Strona 1 z 1

dobieranie zwrotnicy z piastą do mk5 sprzed lipca 1991r

: 21 lis 2008, 10:52
autor: cidzej
nie wiem gdzie tą informację zamieścić (i czy wogóle będzie komuś przydatna) więc narazie wrzucam do tego działu, najwyżej moderator przeniesie gdzie indziej albo wywali ...

jęśli posiadasz mk5 ze starym typem zwrotnicy/piasty z początków produkcji mk5 to posiada ona dwa łożyska wciskane z dwóch stron zwrotnicy. w przypadku gdy trzeba wymienić cały komplet (bo np. wyrobił sie i jest luz na zwrotnicy) pojawia się problem ze znalezieniem odpowiedniego dawcy. należy wtedy policzyć zęby przegubu w naszym aucie i w aucie dawcy. jeśli ilość się zgadza wtedy możemy spokojnie założyć piastę od młodszego dawcy. jeżeli ilość zębów się nie zgadza (tak jak w moim przypadku) wtedy należy wymienić przegub na nowszy typ (będzie pasował na naszą starą półośkę) i wtedy spokojnie założymy zwrotnicę nowego typu :) rozwiązanie takie często okazuje się tańsze i o niebo prostsze w wykonaniu niż znalezienie odpowiedniego dawcy :)

: 21 lis 2008, 14:12
autor: nova
No to wiem juz jak dobrać zwrotnicę bo czeka mnie wymiana lewej bo dostała luzów od naszych dróg :evil:

: 21 lis 2008, 17:18
autor: Jamszoł
Można dodać jeszcze , że przy starego typu zwrotnicach z dwoma łożyskami ( stożkowymi ) trzeba umieć dokręcić nakrętkę mocującą piastę , bo jak dokręcimy za mocna , to łożyska się spalą a jak za słabo to moment i mamy luz .
Przy nowego typu - łożysko jest jedno i piastę dokręcamy tak , żeby z niej soki poszły.
cidzej, Ja bym Twój post zostawił tu gdzie jest , może tylko w tytule - wyraz zwrotnica daj na początek - jak ktoś w szukajce wpisze zwrotnica to bez problemu odnajdzie ten post.
Proponuje wszystkim przy okazji tego postu aby w miarę możliwości poprzerabiali tytuły swoich postów w dziale napraw i modyfikacji właśnie w ten sposób (jeśli nie są )- słowo kluczowe jako pierwsze.
Będzie łatwo odnaleść to czego szukamy.
Nie - " wymiana wahacza czy półosi " ale " wahacz czy półoś - wymiana"

: 21 lis 2008, 22:41
autor: gawron
robiłem kidyś z esem z94roku i miałem problem z dobraniem przegłubu. dopiero po nr seryjnych elementy wyszło ze w fabryce wsadzili do eska elementy z fiesty z 83roku---ale kicha!!!!
cena medein czjna to 60zł. a orginału 170zl!!!!za sztuke

: 22 lis 2008, 11:34
autor: KuRowSKi
Ja w moim właśnie miałem te zasrane łożyska i był problem ze znalezieniem bo żadne nie pasowały. Dopiero po czasie doszedłem do tego że te łożyska są takie jak w Fieście. Z tym że były 3 wersje łożysk do Escorta
1. 2 małe osobne
2. 2 większe osobne
3. 2w1 zintegrowane

Aż zdecydowałem się na wymianę całych zwrotnic na te z łożyskiem 2w1.

To tak jak z tłumikami w 3D Pierwsze serie miały 2 katalizatory i tłumik środkowy ma krótszą rurę. I z w wersji na 1 kat nie pasuje. Trzeba ciąć i skracać.

: 22 lis 2008, 12:18
autor: gawron
Najlepiej jak są czytelne nr seryjne.
wtedy wszystko jest jasne

: 22 lis 2008, 13:06
autor: Yagr
KuRowSKi pisze:Z tym że były 3 wersje łożysk do Escorta
1. 2 małe osobne
te 2 małe to na tył ;) a z przodu to albo pojedyncze łożysko dwurzędowe albo dwa łożyska

: 23 lis 2008, 13:43
autor: KuRowSKi
Yagr pisze:
KuRowSKi pisze:Z tym że były 3 wersje łożysk do Escorta
1. 2 małe osobne
te 2 małe to na tył ;) a z przodu to albo pojedyncze łożysko dwurzędowe albo dwa łożyska
Chodzi tutaj tylko o przód.
Są 3 rodzaje przekonałem się na własnej skórze i przez to kur***em jak cholera bo nie mogłem takich znalżdz.

: 15 sty 2010, 10:33
autor: Yagr
Podaję właśnie potwierdzoną informację: Zwrotnice z Mk7 1,6 razem z piastą pasują plug&play do 1,6 8v Mk5 i oriona nie zaleznie czy ta młoda zwrotnica jest z wersji z ABS czy bez. Jedyny warunek to żaby w esie i orioniku było szerokie łożysko dwurzędowe.