Strona 1 z 1
łączniki drążków końcówki drążków i wachacze
: 20 lis 2008, 18:30
autor: robertus
witam mam wywalone łączniki juz kupione i końcówki drążków - sworzen wachacza jeszcze w dobrym stanie - orgnial forda nitowany ale juz powoli powyginane guny tuleji wachacza napewno przednie ale niewiem czy tylnie moje pyt brzmi czy jak juz wymieniac to wszystkie tujele + sworzen czy moze same tuleje- czy pojezdzic jeszcze na tym i wymienic caly wachacz moge kupic tuleje orginalne fordowskie za dobra cene jakies 50 zl strona ale fordowskiego sworznia niemozna kupic w takim razie ewent jaki jakbym mial wymieniac i jak naciskam przednie zawieszenie to skrzypi to co to sprezyna czy co ? pozdrawiam
p.s mam czym pracowac jednak prasy niemam jedynie dyze imadlo da rade do tych tuleji?
: 20 lis 2008, 23:28
autor: Jamszoł
Da radę ale się trochę pomęczysz a na koniec i tak będziesz miał nowe tuleje i i swożeń zwrotniczy w starym wahaczu.
Wybór należy do Ciebie - wahacz kompletny nie jest dużo droższy od kompletu tulei i swożnia zwrotniczego a poza tym wahacz jak masz kanał , to wymienisz w 20 minut a jak bedziesz go naprawiać to dużo dłużej.
: 21 lis 2008, 09:30
autor: robertus
czyli odrazu wymieniac wszystko, to jaki wachacz kupic - firma ?,
p.s chce miec zawieszenie jak w nowym samochodzie co jeszcze wymienic amory - sprezyny zeby mi nic nie stukalo tylko plynnie jak przejezdzam przez np. próg
1. koncowki drazka, laczniki drazka, tuleje drazka
2. wachacz caly (jaki bo orginal niewiem ile kosztuje a jakis dobry zamiennik ewent.)
3. amory sprezyny? same amortyzatory ? na motorcrafty jest promocja po 145 zl czy sprezyn nie czeba moze?
bylem na przegladzie ale teksty typu moze jeszcze byc (amortyzator) mnie to nie satysfakcjonuje - pojade dzisiaj drugi raz sprawdze ile tam procent powinno byc ?
pytalem czy7 wymienic caly wachacz mowil same tuleje, to juz niewiem
nieche mi sie za 3 miesiace znowu robic zbieznosci i tam zagladac
pozdrawiam
: 21 lis 2008, 09:56
autor: cidzej
robertus pisze:to jaki wachacz kupic - firma ?,
chcesz solidne to lemford, jak zależy ci na tym żeby działało to TRW lub jeszcze tańsza opcja to Teknorot - u brata śmiga już drugi rok bez problemów
: 21 lis 2008, 13:24
autor: nonam
Ja bym zainwestował w Lemfordera albo TRW, ewentualnie może być też Delphi, całkiem dobrze się spisuje
: 21 lis 2008, 16:22
autor: Yagr
robertus pisze:bylem na przegladzie ale teksty typu moze jeszcze byc (amortyzator) mnie to nie satysfakcjonuje - pojade dzisiaj drugi raz sprawdze ile tam procent powinno byc ?
co do % skuteczności tłumienia amorów to nie jest tak że jak nowy to ma 100%

Nówka amor zaraz po montażu ma 70-80% po kilkuset km wzrasta ale w życiu nie spotkałem się z amorem powyżej 90%. Sprawdzałem to na wytrząsarce po wymianie amorów w moim starym seju i wdałem się w rozmowę z diagnostą który stwierdził że tak naprawdę to wytrząsarka może świetnie wykazać różnicę między jednym a drugim amorem na osi oraz ewentualnie wyłapać całkiem padnięty amor. Wyniki z zakresu 60% w górę są już trudne do interpretacji. W wypadku nowych amorów dochodzi fakt że tak jak wcześniej pisałem muszą się dotrzeć. Jest to z kolei wynikiem m.in. tego że amortyzatory powinny być przechowywane w pozycji pionowej a czy ktoś z was widział sklep w którym amory nie leżą poziomo???

: 21 lis 2008, 16:43
autor: robertus
po 64 % przód i 67% tył tagze niewiem chyba niema sensu jeszcze zmieniac bylem na 'przegladzie' i gosciu mi mowil zebym nie wymienial tuleji jeszcze beda, dopiero jak sworznie to wtedy calosc niewiem ale na nierownosciach stuka moze byc ze to tylko te łączniki i koncówki drazkow przy duzej predkosci tez cos bije w kole
znowu bylem tez tydzien temu bylem na przegladzie (do dowodu rej) to mowil ze tuleje wachacza zmienic jeden tak drugi tak
a wy jak myslicie ?
: 21 lis 2008, 16:55
autor: Yagr
a ja myślę że masz już luz na gumach stabilizatora

: 21 lis 2008, 17:02
autor: robertus
jutro zmieniam końcówki drążka tuleje stabilizatora i łączniki stabilizatora -w jeden ma juz zerwane gumy wlasne w tym prawym drugi wyglada na caly, z wachaczem sie jeszcze wstrzymam jak nie bede usatysfakcjonowany to zmienie tez wachacz na lemfordera albo trw, a koncowki drazka kier chyba tez tej firmy kupie chyuba ze nie bedzie kolosalnej roznicy do orginalow
: 21 lis 2008, 17:37
autor: Yagr
robertus, jak robisz przy łącznikach to sprawdź sobie te gumy na stabilizatorze. Jeśli masz tam luz to wymienisz łączniki a za jakiś czas znowu ci się wytłuką właśnie przez te gumy na drążku stabilizatora...
: 21 lis 2008, 18:29
autor: nonam
A te gumki stabilizatora nie powinny być droższe niż 10zł za sztuke

: 21 lis 2008, 19:32
autor: Jamszoł
robertus pisze:jak naciskam przednie zawieszenie to skrzypi to co to sprezyna czy co
Skrzypi sworzeń piasty - ale jak wymienisz wahacz to i sworzeń będziesz miał nowy .
: 21 lis 2008, 20:10
autor: robertus
napisalem ze bede wymienial te tuleje (gumy stabilizatora), laczniki i koncowki drazka zrobie wg. opisu jamszoł-a i nie bede robil zbieznosci, kurde niewiem czy nie kupic koncowek drazkow motorcrafta bo sa po 65 zl tylko ze z internetu- chyba dobra cena bo na miejscu kupie w tej cenie zamienniki, zastanawiam sie tez nad wachaczem bo nie jest w takim calkiem zlym stanie .