Poduszka silnika - wymiana - 16 zaworowiec
: 20 lis 2008, 15:18
W temacie dopisałem 16 zaworowiec bo do 8 jest inna poducha.
Potrzebny nam kanał lub podnośnik.
Wyciągamy do góry zbiornik wyrównawczy oleju wspomagania - jest przymocowany do zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego na zatrzaski ( pociągamy go pionowo w górę)
Nie potrzeba odkręcać od niego węży .
Podkładamy pod misę olejową podnośnik , podnosimy silnik minimalnie , żeby nie naprężać śrób od poduchy.
Z kanału , odkręcamy wspornik , który łączy poduchę z saniami dwie nakrętki przy poduszce jedna śruba przy saniach - klucz 15.
Od góry w pustym miejscu po wyciągniętym zbiorniczku wspomagania jest dojście do łapy silnika - odkręcamy łapę od silnika - 3 śruby z łbem pod klucz 13 - zaczynamy od górnych , dolna jest lepiej dostępna gdy nie ma już górnych śrób.
Odkręcamy 2 nakrętki od góry poduchy klucz 19 najlepiej długi nasadowy - zwykła nasadka jest zbyt krótka - opiera się o szpilkę.
Poducha wraz z łapą wychodzi w dół pod kątem w kierunku środka samochodu.
Po rozłączeniu łapy z poduchą - dwie nakrętki pod klucz 19 łapę przykręcamy do nowej poduchy już na stałe.
Poduchę wraz z łapą wciskamy na miejsce - załapujemy lekko dwie nakrętki od góry , przykręcamy łapę do silnika i dopiero na koniec dokręcamy nakrętki górne poduchy.
Bardzo możliwe , że do montażu nowej poduchy trzeba będzie unieść silnik do góry - u Matiego silnik trzeba było podnieść prawie o 10 cm.
silnik za pomocą łapy wisi pod poduchą - jeśli poducha kończy żywot , to silnik się opuszcza w dół i w prawo - a lewarek zmiany biegów przechyla się coraz bardziej w lewo w kierunku kierowcy , poza tym dół misy olejowej jest niżej niż prawy wachacz.
U Matiego było to około 8 cm na ziemią.
Oczywiście nie wspomnę o układzie wydechowym , który też jest niżej niż powinien być - mogą się przedwcześnie rwać wieszaki od wydechu.
Potrzebny nam kanał lub podnośnik.
Wyciągamy do góry zbiornik wyrównawczy oleju wspomagania - jest przymocowany do zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego na zatrzaski ( pociągamy go pionowo w górę)
Nie potrzeba odkręcać od niego węży .
Podkładamy pod misę olejową podnośnik , podnosimy silnik minimalnie , żeby nie naprężać śrób od poduchy.
Z kanału , odkręcamy wspornik , który łączy poduchę z saniami dwie nakrętki przy poduszce jedna śruba przy saniach - klucz 15.
Od góry w pustym miejscu po wyciągniętym zbiorniczku wspomagania jest dojście do łapy silnika - odkręcamy łapę od silnika - 3 śruby z łbem pod klucz 13 - zaczynamy od górnych , dolna jest lepiej dostępna gdy nie ma już górnych śrób.
Odkręcamy 2 nakrętki od góry poduchy klucz 19 najlepiej długi nasadowy - zwykła nasadka jest zbyt krótka - opiera się o szpilkę.
Poducha wraz z łapą wychodzi w dół pod kątem w kierunku środka samochodu.
Po rozłączeniu łapy z poduchą - dwie nakrętki pod klucz 19 łapę przykręcamy do nowej poduchy już na stałe.
Poduchę wraz z łapą wciskamy na miejsce - załapujemy lekko dwie nakrętki od góry , przykręcamy łapę do silnika i dopiero na koniec dokręcamy nakrętki górne poduchy.
Bardzo możliwe , że do montażu nowej poduchy trzeba będzie unieść silnik do góry - u Matiego silnik trzeba było podnieść prawie o 10 cm.
silnik za pomocą łapy wisi pod poduchą - jeśli poducha kończy żywot , to silnik się opuszcza w dół i w prawo - a lewarek zmiany biegów przechyla się coraz bardziej w lewo w kierunku kierowcy , poza tym dół misy olejowej jest niżej niż prawy wachacz.
U Matiego było to około 8 cm na ziemią.
Oczywiście nie wspomnę o układzie wydechowym , który też jest niżej niż powinien być - mogą się przedwcześnie rwać wieszaki od wydechu.