Strona 1 z 2

Pytania o: filtr paliwa oraz rozrząd

: 06 lut 2009, 12:40
autor: sailor9
Witam
Po silnych styczniowych mrozach mój staruszek odmówił posłuszeństwa (kręci, nie pali).
Chciałbym sprawdzić filtr paliwa, ale nie wiem, gdzie go szukać. Mam mkV 1.6 gaźnik sterowany elektronicznie. Swego czasu, gdy chciałem wymienić filtr paliwa, gość ze sklepu motoryzacyjnego popatrzył pod maskę i stwierdził, że ten typ nie ma filtra paliwa. To możliwe? Może jest przy zbiorniku, albo wewnątrz pompy paliwa?
Druga sprawa, to jakie są objawy po przeskoczeniu paska rozrządu? Odpalałem escorta "na hol" (z 2 i 3 biegu). Z wielkim trudem odpalił, ale praca silnika była nieciekawa - brak mocy i gasł przy obrotach poniżej 2000. Przejechałem tak ok. 60 km. Zgasł parę razy przy przystawaniu na światłach i po długim kręceniu z wciśniętym pedałem gazu jakoś odpalał. Przy czym przy mocniejszym przygazowaniu było słychać mocne strzelanie pod maską.
Uff, rozpisałem się. Może ktoś jednak przeczyta i podsunie jakąś radę.
Pozdrawiam
Piotr

: 06 lut 2009, 12:52
autor: yezozwierz
filtr paliwa wydaje mi się że znajdziesz jak wejdziesz pod autem na grodzi między silnikiem a kabiną. na tej tylnej ścianie na środku, nad maglownicą. a co do rozrządu się nie wypowiadam bo niestety na tym się nie znam.

: 06 lut 2009, 13:01
autor: Yagr
filtr paliwa wydaje mi się że znajdziesz jak wejdziesz pod autem na grodzi między silnikiem a kabiną. na tej tylnej ścianie na środku, nad maglownicą.
nie w gaźniku
tam są chyba tylko filtry siatkowe w pompie i samym gaźniku.

: 06 lut 2009, 13:14
autor: sailor9
Yagr pisze:nie w gaźniku
tam są chyba tylko filtry siatkowe w pompie i samym gaźniku.
No właśnie. Czyli trzeba bawić się w rozbieranie pompy i/lub gaźnika? Podejrzewam, że bez mechanika się nie obejdzie. Ja nie mam warunków i doświadczenia do tego typu zadań. Poza tym nie wiadomo, co tak naprawdę jest przyczyną nieodpalania...
Zna ktoś może w Olsztynie solidnego mechanika od Fordów?

: 06 lut 2009, 13:15
autor: Pexu
Ja w MK4 miałem filterek przed pompą paliwa i gaźnikiem. Ale to był uniwersalny, sztukowany przeze mnie bo normalnie Paździoch takowego nie posiadał...

: 06 lut 2009, 13:19
autor: bielu
nie musisz sie bawic w zadne rozbieranie pompy paliwa i ani nic z tych rzeczy..filtr paliwa znajduje w okolicach filtru oleju...wyglada on mniej wiecej tak -()- jest to taka puszka która ma wejscie i wyjscie..zeby go rozebrac musisz sciągnąć takie pracujące plastiki które jak nie były dawno ruszane cholernie ciezko bedzie ci zdjąć..ale musisz uwazac zeby ich nie polamac..jesli masz mozliwosc skorzystania z kanału to właź pod samochód i szukaj..ja u siebie wymienilem wszystkie filtry sam i nie jest to trudna rzecz...jedyne na co musisz uwazac to przed dobieraniem sie do filtra nie przekrecac kluczyka zeby nie tworzyc ciśnienia w przewodach...jesli odczekasz odpowieni momen 5-10 min spokojnie mozesz to rozłożyć i nie powinienes sie wcale pochalapac...

: 06 lut 2009, 13:23
autor: sailor9
bielu pisze:..filtr paliwa znajduje w okolicach filtru oleju...wyglada on mniej wiecej tak -()-
Hmm, wydaje mi się, że u mnie jednak go nie ma. Ale przyjrzę się jeszcze raz dokładnie w tym miejscu, które wskazałeś.

: 06 lut 2009, 13:25
autor: bielu
musi byc na pewno bo 1.6 nie rozni sie niczym od 1.4 bo to jest w zasadzie to samo pod warunkiem ze masz 8v na monowtrsyku...poszukaj dobrze bo filtr musi byc...moze byc brudny ale musi byc w tamtych okolicacah na pewno..teraz spadam do pracy ale jak wroce albo jutro i bedziesz mial pytania to postaram sie pomoc jak bede umial

: 06 lut 2009, 13:26
autor: bielu
aaaa i o ile dobrze pamietam on złapany taką metalową obejmą...może po tym uda sie go szybciej rozpoznac

: 06 lut 2009, 13:30
autor: sailor9
bielu pisze:musi byc na pewno bo 1.6 nie rozni sie niczym od 1.4 bo to jest w zasadzie to samo pod warunkiem ze masz 8v na monowtrsyku...poszukaj dobrze bo filtr musi byc...moze byc brudny ale musi byc w tamtych okolicacah na pewno..teraz spadam do pracy ale jak wroce albo jutro i bedziesz mial pytania to postaram sie pomoc jak bede umial
Dzięki za ofertę pomocy - zapewne skorzystam. Z tym, że ja mam 8V, ale na gaźniku webera sterowanym z kompa. To chyba nie jest monowtrysk?

: 06 lut 2009, 13:32
autor: cidzej
bielu, nie mieszaj w temacie ! sailor9, ma gaznik a nie monowtrysk i jeden z drugim nie ma nic wspolnego

: 06 lut 2009, 13:48
autor: sailor9
W książce serwisowej w dziale dotyczącym silnika gaźnikowego nie ma w ogóle mowy o filtrze paliwa, natomiast przy silniku na monowtrysku jest opis filtra paliwa. Wychodzi więc na to, że u mnie tego filtra nie ma. Jak zatem sprawdzić,. czy przyczyną nieodpalania nie jest syf z paliwa, który gdzieś zrobił zator? Z drugiej strony, świece po próbach odpalenia są mokre...

: 06 lut 2009, 14:03
autor: Pexu
Kolego, dopóki nie miałem filterka założonego to gaźnik mi się zapychał co 3 miesiące! Regulacja i przeczyszczenie gaźnika się kłania.

I tak się ciesz że paliwo dostaje, mój nie dostawał po tych mrozach i zmuszony byłem go zezłomować...

: 06 lut 2009, 14:09
autor: sailor9
Pexu pisze:I tak się ciesz że paliwo dostaje, mój nie dostawał po tych mrozach i zmuszony byłem go zezłomować...
zezłomowałeś gaźnik czy całe auto :roll: ja nigdy nie miałem problemów z zapychaniem się gaźnika, a samochód ma swoje lata...

: 06 lut 2009, 14:10
autor: Pexu
hehe no samochód... nie było dla niego ratunku...