Strona 1 z 2
Chip
: 18 lis 2008, 18:36
autor: Mrowa
Znalazlem na allegro chip ktory niby podniesie moc silnika prawie o 50km
http://moto.allegro.pl/item475401393_tu ... ierra.html myslicie ze to prawda czy raczej jakas sciema i jest to nic nie warte bo w sumie kosztuje nie cale 10zl.. a il kosztuje zamontowanie takiego chipa itd..? bo ogolnie nie mam pojecia jak wyglada sytuacja z takimi rzeczami moze ktos mi przybliżyć jak wyglada takie cos w praktyce i czy mocno wzrasta spalanie ?
: 18 lis 2008, 19:01
autor: Jamszoł
Cytat a allegro (kopiuj / wklej) ;
CHIP VTR +47 po wpięciu pod czujnik temperatury zasysanego powietrza - IAT
przekazuje komputerowi EU zmienione dane, przez co system automatycznie dobiera
wzbogacony skład mieszanki paliwowej oraz powietrza, która pozwala na 100% wykorzystanie mocy twojego silnika.
Zwiększa także kąt wyprzedzenia zapłonu dzięki czemu samochód staje się bardziej dynamiczny
i szybciej reaguje na pedał gazu.
Jak wstawisz w obwód odczytu napięcia zwykły opornik - oczywiście odpowiednio dobrany to będzie to samo.
To nic innego jak oszukanie kompa , komp non stop odczytuje to , że powietrze jest ciągle bardzo zimne i poprostu podtrzymuje " ssanie"
Choć nie zgodzę się z tym do końca , bo trzeba by było jeszcze oszukać komp co do odczytu temperatury silnika , można jeszcze go oszukać dodatkowo z odczytem z sondy lambda.
Tu można by pokombinować - można go oszukać tak , że komp myśli , że jest nadmiar lub niedomiar tlenu w spalinach.
Można by zamontować włącznik trzypozycyjny - na środku nic się nie dzieje , w lewo - za dużo tlenu , w prawo - za mało tlenu.
Co komp wtedy robi ?
Albo wzbogaca mięszankę albo ją zuborza .
Wóz pali albo więcej i ma kopa , albo mniej (oszczędna jazda na trasie) lub przełącznik na środku i wtedy nic nie ingerujemy.
Moim zdaniem nie warto takiego códu za 50 zł kupować.
To nie zda egzaminu.
Sam odczyt temperatury powietrza , to nie wszystko.
Wóz zachowuje się tylko tak jak by była cały czas zima - a czy w zimie mamy więkrzego kopa ?
: 18 lis 2008, 19:43
autor: darcun4
Mrowa pisze:podniesie moc silnika prawie o 50km
Załóż z 10. Będziesz miał o 500 więcej

: 18 lis 2008, 19:45
autor: mikruss
kurka daj se spokoj

sciema jak byk, zwykly rezystor co przeplywke oszukuje

: 18 lis 2008, 20:09
autor: Yagr
jak juz chcesz oszukiwać kompa z zyskiem to zainwestuj w piggy back i dostrój bolida na hamowni - tyle że to nie do dostania w cenie opornika

: 18 lis 2008, 22:28
autor: Mrowa
ale ja wcale nie mowilem ze chce kupic tylko z ciekawosci pytam

: 18 lis 2008, 22:40
autor: ELpYndoL
jak by to miało sens i sie sprawdzało to Panowie z Firm motoryzacyjnych dawno by to stosowali w swoich markach

czemu nie stosuja ?? majac takie zaplecze Finansowe i takie mozliwosci testowe ?? bo to zwykła sciema

takich oszustów powinno sie eliminowac z rynku sprzedzrzy !!!!!
: 18 lis 2008, 22:52
autor: Mrowa
czlowiek zawsze cos wymysli na czym mozna zarobic i przy okazji oszukac innych.. i lepiej jak to m,a byc 10zl niz nie wiadomo ile..
: 19 lis 2008, 20:52
autor: Tigerbart
np Kvazi555 chce zrobić swap z 1.4 8V 75PS na 1.8 16V 130 PS lub 2.0 RS. A moje skromne zdanie jest takie:
Jeśli chcecie naprawde odczuć różnicę a nie rozgrzebywać połowy samochodu to kupcie i załóżcie sobie turbo. Twoje 1.6 16V 90PS + turbo, to ze 30-50PS uzyskasz, a Kvazi555 ze swojego nie wiele mniej. Do tego doprowadzić silniki do pełnej sprawności i to napewno wystarczy do niezłych wrażeń z jazdy.
: 19 lis 2008, 22:07
autor: Mrowa
no to by wyszlo minimalnie 120PS jakis to wynik daje

a duzo zwiekszy spalanie i jakie koszta takiego turbo..?
: 19 lis 2008, 22:59
autor: Tigerbart
ostatnio ktoś na forum sprzedawał..
: 20 lis 2008, 08:31
autor: cidzej
żeby jeszcze uturbienie zwykłego silnika było takie proste .... to by co drugie auto było turbo

założenie trubiny to nie jest problem, ale potem trzeba zestroić ten silnik, przerobić mapy paliwowe w komputerze itd itd .... turbo to tylko prosto zalozyc jezeli producent przewidzial dany silnik w wersji turbo - wtedy przerzucamy wszystkie klamoty + komputer od uturbionej wersji i powinno być ok, ale nigdy nie widziałem fabrycznej wersji 1.6 16V turbo

profesjonalne założenie turbo do tego silnika będzie kosztowało co najmniej tyle co zakup drugiego escorta RS2000 w dobrym stanie. nei nalezy przy tym zapominać iż po podniesieniu mocy auta wypadałoby zainwestować też w lepsze hamulce, zawieszenie i być może inne sprzęgło a efekt końcowy nie będzie wart tej kasy i zachodu
: 20 lis 2008, 11:34
autor: Mrowa
eee to może lepiej dam se spokój ;P
: 20 lis 2008, 16:09
autor: orion
lepiej kup sobie RS2000 albo swap na RS2000
: 21 lis 2008, 09:37
autor: Rob
cidzej, masz rację ale dzwięk turbiny - bezcenny
