Strona 1 z 1

TD Escort [MK7] '98 - brak kopa, osłabł

: 20 lut 2009, 16:18
autor: janko
Witam wszystkich na poczatku.
Pojawiłem się tu gdyż mam problem ze swoim silnikiem, dotychczas sledziłem to co się dzieje na forum, niestey bede musiał zapytac. Mam 1.8 TD Endura DE w Escorcie. Dokladnie to: Ford Escort w wersji TD 90KM rocznik 1998. Jak to w bajce bywa samochód spisywał się wyśmienicie przez jakieś 2,5 miesiąca (5tyś. km)po kupieniu, niestety poźniej osłabł. Wyprzedzanie na 5-tym biegu było prawie niemożliwe, nie miał przyspieszenia ani zrywu. Zniknęło charakterystyczne uderzenie mocy przy przyspieszaniu (ok. 2300 obr/min) po ktorym silnik rwał do przodu. Zanim to się stało czasami pojawiały się (występuje także teraz) lekkie szarpanie (jakby brakowało paliwa) przy jezdzie ze stałą prędkościa (przy małym obciążeniu) na 4 biegu (ok. 70km/h) przy obrotach ok. 2300 od których była odczuwalna moc silnika. Szarpanie obecnie wystepuje tez na nizszych biegach przy tej samej predkosci obrotowej. Samochodem bez problemu można osiągnąc 170km/h.
Zacząłem szukac usterki: wymienione wszystkie filtry, tankowałem na stacjach raczej firmowych obecnie tankuje tylko paliwa premium, oczyszczony intercooler i turbina (ona pompuje, prawie jak nowa chyba cos ok. 0,75-0,78 bara), wyregulowane zawory, booster sprawdzony w serwisie pompiarskim i jest ok, w układzie zasilania powietrzem brak nieszczelności (byl rozkrecany caly i cisnienie sie trzyma), EGR sprawny, zawór zmiany kąta wyprzedzenia cyka i nie cieknie. Jedynie sygnał z przepływomierza podaje mniejsze napięcie na wyjściu niż powinien wskazywac (3,3V zamiast chyba 4,8V przy przygazowaniu - informację uzyskał serwis z jakiejś instrukcji dotyczącej sprawdzania silnika).
Silnik nie dymił ani dalej nie dymi (jedynie po odpaleniu), odpala bezproblemowo. Obecnie pali jakby troche wiecej (ale jezdze obecnie głównie w miescie).Brak falowania obrotów na biegu jałowym, nie wskakuje sam na wysokie obroty. Sprzęgło się nie ślizga.
Pytanie do forum: czy ktoś miał podobne objawy lub domyśla się usterki? Z analizowanych przypadkow nie udalo mi się znaleźc podobnego.
Z góry dzieki za pomoc.

: 20 lut 2009, 16:44
autor: ludi45
ja mam takie same objawy.tylko ze u mnie mechanicy powiedzieli ze to zawor egr.dzisaj przyszla mi paczka z tym czujnikiem z usmiechem na twarzy polecialem go zamontowac i dupa autko zachowuje sie tak jak wczescniej aa pojechalem do nich a oni powiedzieli ze moze tzreba blad skasoawc :-|

: 21 lut 2009, 14:54
autor: Tigerbart
Pompa paliwa? :idea:

: 23 lut 2009, 08:40
autor: janko
Pompiarz powiedzial, ze pompa na 95% sprawna bo nie ma problemow z opdaleniem ani jazda z duza predkoscia, wiec uznal ze szkoda ja babeszyc i grzebac przy niej bo jeszcze sie okaze ze cos innego nawali.

Moze zna ktos jakis warsztat w 3-city ktory potrafilby to zdiagnozowac (a nie uczyc sie na moim silniku jak to dotychczas bylo) ewentualnie ktos sam grzebie przy takich silnikach?

: 23 lut 2009, 22:12
autor: Tigerbart
Gdynia ul> Kalksztajnów 14. Rozmawiać tylko z szefem (facet w długich włosach).

: 24 lut 2009, 08:49
autor: janko
Tigerbart pisze:Gdynia ul> Kalksztajnów 14. Rozmawiać tylko z szefem (facet w długich włosach).
Masz odpowiedz na PW