Strona 1 z 2
gdzie jest olej ??
: 26 sty 2009, 08:28
autor: cidzej
pytanie w zasadzie teoretyczne, ale jednak:
jestesmy mocno podirytowani z bratem faktem ginącego oleju w samochodzie. Nie widać żadnych kałuż pod autem, silnik dymi standardowo - szaro, jak kazdy zasilany LPG i w ilościach standardowych, no czuc lekko olej w spalinach, auto odpalało bez żadnych problemów przy temp -20stC 2 tygodnie temu, jezdzi jak to 1.3 no ale daje rade Ikarusa wyprzedzic.
Czy jest możliwe w takim razie aby ten LITR oleju/200km, który zniknał z silnika, spalał ?? czy nie powinien wtedy dymić wtedy jak zdezelowany STAR i nie odpalić na tych sporych mrozach ??
: 26 sty 2009, 08:35
autor: ARIEL
tak łukasz innego wytłumaszenie niema spala się a płynu chłodniczego nie przybywa??
: 26 sty 2009, 08:51
autor: cidzej
nie przybywa plynu, nawet deczko ubywa, bo puszcza uszczelką termostatu
: 26 sty 2009, 09:03
autor: ARIEL
to na bank go spala

: 26 sty 2009, 09:09
autor: cidzej
silnik kaput ??

: 26 sty 2009, 09:51
autor: ARIEL
no mały remont go czeka
: 26 sty 2009, 11:11
autor: Yagr
kolejny ochotnik do testów ceramizera??

: 26 sty 2009, 11:39
autor: cidzej
ceramizer to troche za droga zabawa. "dobry" ceramizer to wydatek ~150pln, a to jest polowa ceny sprawnego silnika ze szrotu
: 26 sty 2009, 12:09
autor: Yagr
150 to zestaw do skrzyni, silnika i paliwa, do samego oleju silnikowego to w 70 się zmieścisz a byłbyś honorowym królikiem doświadczalnym. Co prawda ktoś to już u nas testował ale skończył z relacjami...
: 26 sty 2009, 12:21
autor: cidzej
moim zdaniem, w tym wypadku, to wywalenie pieniedzy w bloto. przy spalaniu 1L/200km caly olej "wymienia sie" w silniku na niespelna 600km, a ewentualna poprawa pracy występuje dopiero po 1-1,5tys km

takze nie ma co
moglby mi ktos opisac zjawisko zapieczenia pierscieni tlokowych ?? co, jak gdzie i kiedy ??
: 26 sty 2009, 12:38
autor: Yagr
pierścienie to w zasadzie sprężyny które ogranicza z jednej strony tłok a z drugiej strony cylinder. Pierścienie są umieszczone w rowku wyciętym w tłoku. Jeśli ten rowek zapaćka się jakimś nagarem to pierścień może się w tym rowku unieruchomić i tym samym przestanie odpowiednio pracować czyli dociskać do ściany cylindra. Przestaje uszczelniać
: 26 sty 2009, 16:44
autor: Jamszoł
cidzej, na wolnych obrotach nie będziesz widział dymu z rury wydechowej - przygazuj silnikiem do 3 - 5 tys obrotów , to zobaczysz wtedy jak dymi.
Poza tym jak pierścienie się zapiecza to istnieje duża szansa , że popękają a w następstwie tego - mogą porysować cylindry.
: 26 sty 2009, 16:49
autor: Rob
cidzej, Końcówka rury wydechowej mokra ? Jeżeli tak no to wiadomo że pije olej .
Dobrze widac też czy bierze olej podczas zmiany biegów z wysokich prędkości obrotowych . Poprostu wtedy przydymi
: 26 sty 2009, 18:08
autor: Jamszoł
Nawet nie zauważyłem
dziękuję za wytknięcie błędu.
: 26 sty 2009, 21:22
autor: ARIEL
pierścienie może terz złapać po przegrzaniu silnika gładz cylinda też możę się zużyć i przepuszczać olej w tedy robi się tak zwany 1 szlif