, 02:10
Opis małego udogodnienia, które wykonałem w swoim aucie.
Połączenie alternator - akumulator w escorcie wygląda tak samo, jak w maluchu: z alternatora do rozrusznika dość cienkim przewodem, z rozrusznika dopiero do akumulatora głównym przewodem prądowym. Jest to dodatkowe połączenie na drodze alternator - akumulator. Jest ono dość mocno narażone na korozję i także dość mocno jej ulega. W swoim aucie miałem taki problem, że na klemach akumulatora w czasie pracy silnika miałem 13.6 V bez obciążenia (wszystkie odbiorniki prądu, prócz pracującego silnika, wyłączone), do 13.2 V przy włączonych światłach. Pomiar napięcia na zaciskach alternatora dał wynik 14.3 i 14.1 V. Czyli sporo więcej. Dlatego też wykonałem nowe połączenie - prosto z alternatora do akumulatora. Użyłem do tego przewodu 10 mm kwadrat (pole przekroju). Użyłem przewodu do zastosowań car audio. Z dwóch powodów - miałem akurat odpowiedni kawałek
(poniżej dwóch metrów), oraz przewód ten jest bardzo elastyczny i łatwo daje się układać. Stare połączenie pozostawiłem, ale to z powodu "lenistwa" - nie chciało mi się izolować ani obcinać luźnych końcówek. Końcówki oczkowe na nowym przewodzie porządnie zacisnąłem, a następnie zalutowałem. Po wykonaniu nowego połączenia napięcie na akumulatorze wzrosło do 14.1V po obciążeniu wszystkimi światłami pojazdu. Zniknęły też problemy z utrudnionym rozruchem - mam teraz w pełni doładowany akumulator.
Połączenie alternator - akumulator w escorcie wygląda tak samo, jak w maluchu: z alternatora do rozrusznika dość cienkim przewodem, z rozrusznika dopiero do akumulatora głównym przewodem prądowym. Jest to dodatkowe połączenie na drodze alternator - akumulator. Jest ono dość mocno narażone na korozję i także dość mocno jej ulega. W swoim aucie miałem taki problem, że na klemach akumulatora w czasie pracy silnika miałem 13.6 V bez obciążenia (wszystkie odbiorniki prądu, prócz pracującego silnika, wyłączone), do 13.2 V przy włączonych światłach. Pomiar napięcia na zaciskach alternatora dał wynik 14.3 i 14.1 V. Czyli sporo więcej. Dlatego też wykonałem nowe połączenie - prosto z alternatora do akumulatora. Użyłem do tego przewodu 10 mm kwadrat (pole przekroju). Użyłem przewodu do zastosowań car audio. Z dwóch powodów - miałem akurat odpowiedni kawałek
