Strona 1 z 1

Poduszka silnika - wymiana - 16 zaworowiec

: 20 lis 2008, 15:18
autor: Jamszoł
W temacie dopisałem 16 zaworowiec bo do 8 jest inna poducha.
Potrzebny nam kanał lub podnośnik.
Wyciągamy do góry zbiornik wyrównawczy oleju wspomagania - jest przymocowany do zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego na zatrzaski ( pociągamy go pionowo w górę)
Nie potrzeba odkręcać od niego węży .

Podkładamy pod misę olejową podnośnik , podnosimy silnik minimalnie , żeby nie naprężać śrób od poduchy.
Z kanału , odkręcamy wspornik , który łączy poduchę z saniami dwie nakrętki przy poduszce jedna śruba przy saniach - klucz 15.
Od góry w pustym miejscu po wyciągniętym zbiorniczku wspomagania jest dojście do łapy silnika - odkręcamy łapę od silnika - 3 śruby z łbem pod klucz 13 - zaczynamy od górnych , dolna jest lepiej dostępna gdy nie ma już górnych śrób.
Odkręcamy 2 nakrętki od góry poduchy klucz 19 najlepiej długi nasadowy - zwykła nasadka jest zbyt krótka - opiera się o szpilkę.
Poducha wraz z łapą wychodzi w dół pod kątem w kierunku środka samochodu.
Po rozłączeniu łapy z poduchą - dwie nakrętki pod klucz 19 łapę przykręcamy do nowej poduchy już na stałe.
Poduchę wraz z łapą wciskamy na miejsce - załapujemy lekko dwie nakrętki od góry , przykręcamy łapę do silnika i dopiero na koniec dokręcamy nakrętki górne poduchy.
Bardzo możliwe , że do montażu nowej poduchy trzeba będzie unieść silnik do góry - u Matiego silnik trzeba było podnieść prawie o 10 cm.
silnik za pomocą łapy wisi pod poduchą - jeśli poducha kończy żywot , to silnik się opuszcza w dół i w prawo - a lewarek zmiany biegów przechyla się coraz bardziej w lewo w kierunku kierowcy , poza tym dół misy olejowej jest niżej niż prawy wachacz.
U Matiego było to około 8 cm na ziemią.
Oczywiście nie wspomnę o układzie wydechowym , który też jest niżej niż powinien być - mogą się przedwcześnie rwać wieszaki od wydechu.

: 20 lis 2008, 16:04
autor: orion
a jak podnosiłeś silnik do gór o 10cm za miskę olejową czy inaczej ?
świetny opis

: 20 lis 2008, 22:14
autor: kowal
no dobra to jest jedna poducha, a resztę jak wymienić? :D RS ma 4 ;)

: 20 lis 2008, 23:17
autor: Jamszoł
RS ma 3 poduchy tak jak mój.Jedna przy silniku , jedna z lewej strony komory silnikowej przy skrzyni biegów - dokręcana do wzdłużnicy i ostatnia przy skrzyni biegów w okolicy miejsca gdzie do skrzyni dochodzi drążek zmiany biegów.
Dwie pozostałe łatwo wymienić - nie ma przy nich żadnych kombinacji i jest łatwy dostęp.
Oczywiście podnośnik musi być pod silnikiem lub skrzynią biegów w zależności którą poduchę wymieniamy.
Podniosłem silnik podnośnikiem , który umieściłem pod misą olejową na początku przed demontażem.
Bez tego po odkręceniu łaby - silnik wypadł by w kanał.

: 25 lis 2008, 22:18
autor: lostlast
ciekawy opis dobrze wiedzieć kiedy ta czesc kończy żywot

: 29 lis 2008, 07:08
autor: nonam
lostlast, u mnie poznaliśmy koniec żywota poduchy po tym, że całą budą trzęsło a wszystkie plastiki w środku i wydech wpadały w wibracje o takiej częstotliwości że aż łeb bolał :P Oczywiście na postoju bo w trakcie jazdy nie było tego za bardzo czuć.

Dodam też że stara poduszka rozpadła się w środku na części pierwsze i wypłynął z niej olej, także silnik trzymał się już w zasadzie na wsporniku :P
Po wymianie poduchy nie poznałem auta bo gdyby nie obrotomierz to nie poznałoby się że silnik jest włączony :)

Ps. SŁABA JAKOŚĆ ZDJĘĆ ! :twisted: :mrgreen:

: 29 lis 2008, 17:15
autor: Jamszoł
Pocałuj mnie w D....... :mad:

: 29 lis 2008, 18:09
autor: lostlast
jamszoł pisze:Pocałuj mnie w D....... :mad:
w dzwonek.................hihihhihi :twisted: :twisted: :twisted:

nonam
umnie się motor nieczesie jak obroty juz po rozgrzaniu się unormują
a jakosc zdiec dobra widać co trzeba wiedzieć

: 29 lis 2008, 18:50
autor: Jamszoł
lostlast pisze:umnie się motor nieczesie jak obroty juz po rozgrzaniu się unormują
Tak jak w twym poscie - kable do wymiany.
Jak są mokre lub wilgotne to iskry po nich skaczą - przyjrzyj się w nocy jak silnik zimny a zobaczysz co Cie trzasło.

: 30 lis 2008, 00:18
autor: lostlast
jamszoł pisze:
lostlast pisze:umnie się motor nieczesie jak obroty juz po rozgrzaniu się unormują
Tak jak w twym poscie - kable do wymiany.
Jak są mokre lub wilgotne to iskry po nich skaczą - przyjrzyj się w nocy jak silnik zimny a zobaczysz co Cie trzasło.

nie no-kable niesa wilgotne czy mokre ja mialem mokra renke