Strona 1 z 1

[MK6] ginąca iskra

: 10 lis 2008, 22:29
autor: saqul
Witam wszystkich ;) Jestem tu nowy jak widać
Moje auto to Ford Escort 1.3 CL MK6 rocznik 1993 na gaźniku sterowany ECM
Silnik to chyba JBD.
Problem jest taki że od czasu do czasu auto nie chce odpalić, nie ma wtedy iskry....
Dzieje się to różnie, czasami jak stoi jeden dzień - to nie odpali, czasami odpali i jak przejadę kawałek, zgaszę to już nie odpali, czasami odpala tydzień dobrze i nagle bach... Jak już odpali to pracuje super, bez przerywania przygasania itp.
Dodam że świece i kable wymieniane, rozrusznik, alternator i akumulator OK.
Czytałem wcześniej że takie rzeczy mogą się dziać jak padnie skrzynka bezpieczników więc dałem ją znajomemu, przelutował ją i jakiś miesiąc było ok, znów zaczęło się tak dziać więc dałem mu jeszcze raz całe auto, przeczyścił wszytko co tylko było można, sprawdził jeszcze raz skrzynkę (twierdzi że jest OK) no i znów miesiąc było ok i teraz znów to samo! :565:

EDIT:

Byłem przed chwilą i sprawdzałem czy jest napięcie na cewce - okazało się że jest, więc skrzynka chyba jednak dobra, a iskry brak. Do cewki dochodzą 3 kable i na 2 jest +12V po włączeniu zapłonu, podczas odpalania około 9V.
Pozostał do sprawdzenia moduł/sterownik ECM - jak go sprawdzić?
Cewka - jak ją sprawdzić ;)
I czujnik położenia wału :) - jak go sprawdzić?

Stawiam na cewkę, bo problem jest tylko z odpalaniem, jak odpali to ziemie objedzie :D Jak by czujnik wału nawalał to by chyba podczas jazdy też coś się działo.

: 11 lis 2008, 00:17
autor: cidzej
gaznik z modulem zaplomu i czujnikiem położenia wału ?? :shock: cos tu nie gra :???:

: 11 lis 2008, 00:19
autor: saqul
cidzej,
cidzej pisze:gaznik z modulem zaplomu i czujnikiem położenia wału ?? :shock: cos tu nie gra :???:
niby czemu :) Po prostu elektroniczny zapłon na gaźniku

: 11 lis 2008, 00:22
autor: cidzej
zadkosc. z reguly jest monowtrysk albo jak gaznik to aparat zaplonowy z kopulką i tyle :D

co do sprawdzania modulu, cewki i czujnika polozenia walu to jak nie dysponujesz oscyloskopem to pozostaje ci tylko metoda podmiankowa :D poszukaj kogos z esem 1,3-1,4 na monowtrysku i podmieniaj ;)

: 11 lis 2008, 00:30
autor: cidzej

: 11 lis 2008, 01:00
autor: saqul
cidzej, szkoda że post zamknięty bo gość miał identyczny silnik jak ja i mam te same pytania co on :D

: 11 lis 2008, 17:16
autor: Jamszoł
Jeśli masz żeczywiście czujnik położenia wału to ja stawiam na niego a raczej na jego połączenie elektryczne (wtyczka przy nim).
Bo działać to działa , tylko od czasu do czasu szwankuje połączenie elektryczne.
Sprawdź też drugą wtyczkę , bo kabel od tego czujnika ma też inne przejścia (przewód idzie do mniejszej wiązki a następnie przechodzi do większej , która ma następne połączenie wtyczka - gniazdo)