Strona 1 z 2
wymiana silnika
: 09 sty 2009, 12:06
autor: ATCHAS
Prosił bym o pomoc.
Nabyłem nie dawno escorta 1,6 efi przekrenciłą się w nim panewka jednym słowem silnik się rozlatuje . Obiecano mi jakiś silnik inny o niego i mama takie pytanko jakie silniki pasują tak żeby nie było problemu z komputerem ani z instalacja słyszałem ze 1.8 na dwóch wałkach pasuje bez problemu ze komputer jest ten sam i instalacja nie wiem ile w tym prady jeśli wicie cos na ten temat to po muz cie będę wdzięczny .
Gg: 7962815
: 09 sty 2009, 12:12
autor: orion
jeżeli chcesz bez kłopotu i kombinacji to szukaj takiego silnika jaki miałeś
: 09 sty 2009, 12:19
autor: cidzej
ATCHAS pisze:słyszałem ze 1.8 na dwóch wałkach pasuje bez problemu ze komputer jest ten sam i instalacja nie wiem ile w tym prady jeśli wicie cos na ten temat to po muz cie będę wdzięczny .
wąpie. jeden jest 2 wałkowy, a twoj stary jest na 1 wałku, jeden na MAPie, drugi na MAFie itd. nie wiem jak ze skrzynia sprzeglem, łapami, osprzetem ... poszukaj sobie innego albo zastanow sie czy taniej nie wyjdzie (i wygodniej) wyremontować stary silnik i mieć pewność, że ma się sprawny niz kupowac uzywke niwiadomego pochodzenia i o nieznanym stopniu zużycia
Re: wymiana silnika
: 09 sty 2009, 12:33
autor: Yagr
ATCHAS pisze:Prosił bym o pomoc.
Nabyłem nie dawno escorta 1,6 efi przekrenciłą się w nim panewka jednym słowem silnik się rozlatuje . Obiecano mi jakiś silnik inny o niego i mama takie pytanko jakie silniki pasują tak żeby nie było problemu z komputerem ani z instalacja słyszałem ze 1.8 na dwóch wałkach pasuje bez problemu ze komputer jest ten sam i instalacja nie wiem ile w tym prady jeśli wicie cos na ten temat to po muz cie będę wdzięczny .
Gg: 7962815
1,6 EFI to zupełnie inny silnik niż 1,8 16V - ten pierwszy to konstrukcja z rodziny CVH (z półkolistą komorą spalania) z jednym wałkiem w głowicy, drugi to zetec. Zamiana nie jest taka prosta bo oba silniki mają inny zespół czujników i okablowanie, EEC IV też jest inne więc jeśli chcesz maksymalnie uprościć sprawę to posłuchaj co ci ORION radzi - szukaj silnika takiego jak masz

: 09 sty 2009, 12:39
autor: orion
całe auto z takim silnikiem jak potrzebujeszmożna już wychaczyć za około 1tys złotych, lekko uszkodzone lub ze skorodowanym nadwoziem kupujesz takiego , wyciągasz co Ci potrzeba reszta na złom , na złomie jeszcze może z 200-300zł dostaniesz więc koszta są nie duże tylko jest jeden warunek musisz być uparty tak jak ja i wszystko robisz sam bo mechaniory to Ci drugi tysiak zabiorą

: 09 sty 2009, 13:15
autor: ATCHAS
no niestety nie mama warunkow zeby za samemu cudowac za bardzo choc bym chciał
: 09 sty 2009, 13:53
autor: orion
to jak nie masz warunków na naprawy to albo remont albo taki sam silnik wyjdzie najtaniej a 1,6 8v według mnie jest jest lepsze niż zetec
: 09 sty 2009, 14:44
autor: ATCHAS
dostałem propozycje 1.4 by to pasowało ??
: 09 sty 2009, 14:46
autor: cidzej
to zalezy - jesli byloby to 1.4 efi to by pasowalo, 1.4 cfi juz nie bardzo bo cala wiazka od komputera (i sam komputer) do wymiany. poza tym np. pompa paliwa tez do wymiany bo inne cisnienie dla cfi itd itd
: 09 sty 2009, 17:21
autor: orion
no ale układ wtryskowy można przełożyć razem z kolektorem , ale to bez senesu no szukaj 1,6
: 09 sty 2009, 17:48
autor: Jamszoł
No i mniejsza moc i większe spalanie.
Szukaj dalej - tak jak Ci podpowiadał ORIONIK - taki sam , albo wymiana panewek + szlif wału + przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworowych , dotarcie lekkie głowicy i parę pomniejszych duperelek i masz pewność , że na takim silniczku pobiegasz dopóki wóz Ci się nie rozleci z innego powodu a silniczek dalej będzie biegał a i przy okazji takiego małego remonciku będziesz miał okazję przejść na olej syntetyk a silniki lubią najbardziej takie olejki

: 11 sty 2009, 13:47
autor: ATCHAS
czy trzeba wyjac silnik do takiego zabiegu?? i miej wiecej ile to kosztowało bymnie ?? podejrzewam ze tłoki tez beda tam do wymiany bo je sobie olej zapewne
: 11 sty 2009, 13:53
autor: Jamszoł
Lepiej silnik wytargać - łatwiej dostać się do czegokolwiek.
Tłoki - tak oczywiście , że wyciągnąć , sprawdzisz wtedy w jakim stanie są pierścionki a i do wymiany panewek i tak musisz wytargać tłoki i cały wał - panewki masz martwe i korbowodowe a samych korbowodowych nie ma sensu wymieniac .
: 11 sty 2009, 20:04
autor: cidzej
ORION pisze:no ale układ wtryskowy można przełożyć razem z kolektorem
problem w tym, ze jak już opisywał adrianolkusz (podczas zmagan ze swapem 1.4 ->1.6), głowica w EFi ma jakies dodatkowe otwory na wtryski, co za tym idzie nie pasuje kolektor z CFi do EFi i na odwrot. szczegolow dowiecie sie jak przestudiujecie opis adriana.
: 22 sty 2009, 14:57
autor: Arekturbo
spalanie w 1,4 EFI jest takie samo jak w 1,6 EFi
a moc wzrasta o 30KM:)
tak samo z zeteckiem pali tyle samo co 1,6 Efi i ma tyle samo koni:)
105:)
najlepiej wg mnie było by kupić cały silnik 1,6 (niewazne jaki byle 8V) będzie pasować
tylko teraz mozesz trafic na 1,6 na mechanicznym wtrysku albo na EFI
jak trafisz na EFI to nic tylko wkładasz i podpinasz czujniki
a jak trafisz na K-jetronika(mechaniczny wtrysk) to musisz mu wsadzic swoją głowice
spokojnie trafisz sprawny silnik za mniej niz 200zł
mi jakiś czas temu oferował kolega z klubu 1,6 EFI z mk5 za 100zł:) ale juz nie ma