Strona 1 z 3
Temperatura
: 27 gru 2008, 21:56
autor: dziku
Mam pytanko a propos temperatury silnika. Posłużę się przy tym dla zobrazowania poniższym rysunkiem ( u mnie zegary są trochę inne ale chodzi o ideę):
Cały czas jak jeździłem to temperatura była zaraz nad czarnym. Dziś jak jechałem to podniosła się i znajdowała się między literkami "O" i "R". Wiem że cały czas znajduje się w polu normalnej temperatury ale jednak nie powiem - zmartwił mnie ten wzrost. Czy ktoś wie jaki może być tego powód?
: 27 gru 2008, 22:15
autor: Megi
tak ma być .Dopóki nie wchodzi na czerwone pole jest ok. Chyba ze stoisz w korku lub jedziesz szybko przez dłuższy czas
: 27 gru 2008, 22:32
autor: bodzio82
escort przynajmniej silnik zeteca szybko lapie temperature ale i szybka sie schladza ,wystarczy tylko wyjechac na wolniejszy odcinek drogi i moment temperatura spada przynajmniej tak jest u mnie i u znajomego,no i oczywiscie tak jak powiedziala kolezanka Megi, wszystko jest ok jesli wskaznik nie wchodzi na czerwone pole
: 27 gru 2008, 23:46
autor: Koyot
U mnie natomiast wskazówka od temp. jest zawsze dokładnie pionowo, raz tylko w zeszłym roku w czasie jazdy zaczęła delikatnie odchylać się od pionu i wtedy okazało się że to termostat. Zatem z własnego doświadczenia Ci powiem, że jak coś się dzieje z temp. co wcześniej nie miało miejsca to lepiej sprawdzić.
: 28 gru 2008, 21:14
autor: Megi
dziku ma diesla a nie benzyne,a diesel inaczej sie troche zachowuje. I to autko zawsze tak miało jak ma miejsce u dzika

: 28 gru 2008, 22:49
autor: ..::Decybel::..
Koyot pisze:jak coś się dzieje z temp. co wcześniej nie miało miejsca to lepiej sprawdzić.
tu się w 100% zgadzam, nie ma co panikować, ale warto się upewnić jak tam stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym, czy wentylator pracuje wtedy kiedy powinien, jak się prezentuje olej na bagnecie, czy po powrocie zakończeniu jazdy wszystkie węże transportujące płyn chłodniczy są ciepłe (chyba najłatwiejszy sposób na sprawdzenie termostatu).
: 28 gru 2008, 23:02
autor: ELpYndoL
Wszystko jest OKI tak ma Byc

: 29 gru 2008, 18:52
autor: kupiec
w mojej lodówce to normalna temperatura. zawsze dochodzi do R.
: 29 gru 2008, 20:55
autor: dziku
Jutro sprawdzę jak wygląda stan płynu chłodniczego i oleju. Wiem że temperatura póki jest w granicach normalnych to jest ok ale wolę dmuchać na zimne

Szczególnie że wydaje mi się że coś za dużo pali. Ale to się okaże na 100% jak zatankuję
Poza tym może wypuszczę się jutro na chwilę poza miasto żeby się silnik zagrzał i zobaczę jak jest z tą temperaturą teraz. Bo jak jeżdżę po 7-8 km w jedną stronę to się nawet silnik nie zdąży nagrzać a już go gasić trzeba

: 30 gru 2008, 19:52
autor: dziku
Powiem tak. Według tego co znalazłem w necie - konkretnie chodzi mi o wygląda bagnetu - i z obserwacji w samochodzie wynika że oleju jest na minimum. Co zrobić w takiej sytuacji? Zrobić dolewkę czy od razu lepiej wymienić - do wymiany pozostało jeszcze jakieś 4 tys. km.
Dodatkowo w chłodnicy trochę płynu mało

I tu kolejne pytanie - dolać czy zmieniać? A jeśli dolać to czego i czy to coś wymiesza się dobrze z tym co już tam jest?
: 30 gru 2008, 20:03
autor: Jamszoł
Możesz dolać do chłodnicy - najlepiej płyn o tym ssamym kolorze - obojętnie jaki producent.
Co do oleju - zrób dolewkę 4 tys km to prawie połowa tego co się przejeżdża od wymiany do wymiany.Oleju dolej tak aby na bagnecie było 3/4 stanu
Pamiętaj - płyn chłodniczy ma być na max w momencie jak jest gorący.
Pamiętaj , że jak jest gorący i podczas pracy silnika - ciśnienie wewnątrz układu chłodzenia wynosi ok 0,8 Atmosfery - pod żadnym pozorem nie odkręcaj wtedy korka.
: 30 gru 2008, 20:10
autor: dziku
Hm... O takim samym kolorze mówisz... To problem bo to jest chyba przezroczyste

Może Wiesiu się wypowie co tam jest to będę wiedział
A co do oleju - poprzednia wymiana była 11 tys. km temu. Według wkładki przy silniku następna miała być po 15 tys. km - czyli za jakieś 4 tys. km.
Co do płynu chłodniczego to wiem - wolałbym nie mieć poparzonej buźki

: 30 gru 2008, 20:16
autor: Jamszoł
Dobre i to lepiej rozmawiać z kimś , kto choć trochę się zna na samochodzie
Z regóły - czerwone jest Borygo - cała reszta w zasadzie jest mieszalna ze sobą.
: 30 gru 2008, 20:20
autor: dziku
Czerwone to to chyba nie jest

A co do oleju - nie wiem czy na częstość wymian ma wpływ rodzaj oleju, jego producent itp. rzeczy?
: 30 gru 2008, 20:34
autor: Jamszoł
Mineralny olej co 100000km ; półsyntetyk co 15000km a syntetyk nawet co 20000km
Tak jest u wszystkich producentów.
Ale główne słowo ma producent samochodu a raczej silnika - to on ustala co ile ma być wymiana.