wymiana zaworu bocznikowego powietrza zwanego---

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

wymiana zaworu bocznikowego powietrza zwanego---

Post autor: lostlast »

wymiana zaworu bocznikowego powietrza zwanego przez niektórych silniczkiem krokowym

Przy wymianie tej czesci:
potrzeba nam klucza
7
i dwa torax
T-20
T-30(40) zapomniałem czy ten czy ten
oraz parę przedłużka
ale jeśli wymieniasz ta czesc zaopatrz się w uszczelke bo stara jest zapieczona na czesci przy próbie wyciągnięcia tej uszczelki widać zaczyna pekac ona

jak odkręcamy czujnik przepust-nicy to uwagę żeby go tak samo przekręcić musi byc po ukosie wsadzony w przepustnicy patrz dokładnie jak widać slady sa male ale widać
Załączniki
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
Ostatnio zmieniony 29 lis 2008, 14:21 przez lostlast, łącznie zmieniany 2 razy.
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

lostlast pisze:wymiana czujnika elektromagnetycznego
łaaaaaaaaaadnie - pierwsze zdanie i od razu BŁˇD :twisted: prawidłowo pierwsze zdanie powinno brzmieć: "wymiana zaworu bocznikowego powietrza zwanego przez WIEKSZOSC silniczkiem krokowym" :mrgreen: to nie jest żaden czujnik :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

cidzej pisze:
lostlast pisze:wymiana czujnika elektromagnetycznego
łaaaaaaaaaadnie - pierwsze zdanie i od razu BŁˇD :twisted: prawidłowo pierwsze zdanie powinno brzmieć: "wymiana zaworu bocznikowego powietrza zwanego przez WIEKSZOSC silniczkiem krokowym" :mrgreen: to nie jest żaden czujnik :P
dzięki nie wiedziałem jak to się nazywa dokładnie
jak pisałem czujnik krokowy to dostałem odrazu odpowiedź elektromagnetycznego
wiec napisałem tak jak myślałem ze powinno być ale opis chyba dobry czy jak
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 16:31 przez lostlast, łącznie zmieniany 1 raz.
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
mikruss

Post autor: mikruss »

Przepustnice niepotrzebnie odkręcałeś ;)
mały klucz i dajesz radę bez problemów :)
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

mikruss pisze:Przepustnice niepotrzebnie odkręcałeś ;)
mały klucz i dajesz radę bez problemów :)
wiem ale w moim przypadku jedna śruba się nie chciała odkec i Musiałem odkrecic przepust-nice bo nie było doscia
ale pyzatym jest łatwo wyciagnac ten czujnik maz wiele miejsca do manewrowania i wogle to 4 sruby to niewiele od tej przepust nicy
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Mam pytanko, czy wymieniał ktoś krokowy w zetecu 1,6 po 1997 r. takim z plastikowym kolektorem dolotowym??

Zastanawiam się czy da się to zrobić od góry, czy trzeba kanał?
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

zrobię foty chyba mam jeszcze taki plastikowy w piwnicy jak on zboku wygląda

Obrazek


to on jest

gimnastyka jest ale jak maż dobre narzędzia to dasz rade

yyyy a zd niewsadzielm morze bo widzę zd niema ciekawe kto osunął :D
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 16:32 przez lostlast, łącznie zmieniany 3 razy.
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja wymienialem - zrzucilem sobie przepustnice i tak jedna srube od spodu auta odkrecalem, druga od góry i jakos sie udalo. troche gimnastyki bylo nie ukrywam ale zabieg sie udal
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
tomi
Posty: 273
Rejestracja: 23 lis 2010, 23:44
Lokalizacja: złotów

Post autor: tomi »

na podstawie escorta mk7 1.8 zetec 115 plastik

Mozna sobie rure od dolotu wypiac ciut przyjemniej od gory. Albo tez wszystko od dolu mozna zrobic. ogolnie miejsca wiele nie ma ciasno , ale mozna wszystko spokojnie zrobic bez sciagania przepustnicy.
plaski klucz ale napewno nie 7(u kolegi tez watpie w te7) . Jak juz to 8
Ford Scorpio 94' 2.0 16v - sam
Ford Scorpio 95' 2.0 16v - frodo
Ford Ka 2001 1.3 60 KM - psyduck
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

No udało się, zdjąłem przepustnicę i jedną śrubę odkręciłem od góry a drugą od dołu.
Mam teraz pytanie, czy bocznikowy po odłączeniu zasilania powinien być otwarty, czy zamknięty?? i Jeszcze jedno, czy są jakieś sposoby zdiagnozowania, czy działa poprawnie??

EDIT:

No i lipa, przepustnica wyczyszczona, krokowy też, a teraz na zimnym silniku obroty wkręcają się same na 3-4 tys. a po rozgrzaniu ok 1100 tys. ale podczas jazdy nie zchodzi z obrotów przy zmianie biegów, dopiero po zatrzymaniu:(
Chyba jednak krokowy całkiem padł, zamówiłem wczoraj nowy na allegro i jak przyjdzie to wymienię. chyba, że to coś innego :( ma ktoś może jakiś pomysł??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Gelo-LBN pisze:ma ktoś może jakiś pomysł??
skoro kupiles nowy,to po mysly podamy jak napiszesz jak pracuje na nowym,bo nie ma sensu narazie sie wycilac :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

właśnie wymieniłem,
no i na nowym chodzi trochę lepiej, wciąż coś jest nie tak,
tzn. po odpaleniu jak był zimny obroty wskakują na prawie 2 ty., chwilę później falują tak 1400-1500 i stopniowo się obniżają, ale trwa to około 5 minut.
W czasie jazdy ok, nie szarpie, ale i nie bardzo schodzi z obrotów, tzn. jak wcisnę sprzęgło to trzymają się tak ok 1500-1600 i stabilizują się dopiero po całkowitym zatrzymaniu, podobnie jak stoję i przygazuje tak na 3000 to spadają do 1500, zawieszają się na 2-3 sek. i dopiero wracają na 900
Reset kompa po wymianie oczywiście robiłem, próbowałem też odłączać czujnik ten przy lince prędkościomierza przy skrzyni, ale jego odłączenie nie daje .

Jak myślicie, co może powodować takie objawy?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

a czyściłeś przepływomierz?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

haha :D typowa sprawa, wszyscy by wymieniali te silniczki krokowe ... tylko nei wiadomo po co :D z reguly wogole nie sa one problemem.

a sytuacja ktora opisujesz (podtrzymanie obrotow) to normalna sprawa, tak sie prawidlowo powinien zachowywac, ze obroty spadaja na luzie dopiero po zatrzymaniu :!: :!:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

cidzej pisze:haha :D typowa sprawa, wszyscy by wymieniali te silniczki krokowe ... tylko nei wiadomo po co :D z reguly wogole nie sa one problemem.

a sytuacja ktora opisujesz (podtrzymanie obrotow) to normalna sprawa, tak sie prawidlowo powinien zachowywac, ze obroty spadaja na luzie dopiero po zatrzymaniu :!: :!:
tylko że wcześniej na postoju jak przygazowałem, to wskazówka obrotomierza ładnie, płynnie opadała do obrotów normalnych - 850-900 a teraz zawiesza się na 1500 i dopiero po chwili spada
Do niedawna miałem również escorta 1,6 zetec 1996 w kombi i tam takie rzeczy z obrotami się nie działy,
ostatnie kilka dni jeździłem też audi a3 1,6 w benzynie i tam też takie sytuacje nie miały miejsca, więc na pewno nie jest to to" normalna sprawa"

zresztą wcześniej (jeszcze tydzień temu) i ten egzemplarz tak się nie zachowywał
ODPOWIEDZ