Chip
Moderator: Moderatorzy
Chip
Znalazlem na allegro chip ktory niby podniesie moc silnika prawie o 50km http://moto.allegro.pl/item475401393_tu ... ierra.html myslicie ze to prawda czy raczej jakas sciema i jest to nic nie warte bo w sumie kosztuje nie cale 10zl.. a il kosztuje zamontowanie takiego chipa itd..? bo ogolnie nie mam pojecia jak wyglada sytuacja z takimi rzeczami moze ktos mi przybliżyć jak wyglada takie cos w praktyce i czy mocno wzrasta spalanie ?
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Cytat a allegro (kopiuj / wklej) ;
CHIP VTR +47 po wpięciu pod czujnik temperatury zasysanego powietrza - IAT
przekazuje komputerowi EU zmienione dane, przez co system automatycznie dobiera
wzbogacony skład mieszanki paliwowej oraz powietrza, która pozwala na 100% wykorzystanie mocy twojego silnika.
Zwiększa także kąt wyprzedzenia zapłonu dzięki czemu samochód staje się bardziej dynamiczny
i szybciej reaguje na pedał gazu.
Jak wstawisz w obwód odczytu napięcia zwykły opornik - oczywiście odpowiednio dobrany to będzie to samo.
To nic innego jak oszukanie kompa , komp non stop odczytuje to , że powietrze jest ciągle bardzo zimne i poprostu podtrzymuje " ssanie"
Choć nie zgodzę się z tym do końca , bo trzeba by było jeszcze oszukać komp co do odczytu temperatury silnika , można jeszcze go oszukać dodatkowo z odczytem z sondy lambda.
Tu można by pokombinować - można go oszukać tak , że komp myśli , że jest nadmiar lub niedomiar tlenu w spalinach.
Można by zamontować włącznik trzypozycyjny - na środku nic się nie dzieje , w lewo - za dużo tlenu , w prawo - za mało tlenu.
Co komp wtedy robi ?
Albo wzbogaca mięszankę albo ją zuborza .
Wóz pali albo więcej i ma kopa , albo mniej (oszczędna jazda na trasie) lub przełącznik na środku i wtedy nic nie ingerujemy.
Moim zdaniem nie warto takiego códu za 50 zł kupować.
To nie zda egzaminu.
Sam odczyt temperatury powietrza , to nie wszystko.
Wóz zachowuje się tylko tak jak by była cały czas zima - a czy w zimie mamy więkrzego kopa ?
CHIP VTR +47 po wpięciu pod czujnik temperatury zasysanego powietrza - IAT
przekazuje komputerowi EU zmienione dane, przez co system automatycznie dobiera
wzbogacony skład mieszanki paliwowej oraz powietrza, która pozwala na 100% wykorzystanie mocy twojego silnika.
Zwiększa także kąt wyprzedzenia zapłonu dzięki czemu samochód staje się bardziej dynamiczny
i szybciej reaguje na pedał gazu.
Jak wstawisz w obwód odczytu napięcia zwykły opornik - oczywiście odpowiednio dobrany to będzie to samo.
To nic innego jak oszukanie kompa , komp non stop odczytuje to , że powietrze jest ciągle bardzo zimne i poprostu podtrzymuje " ssanie"
Choć nie zgodzę się z tym do końca , bo trzeba by było jeszcze oszukać komp co do odczytu temperatury silnika , można jeszcze go oszukać dodatkowo z odczytem z sondy lambda.
Tu można by pokombinować - można go oszukać tak , że komp myśli , że jest nadmiar lub niedomiar tlenu w spalinach.
Można by zamontować włącznik trzypozycyjny - na środku nic się nie dzieje , w lewo - za dużo tlenu , w prawo - za mało tlenu.
Co komp wtedy robi ?
Albo wzbogaca mięszankę albo ją zuborza .
Wóz pali albo więcej i ma kopa , albo mniej (oszczędna jazda na trasie) lub przełącznik na środku i wtedy nic nie ingerujemy.
Moim zdaniem nie warto takiego códu za 50 zł kupować.
To nie zda egzaminu.
Sam odczyt temperatury powietrza , to nie wszystko.
Wóz zachowuje się tylko tak jak by była cały czas zima - a czy w zimie mamy więkrzego kopa ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jak juz chcesz oszukiwać kompa z zyskiem to zainwestuj w piggy back i dostrój bolida na hamowni - tyle że to nie do dostania w cenie opornika
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
czlowiek zawsze cos wymysli na czym mozna zarobic i przy okazji oszukac innych.. i lepiej jak to m,a byc 10zl niz nie wiadomo ile..
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
np Kvazi555 chce zrobić swap z 1.4 8V 75PS na 1.8 16V 130 PS lub 2.0 RS. A moje skromne zdanie jest takie:
Jeśli chcecie naprawde odczuć różnicę a nie rozgrzebywać połowy samochodu to kupcie i załóżcie sobie turbo. Twoje 1.6 16V 90PS + turbo, to ze 30-50PS uzyskasz, a Kvazi555 ze swojego nie wiele mniej. Do tego doprowadzić silniki do pełnej sprawności i to napewno wystarczy do niezłych wrażeń z jazdy.
Jeśli chcecie naprawde odczuć różnicę a nie rozgrzebywać połowy samochodu to kupcie i załóżcie sobie turbo. Twoje 1.6 16V 90PS + turbo, to ze 30-50PS uzyskasz, a Kvazi555 ze swojego nie wiele mniej. Do tego doprowadzić silniki do pełnej sprawności i to napewno wystarczy do niezłych wrażeń z jazdy.
no to by wyszlo minimalnie 120PS jakis to wynik daje a duzo zwiekszy spalanie i jakie koszta takiego turbo..?
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
żeby jeszcze uturbienie zwykłego silnika było takie proste .... to by co drugie auto było turbo założenie trubiny to nie jest problem, ale potem trzeba zestroić ten silnik, przerobić mapy paliwowe w komputerze itd itd .... turbo to tylko prosto zalozyc jezeli producent przewidzial dany silnik w wersji turbo - wtedy przerzucamy wszystkie klamoty + komputer od uturbionej wersji i powinno być ok, ale nigdy nie widziałem fabrycznej wersji 1.6 16V turbo profesjonalne założenie turbo do tego silnika będzie kosztowało co najmniej tyle co zakup drugiego escorta RS2000 w dobrym stanie. nei nalezy przy tym zapominać iż po podniesieniu mocy auta wypadałoby zainwestować też w lepsze hamulce, zawieszenie i być może inne sprzęgło a efekt końcowy nie będzie wart tej kasy i zachodu
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415