nie można przełączyć na gaz

Moderator: Moderatorzy

nowyescort

nie można przełączyć na gaz

Post autor: nowyescort »

Witam, dawno mnie tu nie było :) (jak dotad escorcik smigal bez problemow)
Mam holenderska instalacje i problem, bo zwykle na przelaczniku benzyna-gaz swiecila mi sie dioda (czerwona gdy smigal na benzynie, zielona gdy na gazie) - no ale swiecic przestala a razem z tym nie moge juz przelaczyc na gaz (samochod zapalam na benzynie)

Myslalem ze powodem moglo byc oderwanie jakiegos przewodu (np od masy z tylu przy butli bo ostatnio narzeczona tak rypnela klapa ze prawie szyba wypadla - padniete silowniki) no ale wszystko z tylu w porzadku - nic luzem nie wisi

dlatego prosze o pomoc, moze ktos mial kiedys podobnie
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

moze raczej przepalil ci sie bezpiecnzik pod maską przy sterowniku centralki
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
..::Decybel::..

Post autor: ..::Decybel::.. »

nowyescort pisze:czerwona gdy smigal na benzynie, zielona gdy na gazie) - no ale swiecic przestala
Ale ani jedna ani druga nie świecą czy tylko zielona od gazu? Ja jak miałem Peugeota to miałem podobną sytuację o okazało się że instalacja była tak sprytna że kontrolka nie wskazywała położenia przełącznika tylko ustawienie elektrozaworu i ... nie zapała mi się zielona bo faktycznie nie przełączał na gaz bo padł elektrozawór. Jeżeli nie świecą ci obie to tak jak wspomniał cidzej, pewnie bezpiecznik szlag trafił, ale jak świeci od benzyny to może to wyglądać tak jak u mnie było.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

nowyescort, a sprawdź no główny przewód zasilający przy aku :mrgreen:
Może to banał - ale u Matiego właśnie tak było.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

... i jeszcze sprawdź wtyczkę do komputerka gazowego - często styki w niej śniedzieją - kontakt w sprayu i bedzie o.k, druga sprawa to brak masy na elektrozaworach ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2785
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

u mnie był skorodowany komputer od gazu i też nie paliły sie diody. po wyczyszczeniu śmiga :)
Escort Cabrio RS
nowyescort

Post autor: nowyescort »

Wlasnie zadna kontrolka sie nie pali.
Jesli zdaze to jeszcze jutro przepatrze, jesli nie to dopiero w 2009 sprawdze :)

A tymczasem Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku!!
nowyescort

Post autor: nowyescort »

Wszystko dobrze tylko nie moge znalesc bezpiecznikow od instalacji :/ dwoch kolegow, ktorych prosilem o pomoc takze nie mogli. Moze ktos podpowiedziec gdzie jest moze jakas dodatkowa skrzynka bezpiecznikow (mam instalacje Vialle)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja u siebie mam na przewodzie obok aku ale ja mam inną instalację.
Poza tym gdzie jest umieszczany bezpiecznik , w dóżej mierze zależy od samego gazownika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

nowyescort, jesli nie bezpiecznik to mogl ci walnac sterownik od gazu ,zalatw jakis sterownik najlepiej pojedz do gazownika moze bedzie mnial na podmianke to podlorzy i bedzie wiadomo,centralke od gazu tez nalezalo by podmienic tylko niestety nie chce cie zmartwic ale do holendra to zazwyczaj gazownicy nie maja czesci na podmiane :-|
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

bezpieczniki w holenderskich instalacjach najczesciej znajduja sie pod deska obok bezpiecznikow w srodku pojazdu ,odkrec plastik pod kierownica na kilka srub tam beda bezpieczniki
nowyescort

Post autor: nowyescort »

Dzieki wszystkim za rady i sorki ze tak rzadko jestem na forum ale czasu malo. Dopiero dzisiaj znalazlem troche czasu zeby pogrzebac przy aucie - bezpiecznik rzeczywiscie jest pod bezpiecznikami w srodku samochodu ale caly jest - problem polega na tym ze na bezpiecznik wchodzi przewod odprowadzony z grubego czerwonego (+) a przewod od bezpiecznika idzie dalej ale nie wiem gdzie bo oderwal sie skads - szukalem ze 2 godziny ale nie doszedlem skad :/ tak ze w wolnym czasie jeszcze raz bede musial poszperac
nowyescort

Post autor: nowyescort »

Sam niestety nie dałem rady ale pomogła wizyta u gazownika. 180zł w plecy ale niedługo się powinno zwrócić :)
Problem polegał na tym tak jak pisałem wyżej, że przewod od bezpiecznika oderwal sie skads ale nie dane mi było bez schematu znaleść skąd :)
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Odświeżę temat, żeby nie zakładać nowego...

Ok tygodnia auto stało nie ruszane i dziś pojawił się problem z przełączeniem na lpg. W aucie mam sterownik BingoM i centralke z dwoma diodami: jedna to rezerwa (czerwona, z resztą nie działa już od dawna) a druga zielona, która działała w ten sposób:
jak sie nie pali - benzyna
mruga - benzyna z przełączeniem na lpg przy 2000obr
pali sie ciągle - LPG

No i teraz wsiadam do auta najpierw sama benzyna (dioda zgaszona), silnik sie zagrzał. to przełączam na gaz - dioda mruga, przekraczam 2000 obr słychać "cyknięcie przełączenia na gaz" ale auto dalej jedzie na benzynie, dioda gaśnie i potem po ok 3 sekundach od zgaśnięcia jeszcze raz mrugnie... i tyle
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

WieSiu chyba bingo użytkował to może co poradzi ;) W mojej ocenie możesz miec styki na kostece sterownika albo elektrozaworów niekontaktujące lub bardziej prozaiczna przyczyna - zapchany filterek gazu
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Zablokowany