Strona 1 z 3
Obroty-problem
: 29 gru 2008, 21:01
autor: nova
Tak więc problem wygląda tak
na zimnym silniku jest zamulenie do 2000 i szarpanie,
a po rozgrzaniu silnik nie trzyma wolnych obrotów tylko falują sobie od ~~600
do 1000.
Kable WN wymienione tydzień temu razem ze świecami, wszystkie wtyczki jakie znaleziono

skontaktowano

: 29 gru 2008, 21:56
autor: Yagr
kurcze, tylko nie mówcie że sir KROKOWIEC sie obraził... Trzeba jeszcze lewe powietrze sprawdzić, czy czasem któryś z wężyków nie spadł, no i jeszcze cosik z paliwem moze być... U mnie podobne objawy były, co chyba każdy na forum wie, za sprawą zaworu bocznikowego. Tyle że po pewnym czasie obroty zaczęły sie wieszać na różnych wysokościach. Po puknięciu w krokowy spadały do normy.
: 29 gru 2008, 22:00
autor: nova
Jeśli chodzi o krokowca to pukanie nic nie daje a węże są wszystkie na miejscu i nic im nie dolega nie maja żadnych dziur ani przetarć
: 29 gru 2008, 22:03
autor: Yagr
to miernik w łapę i czujnik po czujniku... na początek
: 29 gru 2008, 22:05
autor: nova
Wartości znajdę w WKŁ ???
: 29 gru 2008, 22:27
autor: Yagr
yes

zamiast szukać każdego czuja po silniku weź sobie odepnij osłonę ecu, ściągnij ecu , ale nie odpinaj wtyczki, i tam sobie wg. WKŁ posprawdzaj wszystko w jednym miejscu

: 29 gru 2008, 23:16
autor: cidzej
no i sie przeplywomierz posypał

odepnij ...
: 29 gru 2008, 23:36
autor: Yagr
cidzej, tam jest MAP a nie MAF
: 30 gru 2008, 08:45
autor: cidzej
w 1.6 ?? a to sorki, byłem pewny, że tylko 1,3-1.4 i 2.0 mialy mapa

: 30 gru 2008, 09:04
autor: Yagr
cidzej pisze:w 1.6 ?? a to sorki, byłem pewny, że tylko 1,3-1.4 i 2.0 mialy mapa

1,6 8v ma MAP'a a 1,6 16V MAF'a - novi mają silnik CVH

: 30 gru 2008, 09:07
autor: cidzej
to i tak moze byc MAP, poza tym sprawdzilbym czy gdzies nie slychac syczenia - czyli ktorys wezyk podcisnieniowy nie spadl ewentualnie nie pękł no i sprawdzilbym czujnik polozenia przepustnicy
: 30 gru 2008, 16:13
autor: nova
A więc po dzisiejszej walce z pomiarami

wyszło że czujnik temperatury zasysanego powietrza daje sygnał taki jak by temperatura była około 100
syczenia żadnego nie słychać,a odpinając czujnik położenia przepustnicy na pracującym silniku obroty są podnoszone do około 1100. Tak więc jutro podjazd do sklepu i sprawdzimy co sie będzie działo

: 30 gru 2008, 16:30
autor: Yagr
Piotrek, na zimnym silniku odczyty z czujnika temp. powietrza zasysanego powinien być zbliżony do odczytu czujnika temperatury płynu chłodzącego (tego spod kolektora dolotowego dającego dane na ECU) Jak się zagrzeje silnik to też w miarę razem się zmieniają wartości ale już tak równo być nie musi - inne temp. powietrza i płynu)
: 30 gru 2008, 17:55
autor: cidzej
wazniejsza jest rezystancja na zimnym silniku (ewentualne klopoty z odpalaniem o poranku), potem to juz nie ma takiego znacenia i nie powinno miec wplywu na pracę. obadaj dokładnie potencjometr
: 30 gru 2008, 21:58
autor: nova