Strona 1 z 2

Chip

: 18 lis 2008, 18:36
autor: Mrowa
Znalazlem na allegro chip ktory niby podniesie moc silnika prawie o 50km http://moto.allegro.pl/item475401393_tu ... ierra.html myslicie ze to prawda czy raczej jakas sciema i jest to nic nie warte bo w sumie kosztuje nie cale 10zl.. a il kosztuje zamontowanie takiego chipa itd..? bo ogolnie nie mam pojecia jak wyglada sytuacja z takimi rzeczami moze ktos mi przybliżyć jak wyglada takie cos w praktyce i czy mocno wzrasta spalanie ?

: 18 lis 2008, 19:01
autor: Jamszoł
Cytat a allegro (kopiuj / wklej) ;
CHIP VTR +47 po wpięciu pod czujnik temperatury zasysanego powietrza - IAT
przekazuje komputerowi EU zmienione dane, przez co system automatycznie dobiera
wzbogacony skład mieszanki paliwowej oraz powietrza, która pozwala na 100% wykorzystanie mocy twojego silnika.
Zwiększa także kąt wyprzedzenia zapłonu dzięki czemu samochód staje się bardziej dynamiczny
i szybciej reaguje na pedał gazu.
Jak wstawisz w obwód odczytu napięcia zwykły opornik - oczywiście odpowiednio dobrany to będzie to samo.
To nic innego jak oszukanie kompa , komp non stop odczytuje to , że powietrze jest ciągle bardzo zimne i poprostu podtrzymuje " ssanie"
Choć nie zgodzę się z tym do końca , bo trzeba by było jeszcze oszukać komp co do odczytu temperatury silnika , można jeszcze go oszukać dodatkowo z odczytem z sondy lambda.
Tu można by pokombinować - można go oszukać tak , że komp myśli , że jest nadmiar lub niedomiar tlenu w spalinach.
Można by zamontować włącznik trzypozycyjny - na środku nic się nie dzieje , w lewo - za dużo tlenu , w prawo - za mało tlenu.
Co komp wtedy robi ?
Albo wzbogaca mięszankę albo ją zuborza .
Wóz pali albo więcej i ma kopa , albo mniej (oszczędna jazda na trasie) lub przełącznik na środku i wtedy nic nie ingerujemy.
Moim zdaniem nie warto takiego códu za 50 zł kupować.
To nie zda egzaminu.
Sam odczyt temperatury powietrza , to nie wszystko.
Wóz zachowuje się tylko tak jak by była cały czas zima - a czy w zimie mamy więkrzego kopa ?

: 18 lis 2008, 19:43
autor: darcun4
Mrowa pisze:podniesie moc silnika prawie o 50km
Załóż z 10. Będziesz miał o 500 więcej :mrgreen:

: 18 lis 2008, 19:45
autor: mikruss
kurka daj se spokoj :D sciema jak byk, zwykly rezystor co przeplywke oszukuje :D

: 18 lis 2008, 20:09
autor: Yagr
jak juz chcesz oszukiwać kompa z zyskiem to zainwestuj w piggy back i dostrój bolida na hamowni - tyle że to nie do dostania w cenie opornika :)

: 18 lis 2008, 22:28
autor: Mrowa
ale ja wcale nie mowilem ze chce kupic tylko z ciekawosci pytam :P

: 18 lis 2008, 22:40
autor: ELpYndoL
jak by to miało sens i sie sprawdzało to Panowie z Firm motoryzacyjnych dawno by to stosowali w swoich markach ;) czemu nie stosuja ?? majac takie zaplecze Finansowe i takie mozliwosci testowe ?? bo to zwykła sciema :( takich oszustów powinno sie eliminowac z rynku sprzedzrzy !!!!!

: 18 lis 2008, 22:52
autor: Mrowa
czlowiek zawsze cos wymysli na czym mozna zarobic i przy okazji oszukac innych.. i lepiej jak to m,a byc 10zl niz nie wiadomo ile..

: 19 lis 2008, 20:52
autor: Tigerbart
np Kvazi555 chce zrobić swap z 1.4 8V 75PS na 1.8 16V 130 PS lub 2.0 RS. A moje skromne zdanie jest takie:

Jeśli chcecie naprawde odczuć różnicę a nie rozgrzebywać połowy samochodu to kupcie i załóżcie sobie turbo. Twoje 1.6 16V 90PS + turbo, to ze 30-50PS uzyskasz, a Kvazi555 ze swojego nie wiele mniej. Do tego doprowadzić silniki do pełnej sprawności i to napewno wystarczy do niezłych wrażeń z jazdy.

: 19 lis 2008, 22:07
autor: Mrowa
no to by wyszlo minimalnie 120PS jakis to wynik daje ;) a duzo zwiekszy spalanie i jakie koszta takiego turbo..?

: 19 lis 2008, 22:59
autor: Tigerbart
ostatnio ktoś na forum sprzedawał..

: 20 lis 2008, 08:31
autor: cidzej
żeby jeszcze uturbienie zwykłego silnika było takie proste .... to by co drugie auto było turbo :D założenie trubiny to nie jest problem, ale potem trzeba zestroić ten silnik, przerobić mapy paliwowe w komputerze itd itd .... turbo to tylko prosto zalozyc jezeli producent przewidzial dany silnik w wersji turbo - wtedy przerzucamy wszystkie klamoty + komputer od uturbionej wersji i powinno być ok, ale nigdy nie widziałem fabrycznej wersji 1.6 16V turbo :| profesjonalne założenie turbo do tego silnika będzie kosztowało co najmniej tyle co zakup drugiego escorta RS2000 w dobrym stanie. nei nalezy przy tym zapominać iż po podniesieniu mocy auta wypadałoby zainwestować też w lepsze hamulce, zawieszenie i być może inne sprzęgło a efekt końcowy nie będzie wart tej kasy i zachodu

: 20 lis 2008, 11:34
autor: Mrowa
eee to może lepiej dam se spokój ;P

: 20 lis 2008, 16:09
autor: orion
lepiej kup sobie RS2000 albo swap na RS2000

: 21 lis 2008, 09:37
autor: Rob
cidzej, masz rację ale dzwięk turbiny - bezcenny :grin: