elipsy? czy tradycyjne 16cm?

Pytania i odpowiedzi z tematyki car-audio

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

no to glosniczki 16cm w standardowych otworach z tyłu zamontowane :)
niebawem wstawie fotorelacje z produkcji wlasnych, autorskich przejsciowek 5"x7" -> 160mm :P

pytanie za 100 pkt:
czy to normalne, ze podczas dosc glosnego sluchania muzyki (4x160mm + para tweeterkow) przygasa mi oswietlenie kabiny, oczywiscie w rytm niskich tonow??? :P zauwazylem takie zachowanie testujac dzis na parkingu caly zestaw :P
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian »

siutek pisze:
pytanie za 100 pkt:
czy to normalne, ze podczas dosc glosnego sluchania muzyki (4x160mm + para tweeterkow) przygasa mi oswietlenie kabiny, oczywiscie w rytm niskich tonow??? :P zauwazylem takie zachowanie testujac dzis na parkingu caly zestaw :P
raczej jest to nie normalne aa
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4613
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

A wg mnie jest to jak najbardziej normalne, zwłaszcza jeśli słuchasz głośno na wyłączonym silniku, to przy takim łupnięciu basu idzie sporo prądu i są spadki napięcia w instalacji :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To jest normalne - jak najbardziej.
Policz ile watów mają wszystkie głoniki + ile pobiera samo radio , nie wiem czy jest jeszcze jakiś wzmak ? ale nawet bez niego - jak dodasz i podzielisz przez 12V to otrzymasz prąd jaki połyka Twoje audio czyli wynik w amperach.
Jak byś zrobił na ful to w kilka godzin wydoisz całe aku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bogdanatorx

Post autor: bogdanatorx »

dlatego nie słuchajcie długo muzy na wyłaczonym silniku. Ja tak kiedys zrobiłem i musiałem prąd w wiadrze pozyczać bo odpalić nie mogłem
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

bogdanatorx pisze:dlatego nie słuchajcie długo muzy na wyłaczonym silniku. Ja tak kiedys zrobiłem i musiałem prąd w wiadrze pozyczać bo odpalić nie mogłem
Ja sobie dudnię przeważnie pod domem z 2 godziny jak sprzątam i myję furkę, a mam wzmaka ponad 200W + sub + 4 głośniki i puki co nie miałem problemu z odpaleniem.
Oczywiście też mi przygasa podświetlenie.
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

wszystkie glosniki maja po 50W znamionowej (4szt), radio ile pobiera - nie wiem, nie mam przy sobie instrukcji. w kazdym razie w teorii ma po 52W/kanał (wyjscie). zadnego wzmacniacza nie mam, wszystko podpiete bezposrednio pod radio (sony bt2500)

powiedzcie mi po co stosuje sie kondensatory?? :D
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

wedlug mnie to dziwne, jesli w standardzie sa 4 glosniki i powiedzmy radio fabryczne o mocy 10w rms x 4, to te twoje nowe radio ma ok. 20w rms x 4, jak dla mnie duza roznica to nie jest i na zapalonym silniku nic mrygac nie powinno, chyba ze masz zimne luty gdzies :razz:

mi przy 2 glosnikach 80w rms (wzmak ma 2x100w rms), nic nie mryga, tzn. jesli wlacze dodatkowo dmuchawe na 3-4 poziom i przeciwmglowe przednie i swiatlo w kabinie z przodu i z tylu to swiatla mijania troszeczke przygasaja w rytm basu ale malo zauwazalne :mrgreen:
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

Przemo pisze:na zapalonym silniku nic mrygac nie powinno
heh, wlasnie w tym rzecz ze przygasanie zaobserwowalem na WYŁˇCZONYM silniku ;)
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

4x52W (4x27W RMS) to obstawiam, ze radio Sony .... pobor pradu max 10A (taki siedzi bezpiecznik w Soniaczach) nie uprawnia do przygasania podswietlenia nawet na postoju. nie wiem jak masz podlaczone zasilanie do radia ale wlasciwym by bylo puszczenie kabli bezposrednio od akumulatora (a nie ze skrzynki bezpiecznikow czy jak niektorzy np od gniazda zapalniczki) - nie ma prawa wtedy przygasać

problemem moze byc tez slaby akumulator jezeli nie jest prawidlowo doladowywany

u mnie w esie brzdąkał Blaupunkt 4x40W (4x19W RMS) + Skrzynia zasilana z Alpine (1x80W RMS) - wszystko na grubych kablach bezpośrednio od akumulatora) i potrafiło grać 2-3 godz bez żadnego mrugania i auto tez bez problemów kręciło potem (akumulator 37Ah z reala - jakies Silver coś produkcji ZAP Piastów)
Ostatnio zmieniony 20 sty 2009, 09:04 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

cidzej, pisalem ze radio sony :P bt2500
szczerze mowiac nie wiem jak sa poprowadzone kable. musialbym to zweryfikowac.
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

siutek pisze:powiedzcie mi po co stosuje sie kondensatory??
Pewnikiem elektrolityczne - tak zwane elektrolity ?
Dla dwóch powodów - po pierwsze pięknie odseparowują zakłucenia sieciowe . po drugie w najwyższym punkcie poboru mocy oddają nagromadzoną energię.
Co do migania światełek - czy radio masz podłączone bezpośrednio do aku czy pod instalację w aucie - jeśli pod instalacje , to się z zasilaniem przepnij pod aku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

dodam jeszcze ze kondensator przydatny jest dopiero od 500w rms, chodz najwazniejsze sa kable, a jak pociagniesz kable zasilajace z aku do radia to moznabyloby dac odpowiedni bezpiecznik do kabla ;)
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

dobra chlopaki, to jak tak juz rozmawiamy... :P kable o jakim przekroju bylyby najlepsze do podpiecia radia bezposrednio pod aku? i o jakim bezpieczniku rozmawiamy? 10A? taki jak jest przy radiu?

zastanawiam sie jeszcze czy montowac tweeterki z tylu, i na chwile obecna jestem za tym rozwiazaniem, a co Wy o tym myslicie?
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja użyłem do zasilania kabli o fi 4mm, bezpiecznik w radiu 10A, na kablu niech będzie 15A

tweetery mialem i z przodu i z tylu i gralo to bardzo fajnie, zarowno dla kierowcy i pasazera z przodu jak i z tylu :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ